Permalänk
Medlem

köpråd spel/plugg/resedator

Hej.
Jag ska köpa en ny laptop som ligger runt 6-10k. Dessvärre sitter jag i ert spindelnät av modeller
samt outvecklade sökfilter och jag har svårt att hitta det jag vill ha. Det är väldigt få datorer som kör win7 pro. Just därför vänder jag mig till sweclockers.

Jag har hittat:
Komplett.se

Dock saknar båda datorerna W7 pro.

Jag sysslar mycket med tweaking och gillar att pilla allmänt i systemet, (win xp pro= mumma) och jag har erfarenheten av windows vista home pro där man är fullkomligt bakbunden.

Det ska vara:
win7 pro
4GB Ram
ATI Radeon 5xxx (eller liknande) 1GB video ram
Helst AMD processor
HD med +5400rpm
runt 15"

tacksam för hjälp.

Visa signatur

Fractal Design define C/S, 3700x, Asus 570x-p, EVGA 980ti, Corsair vengeance 32 GB 3200 MHz.

Permalänk
Medlem

Denna kanske?

Komplett.se - Toshiba Satellite L650D-10L 15.6" HD

EDIT: Upptäckte att det var samma model som du hade länkat, men som sagt verkar den riktigt prisvärd. Jag skulle slå till på den. Toshiba har riktigt bra kvalité dessutom!

Permalänk

Satan den var prisvärd:) Skulle slå till på den om jag var du:D

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem

den har ju w7 home premium.

jag vet inte, men man kanske kan betala mellanskillnadenpå w7 home pro och w7 pro licensen för att uppgradera?

Visa signatur

Fractal Design define C/S, 3700x, Asus 570x-p, EVGA 980ti, Corsair vengeance 32 GB 3200 MHz.

Permalänk
Medlem

Kan man inte beställa en sådan dator utan operativsystem?

Permalänk
Medlem

För mig blir de en Acer TimelineX

Acer TimelineX

Kollade på en 14" förra veckan och den var jävligt skön

Edit: kom ju på att det är windows 7 home.. även på dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sundbe:

Kan man inte beställa en sådan dator utan operativsystem?

nej. inte hos komplett iaf. har mailat dem

vad sitter ni på? är w7 home samma som vista home? jag har som sagt dåliga erfarenheter av w7 home.

kanske ska man släppa pro och köra home ändå?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Eller så kanske du känner någon student med MSDNAA, vi drar ju ner olika windows produkter gratis därifrån. Tror att varje system kan installeras på 2 datorer. Sedan finns 5-6 olika windows 7 pro där, x64, x86, swe, eng osv.. så om du känner någon med det är ju de ett allternativ

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZefQ:

Eller så kanske du känner någon student med MSDNAA, vi drar ju ner olika windows produkter gratis därifrån. Tror att varje system kan installeras på 2 datorer. Sedan finns 5-6 olika windows 7 pro där, x64, x86, swe, eng osv.. så om du känner någon med det är ju de ett allternativ

hah det gör jag ju.

syrran går på kth

får man CDkeyn då också så man kan ha den för framtida bruk?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jodå cd-key får man, och den finns att hämta på hennes MSDNAA sida så länge hon har kontot kvar, ifall du skulle förlora den

Permalänk
Medlem

ALIENWARE M11X PD 1.3 4GB/320 GT335M 11.6#W7HP - Otroligt kraftfull 11,6" dator med 4GB minne, 320GB HDD och Nvidia grafik!

hur ser den här ut då?

jag är alldeles för ouppdaterad på Nvidia grafik.

Citat:

Jodå cd-key får man, och den finns att hämta på hennes MSDNAA sida så länge hon har kontot kvar, ifall du skulle förlora den

tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/annons/50077-ny-acer-aspire-5740g-...

Jag vet inte om det är tillåtet att promota en egen annons men där har du samma specar generellt plus en betydligt snabbare processor...

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malte74:

http://www.sweclockers.com/annons/50077-ny-acer-aspire-5740g-...

Jag vet inte om det är tillåtet att promota en egen annons men där har du samma specar generellt plus en betydligt snabbare processor...

det är ju ett väldigt bra alternativ. Dock bor du på fel sida av Sverige så att säga och ett datorköp bör genomföras ansikte mot ansikte enligt mig.

vilken är mest prisvärd:

1. Komplett.se - Toshiba Satellite L650D-10L 15.6" HD

2. Komplett.se - Toshiba Satellite L650D-12F 15.6" HD

de har samma grafik, dock har länk nr. 2 trippelkärna.

Visa signatur