Permalänk
Medlem

Laptop för alltiallo, max 10k

Tja!

Jag tänkte köpa mig en ny laptop att ha hemma. Grejen är att jag till vardags jobbar som animatör/grafiker i programmet Adobe After effects, och har således en stationär dator med rätt mycket drag i, men den har jag ställt på mitt kontor.
Så vad jag är ute efter är en laptop som åtminstone kan öppna AE CS4/5 (alltså 64bit, minst 4gb ram), och göra enklare fix i, så jag slipper sticka in till kontoret om jag bara ska ändra någon liten text eller liknande i en animation.
Men främst kommer jag använda den till att se på film, surfa runt, och kanske spela något halvnytt spel på inställningar som åtminstone gör det spelbart, behöver inte vara superhöga inställningar.

Den får gärna vara rätt snygg också.

Någon som har något tips? Laptops är en djungel för mig, vilka märken är bra, och vilka ska man hålla sig borta från?

All the best,
Hannes

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Main: AMD 5900X | Gigabyte Aorus ultra X570 | MSI RTX 3080 10GB Suprim X | Corsair RM 1000x | Corsair 32 gb 3600MHz | Samsung 980 PRO 1 TB | Fractal Design Meshify S2.

Extra: 8086K @ 5.1GHz | ASUS ROG Z390F | EVGA GTX 1080FTW | Corsair RM750x | Corsair 32GB 2666MHz | Samsung M.2 960 1TB

Permalänk
Medlem

Kan denna vara något för en grafiker? 1920x1080 är helt underbart, dock bara 16.4" men jag tycker det funkar bra.
Omdömen om Sony Vaio VPC-F11M1E
Köpte den för 8990 inkl moms förra veckan på en stor elektronikkedja.

Visa signatur

Sony VAIO VPC-F11M1E/H Intel Core i5 520m, 4 GB RAM, nvidia geforce 330m, 500 GB HDD

Permalänk
Medlem

Orkade inte hålla på och vänta så mycket så jag sprang in på webhallen igår och köpte den här;
Sony Vaio VPC-EB1M1E - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Det ser ut att vara en lillebror till den du tipsade om, R3js. Om du fick den för bara en tusenlapp till så antar jag att jag gjorde ett lite halvdåligt köp. Men men, det är inte hela världen, den här verkar fungera fint.