Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Battlefield Bad Company 2 - TEKNISK SUPPORT

Permalänk
Medlem

Börjar bli riktigt lack på detta, får inte rätt på det! Har en helt ny installation av windows 7 och har till och med öppnat datorn och ställt en stor bordsfläkt på högsta varv samt köra grafikkorts fläkten på 100% för att utesluta värme och klockade även ner CPU'n till original, Startade battlefield och tryckte join server, sprang snabbt ner på dass och när jag kommer tillbaka så har datorn fryst och ljudet loopar i hörlurarna...

jag har inga andra program installerade på datorn förutom Battlefield och alla drivrutiner, så det lär inte heller vara ett problem. Trodde inte man kunde bli så sur över ett spel som jag är nu...

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Avstängd

Nagel: klocka ner CPUn för fan
3.6Ghz är ju absolut max för en Q6600
sen tror jag att ditt nätagg är på gränsen.
har du möjlighet så testa med ett 750-850ws istället

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

Börjar bli riktigt lack på detta, får inte rätt på det! Har en helt ny installation av windows 7 och har till och med öppnat datorn och ställt en stor bordsfläkt på högsta varv samt köra grafikkorts fläkten på 100% för att utesluta värme och klockade även ner CPU'n till original, Startade battlefield och tryckte join server, sprang snabbt ner på dass och när jag kommer tillbaka så har datorn fryst och ljudet loopar i hörlurarna...

jag har inga andra program installerade på datorn förutom Battlefield och alla drivrutiner, så det lär inte heller vara ett problem. Trodde inte man kunde bli så sur över ett spel som jag är nu...

Testa om du kan lira singelplayer, funkar det så är det ju inge problem med din hårdvara. Jag har testat bordsfläkt mm....men inget funkar ! Så det är till 99% Dice patchen som är problemet........

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek

Permalänk
Medlem

någon som vet när Dice släpper nästa patch?? går ju inte att spela någon längre tid utan crash nu.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Jag har som max kunnat spela i 30min utan crash, oftast blir det 5-10min. Om det inte låser sig diretk när jag kommer in på servern.......

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek

Permalänk
Medlem

crashar aldrig för mig eller nått eefter patchen ..enda är spawnlagg som inte vill försvinna -.-

Permalänk

Kyngas, Om du har fördröjning och sånt jobbigt när du ska spawna är det mycket möjligt att de är ditt virusprogram som stör. Hade det problemet med AVG, stängde av 'Resident Shield' och så var problemet borta. Vet inte om de är samma du har men ett tips iaf

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Någon mer som har liknande som på bilden nedan?

Jag kan inte tänka mig att jag har uppnått max-score på alla 3.....

Visa signatur

DeepCool CH260 Svart | 9800X3D | ASUS TUF Gaming B850M-Plus WIFI | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident | MSI GeForce RTX 5070 Ti 16GB Ventus 3X OC | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Seasonic Core GX V2 850W ATX 3.1 | 2x 4TB SN850X WD_BLACK | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Sennheiser HD 560S med V-MODA BoomPro Mikrofon |
Keychron K4 Pro QMK/VIA RGB Hot Swap K Pro Brown | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk

Manutd, Du har inte uppnått nån maxscore, du har bara gjort tillräckligt för att låsa upp alla vapen, gadgets å sikten. Sen kan du uppnå platina med alla vapen efter det, det vill säga 10st gold stars, 1000 kills.
Happy hunting!

//BG

Visa signatur

---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Skrivet av Blackgoat:

Manutd, Du har inte uppnått nån maxscore, du har bara gjort tillräckligt för att låsa upp alla vapen, gadgets å sikten. Sen kan du uppnå platina med alla vapen efter det, det vill säga 10st gold stars, 1000 kills.
Happy hunting!

//BG

Aha såpass!

Tänkte väll att det inte kunde vara slut redan nu....hade varit lite väl simpelt om tom. spelare som jag (dvs i den lägre rangen ) skulle klara det så snabbt.

Visa signatur

DeepCool CH260 Svart | 9800X3D | ASUS TUF Gaming B850M-Plus WIFI | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident | MSI GeForce RTX 5070 Ti 16GB Ventus 3X OC | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Seasonic Core GX V2 850W ATX 3.1 | 2x 4TB SN850X WD_BLACK | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Sennheiser HD 560S med V-MODA BoomPro Mikrofon |
Keychron K4 Pro QMK/VIA RGB Hot Swap K Pro Brown | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Skrivet av revolt_III:

Aha såpass!

Tänkte väll att det inte kunde vara slut redan nu....hade varit lite väl simpelt om tom. spelare som jag (dvs i den lägre rangen ) skulle klara det så snabbt.

Ohh nej, Multiplayer shooters tar aldrig slut

//BG

Visa signatur

---Nuclear Media

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Kyngas, Om du har fördröjning och sånt jobbigt när du ska spawna är det mycket möjligt att de är ditt virusprogram som stör. Hade det problemet med AVG, stängde av 'Resident Shield' och så var problemet borta. Vet inte om de är samma du har men ett tips iaf

//BG

kör med windows security assiantilas(stavfel ) så vet inte om de finns nå sånt som strular :/

Permalänk
Medlem

Alltid det första man gör vid ev problem. Stäng ALLTID av alla möjliga hinder! D.v.s antivirus / brandvägg / filtrering... när dessa tjänster är borta, först då kan man göra en mer korrekt felbeskrivning

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

hjälp

hej vad ska man fan göra när spelet fryser sig????+

har ett nytt Asus GeForce ENGTX470/2DI/1280MD5 1280MB men ändå ska det fan hänga sig?????? till med köpt 3 andra fläktar till vad fan är felet med detta spel??

hjälp

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Medlem

NeXon: När hänger det sig? Senaste drivrutiner? Temp? Workload?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

NeXon: När hänger det sig? Senaste drivrutiner? Temp? Workload?

hej typ antingen mitt i en runda eller typ slutet av rundan temp typ runt 50 grader

Senaste drivrutiner? ja det har jag

Workload? vet inte vad Workload? är för nått

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Medlem

hjälp

enligt den sidan can you run it så ska min data kunna klara hur lätt som helst men varför fryser då spelet ????

kan man kräva pengarna tillbaka är lite less att vissa av mina vänner kan lira inte jag fast jag har bättre grejern än dom har ----

sen ställer jag inte min grafik kort på högra fläkt typ på 95% då håller tempen på 57grader annars blir det lätt 100 grader på grafik kortet vet ej varför har som sakt ett nytt nvida 470

Visa signatur

Permalänk
Medlem

NeXon: Vad har du för ljudkort? Hade samma problem när jag körde med Realtek-kortet som var inbyggt i mitt moderkort, hela datorn frös och det blev någon sorts ljudloop. När jag istället kopplade headsetet till mitt soundblaster försvann problemen helt. Kan vara värt att kolla upp. Fler har tydligen löst det på samma sätt: ramdom bfbc2 crashes - EDGEGAMERS Organization

EDIT: Ska tydligen vara strul mellan Punkbuster och Realteks drivrutiner.

Permalänk
Medlem

NeXon: typ värden är inget å jämföra mot. Workload=arbetstemp. BFBC2 är kraftig CPU beroende mellan kartbyten (samt in/ur spel/server)
Första åtgärd du kan testa är å trycka in alt+tab dra upp aktivitetshanteraren å ändra prioritet till LOW, detta ger mer utrymme för CPU å inte bottna.

Har själv ett CPU problem just ang för hög belastning som orsakar för hög latens med drivrutin till inbyggda nätverkskortet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

NeXon: typ värden är inget å jämföra mot. Workload=arbetstemp. BFBC2 är kraftig CPU beroende mellan kartbyten (samt in/ur spel/server)
Första åtgärd du kan testa är å trycka in alt+tab dra upp aktivitetshanteraren å ändra prioritet till LOW, detta ger mer utrymme för CPU å inte bottna.

Har själv ett CPU problem just ang för hög belastning som orsakar för hög latens med drivrutin till inbyggda nätverkskortet.

att säga Workload säger mig inget ge mig en sida så jag kan ladda hem det eller nåt har provat med cpu välja låg

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

BFBC2 är inte helt stabilt och det kan krasha utan att du för den skull har något problem med datorn. Du kan ju testa ställa ner DirectX-nivån till DX10 i inställningsfilen (ligger i C:\Användare\(ditt användarnamn)\Mina Dokument\BFBC2\settings.ini - ändra Dxversion=Auto till Dxversion=10) och kolla ifall det hjälper.

Permalänk
Medlem

Downloads | Lavalys.com - denna har även en funktion å stressa systemet (max belasta)
Workload = Arbetstemp = Datorns temperatur under belastning

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150406:

BFBC2 är inte helt stabilt och det kan krasha utan att du för den skull har något problem med datorn. Du kan ju testa ställa ner DirectX-nivån till DX10 i inställningsfilen (ligger i C:\Användare\(ditt användarnamn)\Mina Dokument\BFBC2\settings.ini - ändra Dxversion=Auto till Dxversion=10) och kolla ifall det hjälper.

tack men det hjälpte inte. men jag fick låna en polares head set med ljud kort i. det går nu helt underbart. så det var mitt ljud kort fel tack gud att man nu kan spela, så ska köpa ett nytt ljud kort bara

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ifall det är ljudkort, så är problemet drivrutiner + win7 som kruppar i kombination med spelet.
Här kan du testa med en rad olika drivrutiner Vista/Xp/Win7 x64/x86 nya/gamla. Även ändra i inställning för ljud ut. ex: 44.1khz 48khz 2front högtalare / headset, ja du förstår.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masira:

NeXon: Vad har du för ljudkort? Hade samma problem när jag körde med Realtek-kortet som var inbyggt i mitt moderkort, hela datorn frös och det blev någon sorts ljudloop. När jag istället kopplade headsetet till mitt soundblaster försvann problemen helt. Kan vara värt att kolla upp. Fler har tydligen löst det på samma sätt: ramdom bfbc2 crashes - EDGEGAMERS Organization

EDIT: Ska tydligen vara strul mellan Punkbuster och Realteks drivrutiner.

Tack för hjälpen ! Va mitt Realtek ljudkort som muppade :/
Funkar klockrent när jag stänger av det....så nu är frågan köpa nytt ljudkort eller kommer det nya drivare ?

*edit*

Problemet kvarstod.... så jag köpte mig en TerraTec Aureon Dual USB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Externa Ljudkort
Nu funkar det klockrent

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrewie:

Funkar klockrent när jag stänger av det....så nu är frågan köpa nytt ljudkort eller kommer det nya drivare ?

hade jag varit dej så hade jag köpt Laccess Vibration LH-991 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Headsets dessa headset med ljud kort i sladden helt underbart ljud vibb med på köpet =)=)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrewie:

Jag hade nog siktat på en väldigt provisorisk lösning i form av ett billigt USB ljudkort som du bara behöver dras med under spalandet av bad company 2, typ nåt sånt här: Kjell & Company - 31624 - USB-ljudkort

känns ju surt att slänga ut massor med pengar bara för att ett spel inte funkar :S

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Jag hade nog siktat på en väldigt provisorisk lösning i form av ett billigt USB ljudkort som du bara behöver dras med under spalandet av bad company 2, typ nåt sånt här: Kjell & Company - 31624 - USB-ljudkort

känns ju surt att slänga ut massor med pengar bara för att ett spel inte funkar :S

Cat_fish grymt smart grej där faktiskt ! Hade lätt köpt den om jag inte hade löst problemet. Tankade ner andra drivrutiner på realteks hensida, och nu funkar det kanon

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150406:

Bra tips.

Detta hjälper i många CTD-fall.

Permalänk
Medlem

har spelat hela tiden utan problem med server browsern ..men nu för 3-4 dagar sen när jag tycker på söka ,så händer inget ,,rutan kommer upp i 2sec sen försvinner den :S
play now funkar inte heller ,,hittar inga spel .men går fint att joina en polare
hjälp!!!?