Laptop för 3D och comp-produktion
Hej!
Jag har letat och letat och sedan letat lite till och jag börjar bli smått vansinnig. Saken är den att jag behöver en laptop som mestadels kommer att användas till Maya, After Effects, Composite och dylikt. Jag vet att jobb av den kalibern fungerar betydligt bättre på en desktop men jag reser mycket och måste ha möjlighet att jobba på resorna.
Den egenskap jag värderar minst är:
Möjligheten till spelande (kommer absolut inte användas till detta)
De egenskaper jag värderar mest är:
Processorhastigheten vilket optimalt vore en i7 620qm (för att öka CPU-relaterad renderingshastighet)
RAM-minne: minst 4gb, möjlighet att uppgradera till minst 8
Bra kylning (inga cpu-relaterade throttlingproblem)
Storlek (inte större än 16,4")
Support och olycksfallförsäkring till rimlig kostad (om jag likt förbannat råkar bränna upp datorn vid rendering)
De egenskaper som jag ser som en bonus:
utseende
workstation GPU (maya fungerar ok med vanliga konstument grafikkort och använder inte som många envisas med att tro GPU-baserad rendering till något vettigt)
Min budget ligger mellan 10-18k (18k om det verkligen är en kanondator)
Jag har tittat på envy 15 1190eo (HP Envy 15-1190eo - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer) vilket är den enda dator som jag hittat som uppfyller mina krav, problemet är att den börjat ta slut överallt och de ställen som fortfarande säljer den känns lite sketchy eller erbjuder väldigt dyra tilläggsförsäkringar.
Datorn ska köpas till mitt företag så den kommer inte täckas av min drulleförsäkring därav mitt behov av en bra tilläggsförsäkring. Det här gör det också svårt att exempelvis köpa en Kobalt från England.
Jag håller på att bryta ihop av allt sökande jag gjort och ni är mitt sista hopp
Mvh Stauffer