Bärbar för skola och spel (wow typ) 6-7k

Permalänk

Bärbar för skola och spel (wow typ) 6-7k

Tja, jag söker en dator som jag tänkte ha i skolan. Jag misstänker att de flesta datorer klarar av surf och netbeans (programmeringsprogram), men vill att min dator även ska klara av spel. Har ni några prisvärda förslag på en vettig laptop för 6-7k?

Elgiganten - Acer Aspire 7551G
eller
Elgiganten - Packard Bell EasyNote TJ66-722

Är de ngt att ha? Acern har ju 5470, ganska klent va? Dock är den ju del av AMDs laptopsatsning, så prollen e rätt bra.

Packard bellens prolle verkar inte alls lika bra, men är grafikkortet bättre? Den är ju dessutom lite mindre att bära på, men det är en rätt oviktigt faktor.
Vill ju ha 5650 men verkar som att det skulle bli lite dyrt för mig, tyvärr.

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Svårt med datorer i den prisklassen som klarar spel. Kanske Asus UL30VT som har ett dedikerat grafikkort, om än ganska klent - Nvidia G210 men WoW borde funka.

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Acer Aspire 5740G i3 - Inet.se till min syster för att spela Sims 3 på. Maxar utan problem (dock i 1366x768) så WoW på den kommer att fungera galant kan jag tro. Möjlilgtvis att man får lugna ner sig lite med AA, men jag tror att det ska fungera fint.
Ska prova imorn så återkommer jag med resultat.

Permalänk

Elgiganten - Acer Aspire 7551G
eller
Elgiganten - Packard Bell EasyNote TJ66-722
verkar rätt intressant, vad säger ni? Prisvärt?
Acer aspire har 3 processorkärnor, om än rätt långsamma. Grafikkortet verkar ju duga. Hur är det med kvalité?
Ajuste, stöder de både trådlöst och trådbundet internet? Verkar som att de ska göra det men är osäker, skulle ni som är mer erfarna kunna dra er en titt på det?

Permalänk
Medlem

Om du inte är rädd för dålig kvalité så är definivt Acer Aspire 5740G (som någon i tråden länkade till) ett väldigt prisvärt köp och klarar WoW utan problem. Kanske inte riktigt med alla grafikinställningar på fullt men med högsta möjliga upplösning ska den klara av.
Men en sak att tänka på är att Acer bara har 1 års garanti på sina datorer medan de flesta märken som är känd för kvalité har 2 år...

Visa signatur

BERRA was here!!

Permalänk

Så man kan nästan räkna med att vara körd efter ett år eller är det inte så illa?

Permalänk
Medlem

Självklart ska man inte ränka med att vara körd efter ett år men Acer är faktiskt känd för sina många reklamationer. Men jag har hört att det är på väg uppåt för dem så det kan vara värt att satsa på. Några saker som jag inte gillar med Acer (som de var förut iaf) är att de sätter dit en massa onödiga extraknappar som bara är i vägen, de känns plastiga och man kan inte böja bak skärmen nå mycket.

Visa signatur

BERRA was here!!

Permalänk

ok, hur extremt tror du det är med skärmen? Kan man ha den i knät och se något? (aka ha cirka 135 graders vinkel mellan skärm och tangentbord

Permalänk
Medlem

Tror det går bra men det är nog på gränsen är jag rädd... Det är nog max vinkeln på deras datorer.

Visa signatur

BERRA was here!!

Permalänk

Packarden är nedsatt till 4690:- denna vecka på elgiganten...