Permalänk
Medlem

In-Ear lurar 100-600kr

Jag letar efter ett par bra in-ear lurar som jag kan använda när jag ser på film och lyssnar på musik på min iPod Touch.

Mina krav på lurarna är:
- Bra ljud(Duh!)
- Stänger ute ljud rätt så bra(så man inte behöver spela så högt)
- Att man kan gå med lurarna i öronen utan att ljud från kablarna fortplantar sig så mycket så man ändå kan höra musiken/filmen

Ett plus men inte ett krav är om de har volymkontroll på sig och/eller att man kan starta och pausa musiken med någon slags dosa/knapp.

Har hört mycket bra om Sennheiser lurarna som jag länkat till, någon som har några egna erfarenheter av dem?
Sennheiser CX300-II Precision
Sennheiser CX400-II Precision
Creative EP-630i

Tack på Förhand, Gysztaf

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem

Jag vann ett par Omdömen om Denon AH-C360 nyligen. De låter fantastiskt bra och sitter grymt skönt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Jag vann ett par Omdömen om Denon AH-C360 nyligen. De låter fantastiskt bra och sitter grymt skönt.

Hur är de? Möter de alla/några av mina krav?

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem

har dessa Sennheiser CX300-II Precision - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Hörlurar och kan säga att de är underbara !!!

de möter alla dina krav och är otroligt prisvärda. köper du dem kommer du inte bli besviken!

inet säljer dem billigt ( ett litet tips )

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe305:

har dessa Sennheiser CX300-II Precision - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Hörlurar och kan säga att de är underbara !!!

de möter alla dina krav och är otroligt prisvärda. köper du dem kommer du inte bli besviken!

inet säljer dem billigt ( ett litet tips )

Nu äger du ju bara CX300 och inte CX400 men vet du om det är någon större skillnad på dem?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MrMadMan:

+1 på den. Äger dessa själv och de har ett fantastiskt ljud, har aldrig någonsin heller haft hörlurar som sitter skönare. Har även ett par CX300, men skillnaden är dag och natt. Minus är dock att sladden är ganska kort, men så blir det om ljudkvaliteten ska vara i topp. Men dina krav lever de verkligen upp till.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gysztaf:

Nu äger du ju bara CX300 och inte CX400 men vet du om det är någon större skillnad på dem?

vet ingen skillnad mer än vad jag kan läsa mig till i dina länkar...

ljudet kommer inte vara sämre iaf..

igen, mycket nöjd med mina CX300 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe305:

vet ingen skillnad mer än vad jag kan läsa mig till i dina länkar...

ljudet kommer inte vara sämre iaf..

igen, mycket nöjd med mina CX300 II

Så då antar jag att CX400 är CX300 fast med volymkontroll?
Och ni är båda nöjda med era CX300?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sennheiser CX300 II Precision, Vit - Inet.se
Köpte själv nyss dessa. Mycket, mycket nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekkik:

Sennheiser CX300 II Precision, Vit - Inet.se
Köpte själv nyss dessa. Mycket, mycket nöjd!

Fortplantar sig ljud i kabeln på dem?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gysztaf:

Fortplantar sig ljud i kabeln på dem?

Inte vad jag märkt, sennheiser sviker sällan.

Inte stört mig på något än sålänge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekkik:

Inte vad jag märkt, sennheiser sviker sällan.

Inte stört mig på något än sålänge.

Det är ju bra...så nu står jag mellan CX-300/400 och EP-630i...

Visa signatur

Permalänk

En fråga; är CX400-II exakt samma lur som CX300-II, fast med volymkontroll på kabeln?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

Jag själv blev att kolla på EP-630 och EP-830 och det blev EP-830 för att det var runt 30-50kr prisskillnad , borda få hem dom nästa vecka så om du väntar kan jag försöka säga vad jag tycker om dom

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Jag köpte CX300 och är mycket nöjd för det priset.

Permalänk
CS-mästare

Jag äger ett par Sennheiser CX300-II och jag är mycket nöjd! De stänger ute annat ljud väldigt bra tycker jag. Det är bra ljud i dom (har inte så stor erfarenhet av andra in-ear). Men jag blev positivt överraskad när jag prövade dem. Sen måste jag även säga att jag råkat fastna med dem i fickorna och allmänt behandlat dom tufft, förstår inte att de fortfarande håller utan några som helst fel.

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d

Permalänk
Medlem

Om du inte vill lägga mer än 200 - 300 är CX300 sjukt prisvärda. Om du vill lägga typ 300 - 600 och ska köpa in-ear finns det ganska bra omdömen om Denons in-earlurar. Dock ingen erfarenhet av dom till skillnad från CX300. Anyway är CX300 ett säkert kort.
Allt Denon har:
Denon - sökning på Prisjakt
Lite plockade:
Omdömen om Denon AH-C560
Omdömen om Denon AH-C360
Omdömen om Denon AH-C351

Dock: Enda negativa jag funnit hos CX300 är att ljud ganska lätt fortplantar sig i sladden. Dock är detta inget man hör eller störs av när man lyssnar på musik på normal volym, men om du av någon anledning lyssnar väldigt lågt kan man märka det.

Permalänk
Medlem

Koss the plug röstar jag på, billiga och bra!

Visa signatur

Facebookdatorn:: Define R6 TG, Aourus Master Z390, 8700K 5.0GHz, 32GB RAM 2666MHz, 2x RTX2080, Samsung C32HG70, 250GB 970 SSD, 500GB 860 SSD + 2TB WD Green, 2TB WD Red
Bild: Nikon D300s m. grepp, Nikon D700 m. grepp, Nikon D3000 IR-konverterad, SX60HS, FZ200, FZ300, EOS M, SB910, 24-70 f/2.8, 50mm f/1.8 mm. Hero 3 Black, Hero 4 Black, Hero 4 Silver Övrigt: Laptop U500VZ-CM083H m. 12GB RAM. HTPC: Äldre i5 1080TI, 32GB Ram

Permalänk
Skrivet av robsn:

Om du inte vill lägga mer än 200 - 300 är CX300 sjukt prisvärda. Om du vill lägga typ 300 - 600 och ska köpa in-ear finns det ganska bra omdömen om Denons in-earlurar. Dock ingen erfarenhet av dom till skillnad från CX300. Anyway är CX300 ett säkert kort.
Allt Denon har:
Denon - sökning på Prisjakt
Lite plockade:
Omdömen om Denon AH-C560
Omdömen om Denon AH-C360
Omdömen om Denon AH-C351

Dock: Enda negativa jag funnit hos CX300 är att ljud ganska lätt fortplantar sig i sladden. Dock är detta inget man hör eller störs av när man lyssnar på musik på normal volym, men om du av någon anledning lyssnar väldigt lågt kan man märka det.

Ok, mend CX400-II då, är den enda skillnaden mellan dom att 400'an har volymkontroll på sladden?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Citat från prisjakt på denon:
"Ljudet är det bästa någonsin!"

Att lita på omdömmen på folk som äger saker är inte speciellt pålitligt. Saker blir "ofta" bättre om man själv äger dem, det finns ju trotts allt en anledning till att man valde dem och sedan så vill man inte erkänna att man gjort ett dåligt köp. Med tanke på den låga budgeten och dåliga källan så hade jag uteslutande satsat på bekväma lurar som dämpar mycket.

Har haft ett par "riktiga" in-ear lurar för 1600:-, aldrig igen säger jag. Har även testat några andra för drygt 700:-, aldrig dem heller. Oavsett vad jag hade köpt hade inte ljudkvalitén tillfredställt mina krav, så jag hade satsat på en billigare och skönare lur. Du kommer troligen inte använda lurarna till finlyssning heller vilket gör att behovet utav bra ljudkvalité minskar drastiskt.

Hörlurarna (sennheiser hd25) jag har till min mp3 spelare tycker jag duger bra till mp3n för att de dämpar utomstående ljud och de låter. Men till riktig lyssning står jag inte ut med dem. Är övertygad över att en billigare lur med liknande egenskaper och sämre ljudkvalité gjort mig lite nöjd, i och med att ljudkvalitén inte så är viktig under de förhållanden jag använder lurarna.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Att lita på omdömmen på folk som äger saker är inte speciellt pålitligt. Saker blir "ofta" bättre om man själv äger dem, det finns ju trotts allt en anledning till att man valde dem och sedan så vill man inte erkänna att man gjort ett dåligt köp. Med tanke på den låga budgeten och dåliga källan så hade jag uteslutande satsat på bekväma lurar som dämpar mycket.

Har haft ett par "riktiga" in-ear lurar för 1600:-, aldrig igen säger jag. Har även testat några andra för drygt 700:-, aldrig dem heller. Oavsett vad jag hade köpt hade inte ljudkvalitén tillfredställt mina krav, så jag hade satsat på en billigare och skönare lur. Du kommer troligen inte använda lurarna till finlyssning heller vilket gör att behovet utav bra ljudkvalité minskar drastiskt.

Hörlurarna (sennheiser hd25) jag har till min mp3 spelare tycker jag duger bra till mp3n för att de dämpar utomstående ljud och de låter. Men till riktig lyssning står jag inte ut med dem. Är övertygad över att en billigare lur med liknande egenskaper och sämre ljudkvalité gjort mig lite nöjd, i och med att ljudkvalitén inte så är viktig under de förhållanden jag använder lurarna.

Jag kan verkligen inte hålla med dig, har själv kört på billigare lurar innan, sedan ett par Philips SHN-7500, som var sådär. Lyssnade sedan på några lurar och förvånades över hur bra ljudet kan vara. Slutade med att jag köpte ett par Denon AH-C751 och det kan vara det bästa köpet jag någonsin gjort.

Jag kunde inte undvika att köpa dem.

Sen att rekommendera någon att köpa dåliga lurar, förstår jag inte. Varför skulle inte han kunna uppskatta bra ljudkvalité?

Självklart så spelar hans källa roll också, så om han har en iPod eller någon billig spelare från Clas Ohlson så är det onödigt att köpa ett par bra lurar.

Permalänk
Medlem

Du förstår inte riktigt det jag menar. Det jag vill säga är att ljudkvalitén inte är så viktig om man gör något annat samtidigt som man lyssnar på musik, te.x om man är ute och går så har man fokus på själva gången och massa ljud runt omkring som stör stor del utav ljudet. Musik/ljud när man är ute och går eller ser på film är mer som ett kompletment än huvud-attraktion.

Men om man däremot helhjärtat lyssnar på musik i ett tyst mörkt rum och släcker ute allt annat upplever man ljudkvalitén mycket mer än i tidigare scenario. Jag har aldrig känt att musik varit skärskilt levande, engagerande eller känslosamt som när jag finlyssnar.

Är man ute och går är det vanligvis rock/metal och diverse dunk-dunk som spelas för att man ska få tempo. Det man tänker på när man lyssnar på det och är ute och går är mer själva motivationen utav tempot/kraften i musiken. Det är inte så man tänker på hur levande violinen låter och att man hör precis varenda vibration i strängen, istället för att det låter som en homogen ton som det gör med dåliga anläggningar.

Jag är en riktig die-hard hifi-entusiast, har spenderat 10000tals kronor på ljud, och är väldigt kräsen med hur det låter. Men det är i stort sett bara när jag finlyssnar ljudet spelar roll, gör jag något annat samtidigt så duger fan en klockradio. Varför skulle det inte räcka för en dödlig om det räcker för en kräsen audiofil?

Visa signatur

100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Vet inte om du syftade på min post men det du sa och lite till är anledningen varför jag fetmarkerade "omdömen" just för att uppmärksamma att de är omdömen och (oftast) inga objektiva professionella recensioner.

Permalänk
Medlem

Syftade inte på din post på något sätt, ville också bara förtydliga att omdömen inte precis är det pålitligaste. De som ger omdömet är inte precis neutrala XD

Jag själv har gett löjliga omdömmen tidigare, men det får man äta upp efter man skaffat något bättre. Skulle han som sa "Ljudet är det bästa någonsin!" lyssna på typ Stax omega hörlurar så skulle han nog inte tycka att sitt omdömme var särskilt korrekt eller proffsigt.

Visa signatur

100% PASSIVT