Kvalitetsdator med bra batteritid och skärm, samt viss spelprestanda, 7-10k

Permalänk

Kvalitetsdator med bra batteritid och skärm, samt viss spelprestanda, 7-10k

Hej!

Jag söker en dator med hyfsad kvalité som man kan arbeta ute ut med. Den bör därför ha viss batteritid samt en skärm som funkar även i solljus. Vore också kul om den funkar hyfsat med nya spel, kommer dock inte hinna att spela så mycket (så MSI –varianterna känns lite overkill just nu) Skärmstorlek är jag flexibel med.

Några bra tips?

Tacksam för hjälp!
”It’s a jungle out there!”

Lucky

Permalänk

Jag skulle nästan rekommendera en macbook pro 13" (eller vänta på nya macbooken (plast) som visst har samma komponenter som pro). Visst den är lite över budget men då får du riktigt bra kvalitet, fantastisk batteritid och spelprestanda som går att leva med (320m). Installera windows och du har marknadens bästa windowsdator.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten_alle:

Jag skulle nästan rekommendera en macbook pro 13" (eller vänta på nya macbooken (plast) som visst har samma komponenter som pro). Visst den är lite över budget men då får du riktigt bra kvalitet, fantastisk batteritid och spelprestanda som går att leva med (320m). Installera windows och du har marknadens bästa windowsdator.

Onödigt att lägga ut mer pengar och få sämre dator. 320m är ett skit kort mot HD5650 som finns i många laptops i trådskaparens prisklass.