HP Pavilion dv7-3170 med tv turner eller bygga en bärbar dator själv med tv turner?

Permalänk
Medlem

HP Pavilion dv7-3170 med tv turner eller bygga en bärbar dator själv med tv turner?

-

Permalänk
Medlem

Finns inget jätteutbud av laptops med integrerat tv-kort, tyvärr. Min Hp dv7-1199eo har det och jag är väldigt nöjd med den. Har haft ett par tv-kort till stationära tidigare (analoga och digitala) och Hp:ns smiskar dem alla kvalitetsmässigt och prestandamässigt. Kan inte uttala mig om det funkar lika bra med externa kort men jag försöker alltid undvika externa, utstickande kort.
Priset var dock väldigt högt, du får samma dator (minus tv-kort) för 8995 (Egenskaper för HP Pavilion DV7-3130eo). Lägg till ett expresscard tv-kort (HP ExpressCard Digital TV Tuner - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TV-kort) för 295spänn så är du hemma.

Så kortfattat, köp en prisvärd laptop och komplettera med tv-kort. Det är en bättre affär.

Ps
Lite irriterande att priserna är så höga på multimedia-laptops. Ska jag uppgradera till en ny laptop med samma funktioner som den jag har så får jag betala dubbelt så mycket som när jag köpte den för 1 år sedan

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem

-