Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk

HDMI problem

Hejsan.

Jag hade tänkt kolla på en hd film på tvn genom att koppla in datorn till den via hdmi. Sätter på film och allt funkar fint. Men efter tio minuter så blirbilden alldels knäpp det blir typ helt fel färger. Svårt att förklara hur det ser ut men det blir typ bara 3 olika färger.

Tacksam för hjälp!:)

Permalänk
Medlem

Vilket program spelar du upp filmen i?

Permalänk
Medlem

Har en 42 tums helt ny philips och har precis samma problem med båda en sony laptop (med 56xx gfx) och min stationära (5850 gfx).
Efter en random periods användande så blir skärmen blå/turkos vilket kan resettas genom att byta source fram och tillbaka.
Jag har testat både med VLC och KMplayer och ibland händer det även när bara skrivbordet är uppe.
Testat både mirror och extended screen.
Senaste dricers på båda datorerna, har ej upplevt problemen alls från 360/ps3 så misstänker att det har med grafikkortet att göra?

Visa signatur

Desktop: Core 2 Duo E6400, 4GB Corsair TWIN2X 6400, ABIT AB9 PRO P965, HIS Radeon X1650PRO
Laptop: 3415 zepto, 2.1ghz penryn, 4gb ram, 8600GT, 320gb HD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp123ltd1:

Hejsan.

Jag hade tänkt kolla på en hd film på tvn genom att koppla in datorn till den via hdmi. Sätter på film och allt funkar fint. Men efter tio minuter så blirbilden alldels knäpp det blir typ helt fel färger. Svårt att förklara hur det ser ut men det blir typ bara 3 olika färger.

Tacksam för hjälp!:)

Hade samma problem, prövade att byta uppdateringsfrekvens och då fungerade det (60 Hz).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rexp:

Hade samma problem, prövade att byta uppdateringsfrekvens och då fungerade det (60 Hz).

oftast Hz en som ställer till problem

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Skrivet av Zhack:

Har en 42 tums helt ny philips och har precis samma problem med båda en sony laptop (med 56xx gfx) och min stationära (5850 gfx).
Efter en random periods användande så blir skärmen blå/turkos vilket kan resettas genom att byta source fram och tillbaka.
Jag har testat både med VLC och KMplayer och ibland händer det även när bara skrivbordet är uppe.
Testat både mirror och extended screen.
Senaste dricers på båda datorerna, har ej upplevt problemen alls från 360/ps3 så misstänker att det har med grafikkortet att göra?

Tror vi kan ha samma tv. Jag har ett radeon hd4670.