Hjälp med att välja rätt laptop.

Permalänk
Medlem

Hjälp med att välja rätt laptop.

Tja!
Eftersom min trogna stationära äntligen har gått i graven så har jag bestämt mig för att skaffa en laptop istället, för lättare spel, filmtittade etc.

Det jag spelar mest är world of warcraft samt wc3, inga direkt krävande spel men hade varit riktigt nice att kunna spela med hög grafik och att det flyter på.

Det hade varit kanon med en 17.3" skärm, men mindre går också bra.

De jag har spanat in so far är;
Egenskaper för Acer Aspire 7540G-304G50Mn (LX.PPP02.017)
Komplett.se - HP Pavilion dv6-2003 15.6" WXGA
Billigteknik.se:dv7-2113 17" LED DEMO ATI4530 4GB 500GB Dual X2 2,20Ghz HDMI Blt
Egenskaper för Toshiba Satellite L550D-10J

Jag hade tänkt att lägga runt 4.5-5000 utan moms inräknat.
Alla tips är välkomna!

Permalänk

Då ska du ha en sånhär tycker jag, Packard Bell EasyNote TJ75-JO-821NC - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Intel i5 och 5650m, riktigt mkt prestanda för pengarna.

Permalänk
Medlem

Den ser faktiskt väldigt lockande - men verkar vara slut överallt (?)

Om man skulle jämföra denna datorn Billigteknik.se:HP dv6-1320 Demo Win7 ATI4650-1GB HDMI Intel®Dual 4GB/320 Blt N med acern jag länkade tidigare (Egenskaper för Acer Aspire 7540G-304G50Mn (LX.PPP02.017)) är det en jättestor skillnad mella dem?

Permalänk

För 7k så ska du ha en dator med i3/5 och 5650m, dom du länkar ovan skulle jag avråda från då dom har föråldrad hårdvara helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Uppskattar inputten! Men nu till ett ytterligare problem, jag kan tydligen inte sluta kolla runt på olika laptops vilket har lätt till ännu två val. Eftersom jag har hört att MSI ska vara jävligt nice så var jag tvungen att scouta lite.

http://www.jmedata.se/PartDetail.asp...;c:100146;tp:0
Dock så säger inte det mig särskilt mycket förutom att processorn är ny(?) och vältalad.

Den andra kandidaten är;
Den har också i3 men ett grafikkort som är bra om jag inte misstar mig.

Så vad säger experterna, slår någon av dessa mina tidigare val?

Permalänk

Ingen av länkarna funkar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laye:

Uppskattar inputten! Men nu till ett ytterligare problem, jag kan tydligen inte sluta kolla runt på olika laptops vilket har lätt till ännu två val. Eftersom jag har hört att MSI ska vara jävligt nice så var jag tvungen att scouta lite.

Dock så säger inte det mig särskilt mycket förutom att processorn är ny(?) och vältalad.

Den andra kandidaten är;
Den har också i3 men ett grafikkort som är bra om jag inte misstar mig.

Så vad säger experterna, slår någon av dessa mina tidigare val?

Nu ska länkarna allt fungera!

JME Data / MSI CR620 15.6'' 1366x768 Intel i3-330M/500GB/4GB/HM55/Windows 7 Home Premium

JME Data / PACKARD BELL EasynoteTJ75/i3 330/320/4GB/HD5470-512MB/15.6"LED/DVDSM/BLACK /6 cell/Win7 HP 64bit/Black

Permalänk

MSI'n går inte att spela på alls, packarden är ok.

Men jag skulle vilja rekommendera denna, förvisso inte i3 men ändå snabb cpu och framförallt så är grafikkortet ordentligt mkt snabbare än ett 5470, trots att det "bara" heter 4650

Egenskaper för Toshiba Satellite A500-12W

Permalänk
Medlem

Usch, detta är ju helt otroligt, aldrig haft en sådan beslutsångest. Så jag funderar på att öka budgeten och kamma hem en Acer Aspire 5730G I3 istället, den verkar iallfalla prestera någorlunda bra.

Acer Aspire 5740G i3 - Inet.se

Permalänk

Det tycker jag att du gör helt rätt i, då får du senaste generationens processor osv. Väl investerade pengar helt klart

Permalänk
Medlem

And I'm BACK!

Fick detta tipset också;
Elgiganten - Acer Aspire 7551G
5900 på elgiganten men säljs för 8995 på komplett, va faaasen?

(Komplett.se - Acer Aspire 7551G 17,3" WXGA+ LED)

Är den något compared to 5740g?'

Lovar att sluta spamma snart, 7dagar kvar till köpet

Permalänk

Den på elgiganten är inget vidare, 5470m grafikkort. Den på komplett är bättre då den har 5650m och quadcore(trots att dom båda heter 7551G), men tycker då att acer 5740g med i3 och 5650m är mera prisvärd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Den på elgiganten är inget vidare, 5470m grafikkort. Den på komplett är bättre då den har 5650m och quadcore(trots att dom båda heter 7551G), men tycker då att acer 5740g med i3 och 5650m är mera prisvärd.

Underbart med ett snabbt svar!
5740g står fortfarande längst uppe på listan och kommer förhoppningsvis hålla sig där.
Tack Thereal_twisted

Permalänk

Inte bara jag som har problem med sömnen

Många butiker kör väl igång sommar-rea nu så med lite tur så kan det dyka upp ngt billigare. 5740g har vid ngt tillfälle vart nere på 5990:-, men oavsett så är det en prisvärd dator