dåliga fps i cod mw2 multiplayer med 5970

Permalänk

dåliga fps i cod mw2 multiplayer med 5970

hej mitt 5970 vill inte använda all sin kraft i mw2 använder typ bara ca 43% på ena gpun och på andra ca 10% ligger mellan 70-91 fps någon som vet varför?

Permalänk
Medlem

vilken drivers har du, 10.6? Kolla med 10.5 isånnafall.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk

det är ungefär som max man kan få tro jag. Jag får 99 som max om jag sänker allt till minimum

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk

jag har 10.5 drivers

Permalänk
Medlem

91 är max fps i mw2 så undra på det

Permalänk
Medlem

Cod serien är inte direkt kända för att vara nåra krävande spel. Ett 5970 är ganska overkill till den serien, så de borde va naturligt att den inte använder hela sin kraft. Mitt GTX 260 SSC använder inte heller sin hela kraft till COD4, å 5970 är ju en aning kraftigare, så gör din matte

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk

men jag har ju ca 150 fps i storyn?

Permalänk
Medlem

Endast Mp-delen som har91 som max har jag för mig.
Men spelar det någon roll? Ser du skillnad på 70 och 90FPS?

Permalänk

nej jag ser ingen skillnad undrade bara varför det var så dåliga fps?

Permalänk
Medlem

92 fps är en riktigt dålig FPS-Zon i Quake-Enginen. dock har dom begränsat FPS'n till 92 FPS i multiplayer.
Det går att ändra på med hjälp av injektioner/hacks, men det kan vara nåt du blir VAC-Bannad för.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fixz92:

92 fps är en riktigt dålig FPS-Zon i Quake-Enginen. dock har dom begränsat FPS'n till 92 FPS i multiplayer.
Det går att ändra på med hjälp av injektioner/hacks, men det kan vara nåt du blir VAC-Bannad för.

Jag har hört att det är en FPS (91) lägre men det har väl ingen betydelse
Är det MW2 du skriver om så är det inte en Quakemotor, utan IW:s egna!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Jag har hört att det är en FPS (91) lägre men det har väl ingen betydelse
Är det MW2 du skriver om så är det inte en Quakemotor, utan IW:s egna!

Tänkte precis samma De är inte Quake motorn i COD.

Hade de varit de hade man använt fps 43, 76, eller 125 (bugg i motorn som gjorde att man kunde utnyttja den för att hoppa högre och längre).

Väldigt positiv att dom cappar fpsen till exempelvis 91, de finns nog med känguru soldater i COD4 , så de räcker å blir över

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

Permalänk
Medlem

Nej, IW använder inte sin egna, dom använder Quake 3 motorn i CoD 1 och 2 till pc

sedan så ändrade dom en jävla massa på motorn och börja kalla den "IW Tech" till MW, WaW och MW2, och nu till BO.. dock vet jag inte vilket spel som började få "IW Tech 4" men MW2 har det och BO ska ha det..

(jepp det om IW tech var jag tvungen att läsa mig till )

Så jo, CoD serien går fortfarande på Q3 motorn dock har den hottats upp en jävla del..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jyyhan:

Nej, IW använder inte sin egna, dom använder Quake 3 motorn i CoD 1 och 2 till pc

sedan så ändrade dom en jävla massa på motorn och börja kalla den "IW Tech" till MW, WaW och MW2, och nu till BO.. dock vet jag inte vilket spel som började få "IW Tech 4" men MW2 har det och BO ska ha det..

Så jo, CoD serien går fortfarande på Q3 motorn dock har den hottats upp en jävla del..

Jyyhan har rätt. Grund o botten en quake motor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

Uhm nej idtech3 motorn (Q3 motorn) hottades upp iochm ed "Wolfenstein 2009" idtech4 motorn som är en upp hottad idtech3 motor "q3 motor"

Dessa spel använder/använde sej av idtech3 motorn (Q3)

* American McGee's Alice (2000) – Rogue Entertainment
* Call of Duty (2003) – Infinity Ward
o Call of Duty: United Offensive (2004) – Gray Matter Interactive
* Call of Duty Classic (2009) – Infinity Ward
* Heavy Metal: F.A.K.K.² (2000) – Ritual Entertainment
* James Bond 007: Agent Under Fire (2001) – EA Redwood Shores (this was to be a PS2 and Windows version of the PlayStation and N64 game The World is Not Enough that was ultimately cancelled; it is based on the modified FAKK2 code base)
o James Bond 007: Everything or Nothing (2004) – EA Redwood Shores
* Medal of Honor: Allied Assault (2002) – 2015, Inc. (based on the modified FAKK2 code base)
o Medal of Honor: Allied Assault - Spearhead (2003) – EA Los Angeles
o Medal of Honor: Allied Assault - Breakthrough (2003) – TKO Software
* Quake III Arena (1999) – id Software
o Quake III: Team Arena (2000) – id Software
* Return to Castle Wolfenstein (2001) – Gray Matter Interactive (SP) / Nerve Software (MP)
* Wolfenstein: Enemy Territory (2003) – Splash Damage
* Severity (2007) – Cyberathlete Professional League
* Soldier of Fortune II: Double Helix (2002) – Raven Software
* Star Trek: Voyager Elite Force (2000) – Raven Software
o Star Trek: Elite Force II (2003) – Ritual Entertainment
* Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast (2002) – Raven Software
o Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy (2003) – Raven Software
* Iron Grip: Warlord (2008) – Isotx
* Dark Salvation (2009) - Mangled Eye Studios
* Quake Live (2009 Beta) – id Software

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Titta gärna på denna sida så kan ni se skillnaden på vilka spel som använder vad i Cod-serien iaf Infinity Ward - Wikipedia, the free encyclopedia

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)