Powercolor bygger HD 5770 i lågprofil

Permalänk
Melding Plague

Powercolor bygger HD 5770 i lågprofil

Tillverkaren Powercolor visar under Computex 2010 upp ett Radeon HD 5770 anpassat för tunna mediadatorer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Var ju väldigt långt, kanske svårt att få in i vissa HTPC.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Var ju väldigt långt, kanske svårt att få in i vissa HTPC.

Men de går iaf in i NÅGRA till skillnad från "originalet" som passar ÄNNU färre HTPC chassin.

Men de är ju ALLTID nån som ska klaga och gnälla.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Men de går iaf in i NÅGRA till skillnad från "originalet" som passar ÄNNU färre HTPC chassin.

Men de är ju ALLTID nån som ska klaga och gnälla.

Jag gnäller inte, jag påpekar bara. Visst är det BRA att de gör ett kort som 5770 i en lågprofils version men det kanske inte är optimalt för en HTPC då kortet utvecklar en hel del mer värme än vad de flesta andra lågprofilskort gör, är större och antagligen låter mer. Men om man vill kunna spela på sin HTPC så är detta ett utmärkt val.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

Betyder detta att det bara tar upp en kortplats? Synd att det saknar crossfirestöd men tror fortfarande att det är något som folk som gillar små LAN-burkar kan tänkas köpa.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Betyder detta att det bara tar upp en kortplats? Synd att det saknar crossfirestöd men tror fortfarande att det är något som folk som gillar små LAN-burkar kan tänkas köpa.

Kortet tar fortfarande upp 2 platser ser det ut som men saken är att det är lägre och då får plats i vissa lådor som endast stödjer low profile kort.

http://images1.pcimicro.com/www.pcimicro.com/FG-PMIO-V1T-0001...

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig vänja mig vid att AC bytt namn till Arctic Ser bara fel ut

OnT: Riktigt bra! Det enda jag saknar är förkortade kort. skulle vilja ha något kort i stil med 5770 i min HTPC men dessvärre är alla så långa att de slår i nätagget :'(

Tummen upp iaf!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Var ju väldigt långt, kanske svårt att få in i vissa HTPC.

Ser längre ut en vad det egentligen är. Jämför med pci express kontakten och du inser att den snarare är kortare än orginal designen!

Permalänk

Mycket intressant kort. Med detta kort kan man få ett gaming SFF system

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk
Avstängd

Tror nog att det borde få plats i t ex Fractal Design's Array.. Hoppas det iallafall, och då med buren kvar såklart.

Permalänk
Medlem

Eller så kör man Silverstone Sugo 07 och får in ett 5970

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.