Permalänk
Medlem

Vilken är bäst av dessa två cpukylare?

Tja har kikat på två stycken olika cpukylare,
Scythe Mugen 2 rev. B Scythe Mugen 2 rev B - Inet.se
och Scythe Orochi Scythe Orochi Rev. B - Inet.se
Det är endast 100 kr i prisskillnad, så tänkte undra vilken av dessa som kyler bäst?
Har inte hittat så många tester tyvärr...
Men om det finns någon annan kylare som kyler bättre, max 600. Säg till
Har ett am3 moderkort btw.

//O

Visa signatur

Antec P193 | Asus Deluxe V2 | i7 930 @ 4,15Ghz | D14 | Asus 5870 | CM 700W | 6Gb Corsair @ 1600Mhz | DvD | Intel ssd 80gb, Samsung 160gb, WD 500gb + 1,75tb(extern) | Totalt 12 fläktar som styrs av en kaze o en zalman| Logitech Z-5500 | MX 518 | X6 | 2032W |

Permalänk
Medlem

Kan bara rekommendera denna kylare.

Scythe Yasya - Inet.se

Billig och riktigt bra.

Kyler min phenom II 965 C3 @ 3,6 riktigt bra.

Idle. 33
Load.47

Har ett Fractal design define R2 chassi, kör alla fläktar på lägsta möjliga hastighet.

Permalänk
Medlem

Scythe Mugen 2 rev. B Scythe Mugen 2 rev B - Inet.se

Denna har jag, kör push/pull på den, dvs 2 fläktar. kom ihåg och köpa en y-förgrening om du köper den där..
Schyte Gentle Typhoon kör jag till

har just nu 23 grader idle ^^

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Scythe Mugen 2 rev. B Scythe Mugen 2 rev B - Inet.se

Denna har jag, kör push/pull på den, dvs 2 fläktar. kom ihåg och köpa en y-förgrening om du köper den där..
Schyte Gentle Typhoon kör jag till

har just nu 23 grader idle ^^

Okej, låter bra
Såg en grej haha, jag har beställt samma setup som du har förutom nätagget
Vad menar du med y-förgrening? btw vad har du för rpm-antal på scythe-fläktarna?

/O

Visa signatur

Antec P193 | Asus Deluxe V2 | i7 930 @ 4,15Ghz | D14 | Asus 5870 | CM 700W | 6Gb Corsair @ 1600Mhz | DvD | Intel ssd 80gb, Samsung 160gb, WD 500gb + 1,75tb(extern) | Totalt 12 fläktar som styrs av en kaze o en zalman| Logitech Z-5500 | MX 518 | X6 | 2032W |

Permalänk
Medlem

Haha fint
Eftersom jag har 2 fläktar kopplade på den enorma kylflänsen som kyler processorn men bara 1 CPU_FAN uttag så behöver jag en Y-förgrening som gör att jag kopplar in båda fläktarna till en "adapter" eller vad man ska kalla det och sedan sätter man in den i CPU_FAN därav blir båda fläktarna temperaturstyrda...

Jag har ännu inte köpt in en sån, då jag inte riktigt tänkte på det. Så just nu styr jag den ena fläkten manuellt och då blir det ju inte optimalt eftersom jag kör den på runt 50% hela tiden och då kan den ju va tystsare i idle men pallar inte höja och sänka den och så..

En Y-förgrening kostar säkert runt 20-30kr ändå så, men blir och köpa när man orkar sig förbi staden någon dag!

Jag kör Schyte Typhoon på 1800RPM då den ska gå tystare än 1400RPM när man nervoltar den.. Sen den andra schyte är ju den man fick med Mugen

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Aha okej, jo men en sån har jag liggandes i någon låda här hemma

Visa signatur

Antec P193 | Asus Deluxe V2 | i7 930 @ 4,15Ghz | D14 | Asus 5870 | CM 700W | 6Gb Corsair @ 1600Mhz | DvD | Intel ssd 80gb, Samsung 160gb, WD 500gb + 1,75tb(extern) | Totalt 12 fläktar som styrs av en kaze o en zalman| Logitech Z-5500 | MX 518 | X6 | 2032W |

Permalänk

Adapter 1x CPU & 2x Fläktar till moderkortets 4-pin - Inet.se sån använder jag med 3st PWM fläktar varav 2st sitter på Mugen 2, funkar bra.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver93:

Tja har kikat på två stycken olika cpukylare,
Scythe Mugen 2 rev. B Scythe Mugen 2 rev B - Inet.se
och Scythe Orochi Scythe Orochi Rev. B - Inet.se
Det är endast 100 kr i prisskillnad, så tänkte undra vilken av dessa som kyler bäst?
Har inte hittat så många tester tyvärr...
Men om det finns någon annan kylare som kyler bättre, max 600. Säg till
Har ett am3 moderkort btw.

//O

Orochi så klart, men lycka till och klämma in den i chassit. En orchi med 4 st gt vore fett
Annars är yasya med 2 st gt troligtvis bäst. Har än så länge aldrig sett scythe gentle typhoon 1850 blivit slagen

Snart blir även jag en utav deras lyckliga ägare. Blir så arg på scythe för att de inte sänder med sina gt:s till sina kylare, men det beror troligtvis på att det inte är deras fläkt....i grunden.....

Visa signatur

| Case: Fractal Design R2 | Nätagg: Be Quiet | Moderkort: Asus crosshair formula IV | CPU: Amd phenom 1055t | Ram: 8GB | Hdd: Samsung f3 500GB | Grafikkort: xfx 460 ti |