Battlefield Bad Company 2 - TEKNISK SUPPORT

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpammerN^:

Totalt offtopic, men att de säljer den datorn som en speldator med GT330...
mm...yeah right

haha jag är riktigt dåligt insatt tyvärr, är den totalt värdelös eller?

Permalänk
Skrivet av 1guy:

varför får inte jag "Get all bronze stars" och "get all weapon bronze stars"?
1guy - BFBC2 Stats

har la alla?

Buggat, tror att specact som de försökte lägga in i patchen fortf. ligger kvar i bakgrunden på statsen. Med andra ord måste du använda de vapnen också för att få låst upp allt. Fanns tydligen crackade servrar där man kan använda SPECACT men ja.... Det skulle ju kommit med patchen, men många av problemen som gjorde att den dröjde berodde på texturfel med just vapen/figurtexturer. Så man får snällt vänta på nästa patch/om det nu kommer någon.

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Skrivet av bajarn86:

haha jag är riktigt dåligt insatt tyvärr, är den totalt värdelös eller?

Kortet är ganska värdelöst jo, känner du att du vill ha ett nytt så finns ju alltid Radeon HD5770 eller Radeon HD5850 för ganska bra pris.

(Båda är mycket bättre än GT330 )

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpammerN^:

Kortet är ganska värdelöst jo, känner du att du vill ha ett nytt så finns ju alltid Radeon HD5770 eller Radeon HD5850 för ganska bra pris.

(Båda är mycket bättre än GT330 )

eller GTX460 1 GB

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

Tråden handlar inte om vad man bör ha, ska köpa etc. Skapa egen tråd om du / ni vill diskutera.
1guy å VIller-Valle: De är bonus vapnen du saknar M1 Garand

edit: svar post nedanför, hmm ok?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Tråden handlar inte om vad man bör ha, ska köpa etc. Skapa egen tråd om du / ni vill diskutera.
1guy å VIller-Valle: De är bonus vapnen du saknar M1 Garand

nope, har brons med det också.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Har klarat mig utan problem hittills med detta spel, men nu har det börjat krascha. Bytte upp mig från integrerat ljudkort till en asus xonar dx för 2 veckor sen. För 2 dagar sen fick jag första kraschen. Skärmen frös 1 sekund, sen svart med 1 streck i mitten och datorn stänger av sig själv. Igår hände exakt samma sak.

Det som är konstigt är att jag lyckades spela i över 1 vecka utan problem. Båda gångerna hade jag lirat ca 1 timme men när datorn har bootat om kan jag lira 3 timmar utan att det kraschar..

Kan verkligen ett ljudkort skapa detta problem?

Visa signatur

Lenovo Legion 15'6" 16GB - i7-7700HQ@2800mhz-GTX1060 8GBVRam // Stationär: Z1701 M-ITX - I5 6600k @ 4900Mhz(1.45volt) - GTX 1080 - Noctua DH-15 - Corsair 750w -Crucial 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHZ. Båda kopplad till en Philips 32" med MultiView = Awesome!

Permalänk
Medlem

Kanske står i tråden någonstans men men.
Har haft spelet sedan releasen och har inte haft något problem alls. Nu när jag har byggt en ny dator så bli jag kickad av punkbuster efter ca 5 minuter. Vad kan jag göra så jag inte blir det?

Jag ska på LAN imorgon så vill väldigt järna att det fungerar som det ska.

EDIT: satte FoV på defult så fungerade det

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

Kanske står i tråden någonstans men men.
Har haft spelet sedan releasen och har inte haft något problem alls. Nu när jag har byggt en ny dator så bli jag kickad av punkbuster efter ca 5 minuter. Vad kan jag göra så jag inte blir det?

Jag ska på LAN imorgon så vill väldigt järna att det fungerar som det ska.

EDIT: satte FoV på defult så fungerade det

Avinstallera PB helt, och när du installerar det igen se till att du startar det som admin (högerklick, kör som administrator).

Permalänk
Medlem

Måste passa på att fråga här om dom har fixat buggen med kniven ?
Den gjorde mig galen och anledning varför jag sluta spela ett tag ( gick på killing sprees mot dumma campare )

§1
Permalänk
Skrivet av ezakimak:

Måste passa på att fråga här om dom har fixat buggen med kniven ?
Den gjorde mig galen och anledning varför jag sluta spela ett tag ( gick på killing sprees mot dumma campare )

Knivbuggen är fixad i senaste patchen så du kan fortsätta döda jobbiga campare, och hälsa dom från mig

§1
Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Håll er till ämnet, tack.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Jag kanske inte ska skriva detta här men, kan min data
klara av det med högsta grafik.

AMD Phenom quad 2.81 ghz
Asus Crosshair II Formula moderkort
4 gig ram
XFX Radeon HD 5850

Visa signatur

AMD Phenom II X4 920 2.8 ghz. Asus Crosshair II Formula. Corsair XMS2
4 GB DDR2. XFX Radeon HD 5850 Black Edition. Windows 7 Ultimate.

Permalänk

http://img153.imageshack.us/img153/3951/bfbc220100706001628.p...

Någon som har samma problem som jag? Vad ska man göra åt detta? har problemet med dator 1 i sign och kör med upplösning 1024x768

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacke0247:

http://img153.imageshack.us/img153/3951/bfbc220100706001628.p...

Någon som har samma problem som jag? Vad ska man göra åt detta? har problemet med dator 1 i sign och kör med upplösning 1024x768

jag hade det problemet tidigare, löstes genom att byta upplösning testa dig fram.
peace.

Permalänk
Skrivet av bajarn86:

jag hade det problemet tidigare, löstes genom att byta upplösning testa dig fram.
peace.

Okej tack!

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk

Random Crash till desktop!

Någon här som har råkat ut för/vet lösningen på random CTD's (Random crash to deskop)?. Helt plötsligt mitt under gameplay kan skärmen frysa upp 1 sekund, sen blir den svart 1 sekund sen framträder skrivbordet och BF körs inte längre. BF stängs av i princip. Ibland kan man lira i flera timmar utan probem och ibland krashar det efter 10 minuter.

Permalänk
Skrivet av isak_f@:

Jag kanske inte ska skriva detta här men, kan min data
klara av det med högsta grafik.

AMD Phenom quad 2.81 ghz
Asus Crosshair II Formula moderkort
4 gig ram
XFX Radeon HD 5850

Ja det ska inte vara några problem alls i 1920x1080p eller lägre iaf.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Någon här som har råkat ut för/vet lösningen på random CTD's (Random crash to deskop)?. Helt plötsligt mitt under gameplay kan skärmen frysa upp 1 sekund, sen blir den svart 1 sekund sen framträder skrivbordet och BF körs inte längre. BF stängs av i princip. Ibland kan man lira i flera timmar utan probem och ibland krashar det efter 10 minuter.

Samma här och det händer oftast när jag ska respawna, EXTREMT frustrerande!!

Dessutom efter den senaste patchen har det börjat att lagga för mig när jag joinar ett game och ska välja class och så men efter första spawn så funkar det som vanligt men samma problem uppstår när det blir ny runda -.-
Var innan en av de första som spawnade, nu är jag typ sist....

Visa signatur

🎮 → Ryzen 9 5950X • EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA • 32GB G-skill TridentZ DDR4 3600MHz • MSI MPG B550i Gaming Edge WiFi
🖥️ → LG 42" OLED C2 • 🥽 → VR: HTC Vive
💻 → Dell XPS 13 9343
🎧 → AKG K702 | V-MODA BoomPro | Schiit HEL 2
🖱️ → Logitech MX Master 3 | ⌨️ → Logitech MX Keys

Permalänk
Skrivet av stoffe9301:

Samma här och det händer oftast när jag ska respawna, EXTREMT frustrerande!!

Dessutom efter den senaste patchen har det börjat att lagga för mig när jag joinar ett game och ska välja class och så men efter första spawn så funkar det som vanligt men samma problem uppstår när det blir ny runda -.-
Var innan en av de första som spawnade, nu är jag typ sist....

Har också det där första spawn-lagget, och precis som du endast i början på en bana, eller ny runda. Någon som också fortfarande har den buggade transparenta chattrutan?

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Har också det där första spawn-lagget, och precis som du endast i början på en bana, eller ny runda. Någon som också fortfarande har den buggade transparenta chattrutan?

Jag får den men dock bara ibland.

Spelade igen nyss och hann få 6 kills och dog 1 gng sen la det av = 2min......

Visa signatur

🎮 → Ryzen 9 5950X • EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA • 32GB G-skill TridentZ DDR4 3600MHz • MSI MPG B550i Gaming Edge WiFi
🖥️ → LG 42" OLED C2 • 🥽 → VR: HTC Vive
💻 → Dell XPS 13 9343
🎧 → AKG K702 | V-MODA BoomPro | Schiit HEL 2
🖱️ → Logitech MX Master 3 | ⌨️ → Logitech MX Keys

Permalänk
Medlem

Ni som har lagg eller rnd ctd foga gärna in spec om eran dator (kortfattat)

Citat:

Amd PhII x3 720 Be "stock" 4GB DDR3 "tweaked" 9800GTX+ 550W

Jag drar min gissning att det oftast beror på ostabilt system och / eller långsam hårdvara.

Det vanligast felet för folk som får lagg i början av ett spel men upphör efter ett tag är hdd/mem relaterat.
Ljudkort har vissat sig flera ggr vara en stor orsak till olika symptom.
Samt ganska CPU krävande vid spawn/kartbyte.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

Ni som har lagg eller rnd ctd foga gärna in spec om eran dator (kortfattat)

Jag drar min gissning att det oftast beror på ostabilt system och / eller långsam hårdvara.

Det vanligast felet för folk som får lagg i början av ett spel men upphör efter ett tag är hdd/mem relaterat.
Ljudkort har vissat sig flera ggr vara en stor orsak till olika symptom.
Samt ganska CPU krävande vid spawn/kartbyte.

Min spec i signatur, inte en chans i helvetet att min hårdvara skulle vara för klent då jag har kraftigare än de flesta här.

Permalänk
Medlem

Verkar som att jag inte är ensam om fpsdroppsen till runt 4 fps i några sekunder sen back to normal. Händer någon enstaka gång, men ibland när man t.ex. kör helikopter kan det vara riktigt jobbigt!

Som ni ser har jag en bra dator och har 60 - 120 fps nästan hela tiden.

Det konstiga är att jag har något liknande på cod4, men då är det ALLTID i början. När man går in på en ny map som man inte spelat så länge datorn varit på så åker fpsen ner till 4 i 2 sek sen så åker den ner till 86 fps så det hackar till var 6:e sekund.

Riktigt irriterande och var på väg att tro att jag var ensam och det var mitt 5870 det var fel på. Någon som har en aning om vad detta kan bero på? Såhär ska det ju inte vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Någon här som har råkat ut för/vet lösningen på random CTD's (Random crash to deskop)?. Helt plötsligt mitt under gameplay kan skärmen frysa upp 1 sekund, sen blir den svart 1 sekund sen framträder skrivbordet och BF körs inte längre. BF stängs av i princip. Ibland kan man lira i flera timmar utan probem och ibland krashar det efter 10 minuter.

Jag fick detta problem med Catalyst 10.7. Bytte tillbaka till 10.5a igen så slutade jag få random CTD.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Skrivet av lutt95:

Verkar som att jag inte är ensam om fpsdroppsen till runt 4 fps i några sekunder sen back to normal. Händer någon enstaka gång, men ibland när man t.ex. kör helikopter kan det vara riktigt jobbigt!

Som ni ser har jag en bra dator och har 60 - 120 fps nästan hela tiden.

Det konstiga är att jag har något liknande på cod4, men då är det ALLTID i början. När man går in på en ny map som man inte spelat så länge datorn varit på så åker fpsen ner till 4 i 2 sek sen så åker den ner till 86 fps så det hackar till var 6:e sekund.

Riktigt irriterande och var på väg att tro att jag var ensam och det var mitt 5870 det var fel på. Någon som har en aning om vad detta kan bero på? Såhär ska det ju inte vara.

Kan mycket väl vara ett antivirus program eller brandvägg som orsakar detta. Om jag inte stänger av mjukvarubrandväggen så kan jag inte se ping på servers i bc2's serverbrowser tex.

Om det vore fel på grafikkortet så skulle det inte uppstå i bara några spel.

Kör program som övervakar cpu/gpu last, temps osv. i bakgrunden. När det sen uppstår så tabbar du ut och kolla i statistiken om ngn annan process helt plötsligt gått igång och belastat cpu osv osv. Inte så svårt.

Permalänk
Skrivet av lutt95:

Verkar som att jag inte är ensam om fpsdroppsen till runt 4 fps i några sekunder sen back to normal. Händer någon enstaka gång, men ibland när man t.ex. kör helikopter kan det vara riktigt jobbigt!

Som ni ser har jag en bra dator och har 60 - 120 fps nästan hela tiden.

Det konstiga är att jag har något liknande på cod4, men då är det ALLTID i början. När man går in på en ny map som man inte spelat så länge datorn varit på så åker fpsen ner till 4 i 2 sek sen så åker den ner till 86 fps så det hackar till var 6:e sekund.

Riktigt irriterande och var på väg att tro att jag var ensam och det var mitt 5870 det var fel på. Någon som har en aning om vad detta kan bero på? Såhär ska det ju inte vara.

Hur ska vi veta vad för dator du har, förutom grafikkortet? Inkludera den i din signatur. Använder du Fsecure antivirus?

Permalänk

Fixade mitt problem genom att installera en äldre version av CCC;)

Visa signatur

🎮 → Ryzen 9 5950X • EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA • 32GB G-skill TridentZ DDR4 3600MHz • MSI MPG B550i Gaming Edge WiFi
🖥️ → LG 42" OLED C2 • 🥽 → VR: HTC Vive
💻 → Dell XPS 13 9343
🎧 → AKG K702 | V-MODA BoomPro | Schiit HEL 2
🖱️ → Logitech MX Master 3 | ⌨️ → Logitech MX Keys

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Avinstallera PB helt, och när du installerar det igen se till att du startar det som admin (högerklick, kör som administrator).

Jag satte FoV på defult så fungerade det.

Skrivet av isak_f@:

Jag kanske inte ska skriva detta här men, kan min data
klara av det med högsta grafik.

AMD Phenom quad 2.81 ghz
Asus Crosshair II Formula moderkort
4 gig ram
XFX Radeon HD 5850

På högsta med stabil fps, aldrig. kanske 1920x1080 high 2-4x aa dx11

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Hur ska vi veta vad för dator du har, förutom grafikkortet? Inkludera den i din signatur. Använder du Fsecure antivirus?

Jag har nu skrivit mina specs. Dom försvann av någon konstig anledning. :S

Jag använder Norton internet security 2010. Vad jag märkt är att norton börjar ladda hem uppdateringar ibland men det händer inte så ofta, men det konstiga är att det sätter igång när jag spelar.
Så ska det väl inte vara?

Över till fps droppsen och spik lagget. Kan det vara Norton som ställer till det hela? Går ju inte spela när det är såhär!