Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Nu har jag skärmen, ska försöka leka lite med den, återkommer senare.

Det jag kan säga nu är att den känns bred, 16:9 är jag negativ emot. Utseendet är bättre än man kan tro utav bilderna att dömma. Foten är som jag sa i en tidigare tråd orangemetallic och svart, betydligt bättre än jag trodde iaf.

edit: Snackade med en snubbe här på brädan för ett tag sedan, han sa att han visste ett sätt att fixa till kontrasten så den blev bättre men att man var tvungen att trixa lite. Någon som har någon aning?

edit2: Har upptäckt att skärmen surrar då jag är ute i windows och kör den i 120hz, för fan! Iofs så är det väl inte jättedrygt, bara att trycka på skiten direkt jag ska spela och i spel som CS surrade det iaf inte.

hallå, har beställt från inet, men wtf surrar den hela tidne i windows + i 120 hz lägen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfiboy3:

hallå, har beställt från inet, men wtf surrar den hela tidne i windows + i 120 hz lägen?

EDIT:fan hoppas ja inte får ett sånt ex, har inte hört nån annan som klagat på surr. fan ångest om den surrar haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfiboy3:

EDIT:fan hoppas ja inte får ett sånt ex, har inte hört nån annan som klagat på surr. fan ångest om den surrar haha

Japp, för min del gör den det iaf, eller rättare sagt om jag kör med mycket saker på skrivbordet, om jag tar fram egenskaperna i Win7 för upplösning och skärm så surrar den, antar att det har att göra med ljuset, men i spel är det inga problem. What to do? Skicka till Inet och säga att jag vill få den utbytt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Japp, för min del gör den det iaf, eller rättare sagt om jag kör med mycket saker på skrivbordet, om jag tar fram egenskaperna i Win7 för upplösning och skärm så surrar den, antar att det har att göra med ljuset, men i spel är det inga problem. What to do? Skicka till Inet och säga att jag vill få den utbytt?

testa fråga om du kan få den utbytt o säg att den inte ska surra, brukar gå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfiboy3:

testa fråga om du kan få den utbytt o säg att den inte ska surra, brukar gå

EDIT: ah ok, men då e de rätt lugnt om den inte surrar i spel hehe, men hur långt tid tog de innan du kunde hämta din?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfiboy3:

EDIT: ah ok, men då e de rätt lugnt om den inte surrar i spel hehe, men hur långt tid tog de innan du kunde hämta din?

Ifrån det de hade skickat den, en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Ifrån det de hade skickat den, en dag.

ok perfa, min skickades iväg i förmiddags, så imorgon får ja min, riktigt taggad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfiboy3:

ok perfa, min skickades iväg i förmiddags, så imorgon får ja min, riktigt taggad

Jag kan ju redan nu säga dig att färgerna är ingen direkt dröm, men det hade man väl inte förväntat sig heller

Permalänk
Medlem

Kanske redan testat men ofta är ljusstyrkan uppdragen så högt att det ser ut som skit på nya skärmar. Så ofta är det första man får göra att dra ned ljusstyrkan till de nedre regionerna och justera kontrasten för den nya ljusstyrkan.

Inte omöjligt att du blir av med surret också. Om du inte, som sagt redan grejat med ljusstyrkan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ed76:

Kanske redan testat men ofta är ljusstyrkan uppdragen så högt att det ser ut som skit på nya skärmar. Så ofta är det första man får göra att dra ned ljusstyrkan till de nedre regionerna och justera kontrasten för den nya ljusstyrkan.

Inte omöjligt att du blir av med surret också. Om du inte, som sagt redan grejat med ljusstyrkan.

Ljusstyrkan på den även på det högsta är inte speciellt bra imo, inte jämfört med min LG iaf. Sedan sure, surrandet blir lägre om man drar ner ljusstyrkan till hälften men då är det också alldeles för mörkt för min smak.

Har testat fram och tillbaka, surrandet försvinner inte ens när jag drar ner ljusstyrkan till nära noll, och då är skärmen så ljusfattig att det är helt oacepptabelt för någon typ av användande.

Har mailat Inet, man borde väl få skicka tillbaka surrande skärmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Ljusstyrkan på den även på det högsta är inte speciellt bra imo, inte jämfört med min LG iaf. Sedan sure, surrandet blir lägre om man drar ner ljusstyrkan till hälften men då är det också alldeles för mörkt för min smak.

Har testat fram och tillbaka, surrandet försvinner inte ens när jag drar ner ljusstyrkan till nära noll, och då är skärmen så ljusfattig att det är helt oacepptabelt för någon typ av användande.

Har mailat Inet, man borde väl få skicka tillbaka surrande skärmar?

där e fler som har problem med surrandet i den skärmen, läs denna tråden:

Acer GD245HQ buzzing sound problem ? - Overclockers UK Forums

de säger att de försvinner efter man använt den en tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfiboy3:

där e fler som har problem med surrandet i den skärmen, läs denna tråden:

Acer GD245HQ buzzing sound problem ? - Overclockers UK Forums

de säger att de försvinner efter man använt den en tid.

Mm, jag håller tummarna, aktiverade ACM och det drog direkt upp ljusstyrkan/kontrasten några hack. Får se, jag ska köra en helvit bild på skärmen imorgon ett bra tag för att se ifall surrandet försvinner

Permalänk
Avstängd

Farligt o köpa nya skärmar, så fulla med sjukdommar ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Farligt o köpa nya skärmar, så fulla med sjukdommar ibland.

Japp, hoppas att jag får den utbytt till en som inte surrar, för det är en helt okej skärm annars, och jag tycker faktiskt att utseendet är helt okej, ungefär 100ggr snyggare irl än på bild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Japp, hoppas att jag får den utbytt till en som inte surrar, för det är en helt okej skärm annars, och jag tycker faktiskt att utseendet är helt okej, ungefär 100ggr snyggare irl än på bild.

hallå, var sitter knapparna på skärmen så man kan sänka ljusstyrka , färger etc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfiboy3:

hallå, var sitter knapparna på skärmen så man kan sänka ljusstyrka , färger etc?

Sitter på undersidan, höger sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Sitter på undersidan, höger sida.

ah nice att du svara så snabbt, ska kolla efter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfiboy3:

ah nice att du svara så snabbt, ska kolla efter

EDIT: aha ok där, trodde först de va hål för att värmen skulle föras ut eller nåt, men där satt ju knappar:D

Permalänk
Medlem

Fick hem min skärm igår efter att ha beställt från Inet istället för Pixmania (Tack för tipset!). Hade en blå "stuck pixel" relativt centrerat som jag verkar iaf till större del fått bort (JScreenFix - Fix stuck pixels and screen burn-in). Surret som folk pratar om vet jag inget om, visst hör jag skillnad om jag sätter örat vid skärmen och slår på och av men det är inget som är i närheten av vad burken låter (den är väll inte i tystaste laget förvisso men inte i det värsta heller).

Jag kan tyvärr bara jämföra med en CRT i princip då jag hållit mig långt ifrån allt som heter TFT fram tills jag fick veta att det började tillverkas 120hz'are, men jag kan säga att det är sinnessjukt skönt att spela CoD:MW2 på denna jämfört med min CRT pga. att man kan ha så pass hög upplösning med 120hz, helt oslagbart!

Betraktningsvinkeln är väll vad som väntas av en TN-panel, och den blöder lite vid helsvart skärm men det är inget jag stör mig på personligen.

Jag ser mig inte byta ut denna i det första taget.

Visa signatur

Intel i5 750, ASUS P7P55D LE, XFX HD5850, Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB, Corsair TX 650W, Antec 300, LG W2363D

Permalänk
Medlem
Skrivet av apoxic:

Fick hem min skärm igår efter att ha beställt från Inet istället för Pixmania (Tack för tipset!). Hade en blå "stuck pixel" relativt centrerat som jag verkar iaf till större del fått bort (JScreenFix - Fix stuck pixels and screen burn-in). Surret som folk pratar om vet jag inget om, visst hör jag skillnad om jag sätter örat vid skärmen och slår på och av men det är inget som är i närheten av vad burken låter (den är väll inte i tystaste laget förvisso men inte i det värsta heller).

Jag kan tyvärr bara jämföra med en CRT i princip då jag hållit mig långt ifrån allt som heter TFT fram tills jag fick veta att det började tillverkas 120hz'are, men jag kan säga att det är sinnessjukt skönt att spela CoD:MW2 på denna jämfört med min CRT pga. att man kan ha så pass hög upplösning med 120hz, helt oslagbart!

Betraktningsvinkeln är väll vad som väntas av en TN-panel, och den blöder lite vid helsvart skärm men det är inget jag stör mig på personligen.

Jag ser mig inte byta ut denna i det första taget.

nä denna skärmen e perfa, den surrar, men då måste lägg örat helt intill baksidan, då hör man de. Men inte när man sitter vid datorn vilket är nice. Är de bara jag som fick de så fittigt paketerat av Inet?

trodde de skulle komma en kartong med en skärm i, men nä ja fick den bara i orginal-förpackningen av Acer, lite tillbucklad, såg typ lite halvt öppnad ut där uppe. Halvt besviken av Inet faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfiboy3:

nä denna skärmen e perfa, den surrar, men då måste lägg örat helt intill baksidan, då hör man de. Men inte när man sitter vid datorn vilket är nice. Är de bara jag som fick de så fittigt paketerat av Inet?

trodde de skulle komma en kartong med en skärm i, men nä ja fick den bara i orginal-förpackningen av Acer, lite tillbucklad, såg typ lite halvt öppnad ut där uppe. Halvt besviken av Inet faktiskt.

Nope, samma för mig, men det ser ut så när man köper skärmar, de kommer i sina respektive lådor, iaf de tre skärmar jag köpt under senare år.

För mig hörs det när jag sitter vid datorn, behöver inte lägga örat mot för att höra det, tyvärr. Hade det bara varit lite så sure, men nu var det lite väl, något som jag helt klart kan tänka mig att blir störsamt i längden.

Hur tycker ni färgerna är, ljusstyrkan osv? En annan är ju bortskämd så min åsikt blir lite väl färgad.

Permalänk
Skrivet av apoxic:

Usch och fy, inge kul att höra när jag beställde hittade jag den bara på dustin och pixmania, och pixmania var en tusenlapp billigare så det var inget svårt val just då. Får beställa från Inet istället då.

Klagade på Pixmania i tråden tidigare om att dom flyttade fram leveransdatumet för ett nätaggregat med bara några dagar i taget, något som dom hållit på med i flera månader.
Bara några dagar efter mitt inlägg fanns det i lager.
Man skulle nästan kunna tro att någon från Pixmania sitter och läser i trådarna här på SWeclockers, det kanske är den där mystiske "Felix" från kundsupporten?

Visa signatur

Why? I was bored.

Permalänk
Medlem

Hej igen,

Blev ororlig nu när ni talar om det där surret? Kan det bekräftas att ni som har det att det har blivit bättre när ni använt den mycket? Eller är det samma fortfarande? Riktigt irriterande annars....

andra frågan som jag inte fått svar på är, när man surfar i windows etc, blir det, som beskrivits i på nvidida forumet, cirklar med ljusare runt typ "Arkiv" i exempelvis explorer?
Nvidias forum är nere tills imorrn så kan länka upp bilder när det är igång igen för att visa.
Annars om någon kan typ print screen uppe och visa uppe till vänster, för det är just vänstra sidan som skall ha problem.

mvh

Eric

Permalänk
Medlem

Jag kan reta er med att jag beställde den här skärmen från Pixmania för... Ja-a, hur länge sedan är det nu, nästan två och en halv månad tror jag (början av april). Den skickades från deras huvudlager i Frankrike och tog tre dagar på sig att anlända från ögonblicket då jag lade ordern. Fick den för 3'300:- inkl frakt redan då, och... Den låter inget Jag verkar ju ha haft en riktig snortur jämfört med vad en del andra haft med pix Jag safe'ade dock genom att betala 60 spänn extra för postförskott istället för förskottsbetalning ifall de skulle krångla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ericcccs:

Hej igen,

Blev ororlig nu när ni talar om det där surret? Kan det bekräftas att ni som har det att det har blivit bättre när ni använt den mycket? Eller är det samma fortfarande? Riktigt irriterande annars....

andra frågan som jag inte fått svar på är, när man surfar i windows etc, blir det, som beskrivits i på nvidida forumet, cirklar med ljusare runt typ "Arkiv" i exempelvis explorer?
Nvidias forum är nere tills imorrn så kan länka upp bilder när det är igång igen för att visa.
Annars om någon kan typ print screen uppe och visa uppe till vänster, för det är just vänstra sidan som skall ha problem.

mvh

Eric

Mitt ljud försvann inte och det ljuset som blir kring arkiv och liknande är ett känt fel som den lider av.

Skrivet av Broder Truck:

Jag kan reta er med att jag beställde den här skärmen från Pixmania för... Ja-a, hur länge sedan är det nu, nästan två och en halv månad tror jag (början av april). Den skickades från deras huvudlager i Frankrike och tog tre dagar på sig att anlända från ögonblicket då jag lade ordern. Fick den för 3'300:- inkl frakt redan då, och... Den låter inget Jag verkar ju ha haft en riktig snortur jämfört med vad en del andra haft med pix Jag safe'ade dock genom att betala 60 spänn extra för postförskott istället för förskottsbetalning ifall de skulle krångla.

Var det du som hade lyckats fixa problemet med kontrasten genom en meny? För jag har snackat med någon på forat om detta, säg att det var du?

Permalänk
Medlem

okej, skit! var och är riktigt sugen på denna skärm, eller snarare på en 3d skärm i 24". Men ljudet och bild problemet med "Arkiv" och så väger verkligen ned. Hade Hoppats på att iaf "arkiv" delen var bortarbetad då denna varit känd sedan den kom i usa i feb typ. Säg till om ljudet löser sig på något vänster, den andra delen kan man nog leva med!

Permalänk
Avstängd

fråga till er som har jämfört denna skärm mot samsungs 120Hzare
vilken är bäst kort och gott?

vad är det för bildproblem ni menar?
finns dom även på samsungen?

fan det skiljer ju bara 600 spänn så det kanske är värt att skaffa Acer istället?

Transformers stuket på foten får man väl på köpet

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Mitt ljud försvann inte och det ljuset som blir kring arkiv och liknande är ett känt fel som den lider av.

Var det du som hade lyckats fixa problemet med kontrasten genom en meny? För jag har snackat med någon på forat om detta, säg att det var du?

Jag fixade skärpan genom service-menyn Skärmen ger en del folk huvudvärk då Acer överdrivit skärpan å de grövsta för att det ska se trevligt ut i 3d om man använder glasögon. Man kan inte justera denna alls, bara stänga av den helt. Funktionen heter ACM tror jag.

Komma åt service menyn:

1) Turn off the screen

2) Hold down any of the control buttons at the bottom and turn on the monitor, while still holding the bottom "action" button. I used the one closest to the Power button.

3) Wait for the Acer logo to appear and then disappear and then let go of the button

4) Hit the middle button on the bottom (third from the right) and you should see a screen with Overdrive settings, and some other color settings

Där kan man leka runt litegrann Tror ja meckat med overdrive och annat med, prova själva och på eget bevåg.

EDIT: Det är Overdrive som ska ändras, eller OD som det heter i menyn, för att rätta till skärpan. Skall vara avstängd.

Acer 120Hz 23.6" 1920x1080 LCD... but it's orange! - Page 26 - [H]ard|Forum

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

fråga till er som har jämfört denna skärm mot samsungs 120Hzare
vilken är bäst kort och gott?

vad är det för bildproblem ni menar?
finns dom även på samsungen?

fan det skiljer ju bara 600 spänn så det kanske är värt att skaffa Acer istället?

Transformers stuket på foten får man väl på köpet

Acern är bättre, iaf recensionerna och jag svårt att tro att den är bättre på något sätt. Kör på Acern

Skrivet av Broder Truck:

Jag fixade skärpan genom service-menyn Skärmen ger en del folk huvudvärk då Acer överdrivit skärpan å de grövsta för att det ska se trevligt ut i 3d om man använder glasögon. Man kan inte justera denna alls, bara stänga av den helt. Funktionen heter ACM tror jag.

Komma åt service menyn:

1) Turn off the screen

2) Hold down any of the control buttons at the bottom and turn on the monitor, while still holding the bottom "action" button. I used the one closest to the Power button.

3) Wait for the Acer logo to appear and then disappear and then let go of the button

4) Hit the middle button on the bottom (third from the right) and you should see a screen with Overdrive settings, and some other color settings

Där kan man leka runt litegrann Tror ja meckat med overdrive och annat med, prova själva och på eget bevåg.

EDIT: Det är Overdrive som ska ändras, eller OD som det heter i menyn, för att rätta till skärpan. Skall vara avstängd.

Acer 120Hz 23.6" 1920x1080 LCD... but it's orange! - Page 26 - [H]ard|Forum

Nice, schysst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ericcccs:

okej, skit! var och är riktigt sugen på denna skärm, eller snarare på en 3d skärm i 24". Men ljudet och bild problemet med "Arkiv" och så väger verkligen ned. Hade Hoppats på att iaf "arkiv" delen var bortarbetad då denna varit känd sedan den kom i usa i feb typ. Säg till om ljudet löser sig på något vänster, den andra delen kan man nog leva med!

Jag har inga problem med min skärm, den surrar inte och där e inga vita grejer runt text o sånt. har fått ett perfa ex:D