Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Battlefield Bad Company 2 - TEKNISK SUPPORT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pjära:

Mitt punkbuster buggar sönder fortfarande då jag installerat om spelat och punkbuster ! Har haft problem med punkbuster i andra spel också, något tips ?

Har du kollat om det kan vara så att antivirusprogrammet ligger o spökar? Hjälpte för mig som sagt.

Visa signatur

Samsung SA700 | Silverstone Temjin TJ08B-E | Silver Power SP-SS750M 750W | Asus Maximus IV Gene-Z | Intel Core i7 2600K | Corsair H80 Hydro Series | Scythe Kaze Q 3.5" | Scythe GT 120mm 1850rpm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC 1GB | Corsair Vengeance LP DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | SanDisk Extreme II 480Gb SSD | Sennheiser PC360 G4ME

Permalänk
Medlem

Hej

Spelet flyter på relativt bra förutom när det är snörök, rök från bomber och allt vad det kan vara.. som hederliga "smokelagget" från cs 1.6 för dom som minns det. Blir samma sak om det regnar mortars. Spelet segar ner rejält när detta pågår.

Vad kan det bero på?

XFX5770xxx Ej klockad atm. 875/1400. Har spelat i 925/1450 utan någon större skillnad.
AMD Phenom II x4 965BE 3.700mhz
A-data 1600mhz 2x2g
Använder Cata 10.6 just nu. Men det va likadant i 10.5

Spelar i Medium settings just nu i 1680x1050

Visa signatur

Lenovo Legion 15'6" 16GB - i7-7700HQ@2800mhz-GTX1060 8GBVRam // Stationär: Z1701 M-ITX - I5 6600k @ 4900Mhz(1.45volt) - GTX 1080 - Noctua DH-15 - Corsair 750w -Crucial 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHZ. Båda kopplad till en Philips 32" med MultiView = Awesome!

Permalänk

Knutson: kanske grafikkortet som flaskar, prova dx10.

Jag har dock alltid trott att rök påverkar processorn mest, men är inte så insatt i olika grafik inställningar, brukar prova mig fram för att hitta bra inställningar.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguulol:

Knutson: kanske grafikkortet som flaskar, prova dx10.

Jag har dock alltid trott att rök påverkar processorn mest, men är inte så insatt i olika grafik inställningar, brukar prova mig fram för att hitta bra inställningar.

Testade att ställa ner AF,AA till 1 och då blev enorm skillnad iaf. Men ska pröva forca den till dx10 idag efter jobbet. Bryr mig inte så mycket om det visuella, så länge jag ser fienden är det bra:)

Jag trodde också processorn skötte om partiklarna i rök osv men det kan ju knappast vara något problem för min cpu.. :/

Visa signatur

Lenovo Legion 15'6" 16GB - i7-7700HQ@2800mhz-GTX1060 8GBVRam // Stationär: Z1701 M-ITX - I5 6600k @ 4900Mhz(1.45volt) - GTX 1080 - Noctua DH-15 - Corsair 750w -Crucial 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHZ. Båda kopplad till en Philips 32" med MultiView = Awesome!

Permalänk
Medlem

Fidde66:

Har du prövat lägga till gamesettings.bin filen i ditt virusprograms exceptions lista?

Hade liknande problem. Varje gång du spawnar så laddas den filen och ditt virusprogram vill kolla igenom den..

Du kan även lägga till hela BF mappen..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alla krävande spel kan du ha EXTREMT stor vinning att lägga hela spel-mappen till exclusion. Samt även %appdata% /local/temp
Har du igång loggning så lägg .log fil till exclusion å, är väldigt onödigt den scannar den filen 4ggr/sek

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Har ett litet problem när jag lirar. När det bytas bana eller bytar sida av banan så kan ibland spelet frysa så det inte går att göra något annat än att trycka in on/off knappen och starta om datorn. Vad kan detta bero på? Hänt 2-3 gånger idag.

Samt för en stund sen så frös hela spelet under tiden jag spelade. Fick starta om datorn då med. Hänt 2 gånger nu att det fryser mitt under spelets gång..

Permalänk
Medlem
Skrivet av zfrigg:

tja gjort som den här grabben men det går likförbannat inte.. Kan spela alla andra spel online, ibland går det nästa sec är det likadant vad finns att göra tacksam för svar ps har telia 24
hjälp hjälp hjälp hjälp hjälp hjälp hjälp hjälp hjälp hjälp tack

hmm skumt men det var min brandvägg i routern som blocka har ändå spelat spelet sen det kom ut men sista månaden så..... Ibland gick det,, även på båda datorerna då tjejen oxå spelar........ Så ni som har problem kolla routern

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knutson:

Fidde66:

Har du prövat lägga till gamesettings.bin filen i ditt virusprograms exceptions lista?

Hade liknande problem. Varje gång du spawnar så laddas den filen och ditt virusprogram vill kolla igenom den..

Du kan även lägga till hela BF mappen..

Testade att inaktivera Telia Säker surf och då funkade det...
Så helt klart F-secures fel ! Testa att lägga till mappen nu..
Tack för hjälpen

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 7 5700X3D 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

Med nya patchen får jag CTD när jag går till "resume the game" i singleplay!
I multiplay syns inga servrar alls!?
Funkade perfekt innan.

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pjära:

Mitt punkbuster buggar sönder fortfarande då jag installerat om spelat och punkbuster ! Har haft problem med punkbuster i andra spel också, något tips ?

Ja samma med mig oxå

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

Har feta problem med bfbc2, varje gång efter ca 15-30 min spelade så blir jag auto-dc och det kommer upp "lost connection to server", har installerat om spelet, men det funkar fortfarande inte. Hade varit schyst om nån kunde hjälpa (ps. Är inte superskicklig när det gäller datorer, ds.)

Permalänk
Medlem

Nån som har nån trevlig konfig-guide för sensitivity uppdaterad för den nya patchen? Som vanligt så ska dice förstöra och göra det ospelbart med mouse acc och negativ sens. Går inte att använda fordon längre och tweaken jag gjorde förut funkar inte nu.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Vilken ljudinställning ska spelet stå på om man upplever lagg? HIFI är default för mig. Har realtek innbyggda ljudkort

Visa signatur

i7-4820k 3,7 GHz | ASUS P9X79 | Corsair 8 GB | ASUS 660GTX x2

Permalänk

Har problem med mitt BC2. Mitt under spelets gång så fryser hela spelet och jag får starta om datorn. Vad kan detta bero på? Har nog hänt 4-5 gånger idag bara.

ÅT HELVETE MED BATTLEFIELD! Detta jävla spel fryser HELA tiden! Hänt säkert 10-15 gånger idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasO_:

Har problem med mitt BC2. Mitt under spelets gång så fryser hela spelet och jag får starta om datorn. Vad kan detta bero på? Har nog hänt 4-5 gånger idag bara.

ÅT HELVETE MED BATTLEFIELD! Detta jävla spel fryser HELA tiden! Hänt säkert 10-15 gånger idag.

Det vanligaste felet när ett spel fryser är att grafikkortet blir för varmt. Speciellt i dessa heta sommardagar så kan det lätt bli 80-90 grader och då brukar grafikkortet stänga av sig. Är det inte det problemet så kan det vara drivrutiner som behöver uppgraderas eller någon hårdvara som håller på att fallera. Om det inte är din hårdvara eller mjukvara så testa at installer aom spelet. Det kan göra underverk ibland. Vet att jag fick göra det med Bf2 rätt ofta.
Jag fick själv en grafikkortskrasch idag när jag patchade spelet. Vetefan vad den berodde på?

Angående ljudkortet så påverkar det inte så mycket att det skulle göra nån skillnad vilket alternativ du väljer. Visst kan man tappa en del prestanda på att använda inbyggt ljud men inte så mycket att det orsakar lagg. Och de alternativ man kan välja "ingame" verkar mest vara kosmetiska.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Det vanligaste felet när ett spel fryser är att grafikkortet blir för varmt. Speciellt i dessa heta sommardagar så kan det lätt bli 80-90 grader och då brukar grafikkortet stänga av sig.

+1

Jag hade samma problem, min klock har fungerat perfekt i alla spel fram tills BFBC2. Den enklaste lösningen var helt enkelt att lägga in en lägre klockprofil i det klockprogrammet du väljer medans du spelar BFBC2.
Eller köpa en ny och bättre grafikkortskylare

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Får inte spelet att funka på skärmen

Hej , namnet ger väl en vink att detta inte är min hemma arena. Hoppas ngn kan hjälpa mig på ett begripligt sätt hur jag ska få igång spelet på min pc.
Installerat allt enligt guide men när jag öppnar spelet så funkar det inte att klicka på fälten för att starta eller ställa in options etc. När jag markera med musen över ett fält händer inget , men när jag klickar typ 5 cm snett nedanför fältet så aktiveras det. Antar att det har ngt att göra med upplösningen men i och med att jag inte kan komma åt optionsfältet kan jag inte justera ngt.

Har en splitter ny Sony Vaio med allt , 13" widescreen och upplösning full HD 1080, i7 processor och ett NDIVA grafik med 1GB grafikminne. den borde väl kunna hantera spelet?

Har prövat att ställa ner upplösningen på skärmen i NDIVA kontrollpanelen men det hjälpte inte.
Grymt tacksamm om ngn kan hjälpa en som inte fattar så mycket om tekniken och bara vill testa om det här spelet kan vara ngt att tömma skallen med då och då.

/ To old ( for gaming and tekky things)

Permalänk
Medlem
Skrivet av To old:

Hej , namnet ger väl en vink att detta inte är min hemma arena. Hoppas ngn kan hjälpa mig på ett begripligt sätt hur jag ska få igång spelet på min pc.
Installerat allt enligt guide men när jag öppnar spelet så funkar det inte att klicka på fälten för att starta eller ställa in options etc. När jag markera med musen över ett fält händer inget , men när jag klickar typ 5 cm snett nedanför fältet så aktiveras det. Antar att det har ngt att göra med upplösningen men i och med att jag inte kan komma åt optionsfältet kan jag inte justera ngt.

Har en splitter ny Sony Vaio med allt , 13" widescreen och upplösning full HD 1080, i7 processor och ett NDIVA grafik med 1GB grafikminne. den borde väl kunna hantera spelet?

Har prövat att ställa ner upplösningen på skärmen i NDIVA kontrollpanelen men det hjälpte inte.
Grymt tacksamm om ngn kan hjälpa en som inte fattar så mycket om tekniken och bara vill testa om det här spelet kan vara ngt att tömma skallen med då och då.

/ To old ( for gaming and tekky things)

Har du provat att ställa in upplösningen i .ini filen
Den ligger i: Mina dokument -> spel... osv..

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem

Snälla någon hjälp mig!
Ibland när jag spelar så låser sig hela datorn och jag blir tvungen att starta om datorn via "Reset" men detta händer bara ibland så det är inte så jätte akut.

Men nu idag så skulle jag gå in på en server och när den har laddat i ca 5sekunder så crashar spelet och jag kommer ut till skrivbordet utan några felmeddelanden eller något.
Vad beror detta på? hur fixar jag det?

Visa signatur

| Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2| Ryzen 7 9800X3D 4,7Ghz | 32Gb Corsair DDR5 6000Mhz | Asus TUF RTX 4080 Super OC| Kingston FURY 2TB | Corsair RM850x | Fractal Design North TG|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwertan:

Snälla någon hjälp mig!
Ibland när jag spelar så låser sig hela datorn och jag blir tvungen att starta om datorn via "Reset" men detta händer bara ibland så det är inte så jätte akut.

Men nu idag så skulle jag gå in på en server och när den har laddat i ca 5sekunder så crashar spelet och jag kommer ut till skrivbordet utan några felmeddelanden eller något.
Vad beror detta på? hur fixar jag det?

Värmeproblem kanske?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Värmeproblem kanske?

Borde inte vara det eftersom jag kör oclockat.
och CPU tempen ligger på ca 55-60c och GPU ca 45c

Visa signatur

| Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2| Ryzen 7 9800X3D 4,7Ghz | 32Gb Corsair DDR5 6000Mhz | Asus TUF RTX 4080 Super OC| Kingston FURY 2TB | Corsair RM850x | Fractal Design North TG|

Permalänk
Skrivet av killawife:

Det vanligaste felet när ett spel fryser är att grafikkortet blir för varmt. Speciellt i dessa heta sommardagar så kan det lätt bli 80-90 grader och då brukar grafikkortet stänga av sig. Är det inte det problemet så kan det vara drivrutiner som behöver uppgraderas eller någon hårdvara som håller på att fallera. Om det inte är din hårdvara eller mjukvara så testa at installer aom spelet. Det kan göra underverk ibland. Vet att jag fick göra det med Bf2 rätt ofta.
Jag fick själv en grafikkortskrasch idag när jag patchade spelet. Vetefan vad den berodde på?

Angående ljudkortet så påverkar det inte så mycket att det skulle göra nån skillnad vilket alternativ du väljer. Visst kan man tappa en del prestanda på att använda inbyggt ljud men inte så mycket att det orsakar lagg. Och de alternativ man kan välja "ingame" verkar mest vara kosmetiska.

Kan inte vara värmeproblem. Har tagit bort sidan av chassit och satt en vanligt fläkt och maxat igång den. Det konstiga är att det aldrig har hänt förutom tills för ungefär 1 vecka sedan. Spelat skitmycket innan det och har aldrig varit med om det. Inga andra alternativ vad det kan bero på?

Permalänk

Tja,

Spelade Bad Company under betan och upplevde att det fanns musdelay när man siktade och grejer. Nu när det Steamrea så funderade jag på att prova spelet igen. Upplever ni musdelay?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marabou:

Tja,

Spelade Bad Company under betan och upplevde att det fanns musdelay när man siktade och grejer. Nu när det Steamrea så funderade jag på att prova spelet igen. Upplever ni musdelay?

Stäng av HBAO samt Bloom så är Mouse-delay borta.
Har dock inte märkt nån med HBAO on nu med nya patchen.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd

Bara jag som får dessa? En vertikal linje nästan i mitten av bilden, högra sidan är mörkare och det försvinner när man t.ex tittar på en vägg eller ner i marken, och kommer tillbaka igen vid en slumpad tidpunkt.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mupp3n:

Bara jag som får dessa? En vertikal linje nästan i mitten av bilden, högra sidan är mörkare och det försvinner när man t.ex tittar på en vägg eller ner i marken, och kommer tillbaka igen vid en slumpad tidpunkt.

Menar du chat-overlayen som hänger ner i tid och otid?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon150406:

Menar du chat-overlayen som hänger ner i tid och otid?

Nej. Kolla tank bilden, precis till vänster om [B] och nån cm uppåt så är det en linje (syns bäst där) som går från botten till topp av bilden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

EDIT: problemet löstes utav den nya patchen

nu hoppas jag inte att detta redan besvarats... men jag orkade tyvärr inte läsa igenom 12 sidor

hur som helst...

jag kan starta mitt bf helt fel fritt blah blah blah...

däremot när jag ska joina en server (det funkar också) och sedan hoppa in och kriga, dvs trycker på enter battle knappen, så fryser det till (blir grått över skärmen) och så stängs spelet ner.

Någon som har en fix på detta?

(ja jag har installerat om spelet och ja jag har en rätt så kraftig gaming rig så system kraven är inga problem, jag har win7 om det hjälper)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mupp3n:

Nej. Kolla tank bilden, precis till vänster om [B] och nån cm uppåt så är det en linje (syns bäst där) som går från botten till topp av bilden.

Jo men det är ju den buggiga chat-overlayen som spökar - blir blåaktigt sådär över nästan halva skärmen. Testa stänga av chatten (mosa §-knappen, bredvid 1, några gånger) och kolla om den försvinner.