Dessa spel kunde ha gjorts bätttre!

Permalänk
Medlem

The sims 3:
Kan ju börja med att fixa crash to desktop buggen som fanns vid release och finns kvar ett år och tre extrapaket senare.

EAs kommentar: Ja, vi vet att det finns fel [men vi tjänar fortfarande pengar på det...]

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Namn: Saints row 2
Om programmera det och göra det bättre. Det laggar riktigt mkt. Släppa någon update så att inte spelet laggar helt random.

Permalänk
Medlem

Spel: Far Cry 2
Ändra: Respawntiden till fienderna i vakthusen kunde ha varit 3h istället för den korta tid som det nu var. Sjukt repetativt att döda samma mobs och samma stronghold på vägen till uppdragsgivaren, sen på tillbaka vägen till uppdraget, och så ytterligare en gång på väg tillbaka till uppdragsgivaren för reward.

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Medlem

The Elder Scrolls IV: Oblivion - bättre förståelse för spelbalans behövdes (grundläggande fel gjordes), soft shadows mm borde varit med som de sade, och den överhypade Radiant AI borde inte få mina vänner att gå i vägen när jag viftar med min klubba (men när allt är sagt och gjort så älskade jag ändå Oblivion).

Diablo II - respec.;)

Assassin's Creed - bossfighter borde inte baseras endast på comebacks.

Duke Nukem Forever - det kunde ha gjorts...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem

Spel: Call of duty modern warfare 2
Ändra: Dedikerade servrar, nerfa grenade launcher aka noobtube. Ta bort danger close

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Half-Life 2

Varför: Finns inget att klaga på, bara folk med mindre ah Krävs att man läser och hänger med på allt som sägs för att fatta. Men alla lägger nog inte sån kraft på det utan bara rushar och lyssnar inte på allt som sägs och sen klagar.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

All Points Bulletin
- Hitboxen
- Dåligt optimerat
- Underlig fysik i bilarna (UE3)
- Ibland ställs man 1vs3 för att man ska klara av det enligt servern.
- Criminals kan fly i vissa uppdrag där man ska döda dem, criminals vinner 95/100 ggr när de flyr.
- Mouse acceleration är påtvingat

De har ju iaf en vecka på sig att fixa saker

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Skrivet av eXizoR:

Spel: Call of duty modern warfare 2
Ändra: Dedikerade servrar, nerfa grenade launcher aka noobtube. Ta bort danger close

Några till:
Commado, kniva 5m är ju förjävligt.
Kast kniv, man dör av en träff i foten:P
Akimbo, fy fan 1887, p90, ranger, mm nästan allt blir op med den.
One man army.
Heart Sensor, tråkig!
Termal sight, så många som ligger i gräset:(

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

World of Warcraft pga:
Blizzard har inte släppt PEDI 18+ Servers (för att det inte är kul att spela med barn jämt).
För att de alltid stänger av servrarna på onsdagar (när jag är ledig) för patch och underhåll.
De har inte släppt en expansion om året vilket de lovade vid release, så farmandet har kommit tillbaka samt att folk byter spel mellan expansions pga det.
Blizzard har inte gjort WoW multi core anpassat än.
Annars är det nog rätt bra.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

World of Warcraft
Orsak: allt

Sacred 2 Fallen Angel
Orsak: Motorn känns halvkass och sidouppdragen var rätt kassa och det finns över 600 stycken.

Call of Duty Modern Warfare 2
Orsak: Matchmaking och ingen konsoll för extra kommandon

Metroid Prime serien
Orsak: Borde ha varit thirdperson och/eller bättre kontroller.

Permalänk
Medlem

Alien Swarm som nyss kom som ett gratis spel.

Bra spel i sig men skulle blivit 100 gånger bättre om det skulle varit ett fps spel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Battefield: Bad Company 2
Orsak: Äckel carl-gustaf som alla engineers matar överallt
sätta in mer vapen på varje klass var för sig och till alla.

Permalänk
Skrivet av Drager:

Alien Swarm som nyss kom som ett gratis spel.

Bra spel i sig men skulle blivit 100 gånger bättre om det skulle varit ett fps spel.

Så sant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drager:

Alien Swarm som nyss kom som ett gratis spel.

Bra spel i sig men skulle blivit 100 gånger bättre om det skulle varit ett fps spel.

Jag säger tvärtom, jag tror det hade varit 100 gånger sämre om det varit ett fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorfisk:

Jag säger tvärtom, jag tror det hade varit 100 gånger sämre om det varit ett fps

Det skulle ju ju ha varit ett helt annat spel om det varit ett fps. Det är som att säga att ett strategispel från Paradox skkulle vara bättre som rts. Blir ett annat spel för man måste kapa saker som funkar bra i fågelperspektiv, men ej funkar i förstaperson. Som det är nu är det ett bra spel, och spelet som det är nu skulle vara skitkasst som fps.

Skrivet av Nirth:

Metroid Prime serien
Orsak: Borde ha varit thirdperson och/eller bättre kontroller.

Även om skillnaden inte skulle vara lika enorm som i Alien Swarm skulle det bli ett anorlunda spel. Jag såg heller inga problem med kontrolerrna när jag spelade genom trilogin.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem

need for speed: Shift
Orsak: Bilarna är sliriga, vrider sig bara på mittaxeln och känns riktigt jävla B! Ospelbart även med Sensetivity-"fix"

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk

Stalker: Call of Pripyat

Orsak: Animationerna och rösterna på gubbarna är ett ända stort skämt.

+ att de tog kål på mystiken runt Strelok

Visa signatur

Hellre fråga och se dum än att inte fråga och förbli dum.

🖥️: Ryzen 9 5900x, MSI X470 GAMING PRO MAX, Gigabyte 2070,
Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18, Fractal Design R5, 2x 1080p 1x 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av zetruz:

The Elder Scrolls IV: Oblivion - bättre förståelse för spelbalans behövdes (grundläggande fel gjordes), soft shadows mm borde varit med som de sade, och den överhypade Radiant AI borde inte få mina vänner att gå i vägen när jag viftar med min klubba (men när allt är sagt och gjort så älskade jag ändå Oblivion).

Diablo II - respec.;)

Assassin's Creed - bossfighter borde inte baseras endast på comebacks.

Duke Nukem Forever - det kunde ha gjorts...

du kan respecca i d2 i och med 1.13

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Lengab;10238181"]World of Warcraft pga:
Blizzard har inte släppt PEDI 18+ Servers (för att det inte är kul att spela med barn jämt).
För att de alltid stänger av servrarna på onsdagar (när jag är ledig) för patch och underhåll.
De har inte släppt en expansion om året vilket de lovade vid release, så farmandet har kommit tillbaka samt att folk byter spel mellan expansions pga det.
Blizzard har inte gjort WoW multi core anpassat än.

Wow stödjer minst quadcore sen ett antal patcher tillbaka.
18 + servrar har jag nog faktiskt aldrig sett någon fråga efter innan. Finns det något mmo som har det? Blizzard har senaste åren gått ut med att de vill fokusera på att mata varje expansion med mer end game content allt eftersom tiden går för att man ska få ut mer content per expansion.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Starcraft 2

NOT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maltek:

Även om skillnaden inte skulle vara lika enorm som i Alien Swarm skulle det bli ett anorlunda spel. Jag såg heller inga problem med kontrolerrna när jag spelade genom trilogin.

Syftade på FPS med lock-on med kontroll är tråkigt och kasst. Swappa mellan first och third i form av någon gimmick eller tech hade varit passande.

Permalänk
Medlem

Här är min lilla lista!

Empire Total War
När det börjar ta uppemot 5 minuter i kampanjläget för AIn att göra sina drag börjar man undra om det inte hade gått fortare att spela mot en riktig människa.

Red Faction: Guerilla
Genialisk spelmotor som Guerrilla än hade så var storyn inget vidare. Lite grönt hade dessutom inte skadat. Tydligen tyckte utvecklarna så också och låter dig slåss, mot "gröna" mutant monster i uppföljaren Armageddon.

UFO:Terror from the Deep
Ologiskt forskarträd. Vafalls!? Fånga en levande Deep One Terrorist för att forska fram ubåtar och laminerade dykardräkter? Att forskningsträdet även är fullt av illasinnade buggar gör inte saken bättre, även om spelet är bra i övrigt.

Dragon Age
Ni har inkluderat co-op ända sedan Baldurs Gate och så tänker ni sluta nu?!

Bionic Commando
När det börjar bli normalt att klara ett "Challenge Room" efter 100 försök hade även vi som klarat alla rum haft betydligt roligare om de sista 10 eller så rummen strukits från spelet.

Oblivion
Det enda jag har att klaga på, men som jag tycker är ett stort minus: Level-anpassad svårighetsgrad. Min alkemibrygande, låsdyrkande, svärdsvingande allt i allo hade inte mycket att komma med när alla vägbanditer helt plötsligt hade råd med full ebony armor och matchande svärd när allt han blivet bättre på de senaste 10 levlarna var att hoppa och plocka svamp. Seriöst, är det inte nog med att man möter samma fiender med mer HP, ska fienderna dessutom levla ifrån dig så fort du inte tänker på combat?

Spore
Hur kul är det att skapa en unik varelse när ett fåtal kroppsdelar har mycket bättre ”stats” än andra? Att det dessutom tog 2 timmar att samla ihop alla kroppsdelar genom att vara snäll och dansa för alla, när det tog drygt en kvart att göra samma sak genom att skapa en mongovarelse och slakta allt annat. Vid det laget var jag så uttråkad av allt dansande att jag inte orkade ge spelet en andra chans. Vad hände föresten med planet och plant/växt editorn som skulle finnas med? Fick ett väldigt gott intryck när Wright avtäckte spelet, nu känner jag mest avsky.

Mirror's Edge
Usel story i ett annars unikt och bra spel.

Starcraft
Max 12 markerade enheter samtidigt?! I pity the Zerg.

Starcraft II
Vi förstår att detta inte är något nytt Supreme Commander men lite mer ska jag gärna sett att man kunde zooma ut.

HoMM 4
Jag säger precis som Plastdunk "Vad hände?". Utvecklarna fick slut på pengar är förstås en vettig förklaring, men att de kunde ta bort så mycket som gjorde föregångarna bra är fortfarande svårt att bearbeta. Tur att 5:an och King's Bounty kom och rentvådde serien.

HoMM 5
De gör om mitt favorit slott Dungon till ännu ett generiskt alv slott. Nej tack. Och som någon sagt: Tower gör sig inte bra i öknen ridandes på elefanter.

Tomorrow Never Dies (PS)
Att betala 500 kr och förvänta sig ett Golden Eye till Playstation är kanske för mycket begärt, men att istället få denna värdelösa ursäkt till spel kan få vem som helst att vilja byta in sitt Playstation mot ett N64.

Spyro: Enter the Dragonfly (PS2)
Vad fan hände?! Spyro var mitt favorit spel som liten och jag har inte spelat ett spel till i serien sen denna mardröm! 2.8 i betyg från Gamespot gör inte spelet rättvisa för den trauma jag genomled.

Visa signatur

Efficiunt Daemones, ut quae non sunt, sic tamen quasi sint, conspicienda hominibus exhibeant. - Lactantius

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdelOst:

Här är min lilla lista!
HoMM 4
Jag säger precis som Plastdunk "Vad hände?". Utvecklarna fick slut på pengar är förstås en vettig förklaring, men att de kunde ta bort så mycket som gjorde föregångarna bra är fortfarande svårt att bearbeta. Tur att 5:an och King's Bounty kom och rentvådde serien.

Jag håller inte med, Heroes 4 var ohjälpligt dåligt, skulle inte kunnats gjort något för att rädda det. Det skulle vara att göra ett helt annat spel då, mer som 3an och 5an och mindre dåliga ideer.

Annars håller jag med många andra om att spore skulle kunna varit mycket bättre. Tyckte det var skoj i början, i de två första stadierna, men sedan när det skulle försöka vara ett strategispel så ledsnade jag helt. Sjukt tråkigt.

Permalänk

Får väl säga Battlefield 3 då, dom kunde valt att INTE släppa det till konsol -.-

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olafett:

The sims 3:
Kan ju börja med att fixa crash to desktop buggen som fanns vid release och finns kvar ett år och tre extrapaket senare.

EAs kommentar: Ja, vi vet att det finns fel [men vi tjänar fortfarande pengar på det...]

+1. Tror inte att tvåan har kraschat nån gång för mig, men om man lyckas spela trean en hel dag utan att det kraschar har man jävligt tur. Så jävla jobbigt att behöva spara hela tiden. Sen kan de ju fixa alla save errors också.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk

Boxing Manager - Klart sämsta och mest meningslösa spel någonsin, inte värt tio pengar en gång...

Crysis warhead - alldeles för kort, ska räcka längre än några timmar innan man spelat igenom det tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdelOst:

Starcraft II
Vi förstår att detta inte är något nytt Supreme Commander men lite mer ska jag gärna sett att man kunde zooma ut.

Haha! SC2

Skrivet av olafett:

The sims 3:
Kan ju börja med att fixa crash to desktop buggen som fanns vid release och finns kvar ett år och tre extrapaket senare.

Haha!:D fungerar felfritt på min Mac (även fast det endast är en port )

Men nu ska jag inte bara sitta och citera andras texter..

Spel:
Minecraft
De borde verkligen fixa till nätterna på det där spelet, man vågar ju fan knappt kolla ut ur huset man knappt hinner bygga första dagen! xD

Permalänk
Medlem

Knights of the Old Republic II

Visserligen ett bra spel men det kunde blivit så mycket bättre.

Bättre story (även en del spoilers för kotor 1)

Mer om Revan, handlingen känns inte alls kopplat till ettan, gör ju t.ex knappt någon skillnad alls om man spelar Revan som jedi eller sith i ettan storyn (och universumet) är ju likadant i tvåan ändå. Om man spelat ettan som light-side och dödat Malak, krossat sith, pajat starforge mm. eller om man kört dark-side och tagit över Dark Lord of the Sith titeln från Malak borde gjort mer skillnad än det gjorde.

Dold text

Fixat mer av buggarna.
Ja finns väl mycket mer att klaga på men alla som spelat ettan och tvåan vet vad jag menar.

Mass Effect II

Mer shooter än rpg till skillnad från det första som hade en bra mix.
Inget inventory/gear system att prata om.
Dålig Pc version, kanske inte en regelrätt portning men ändå dåligt, nästan inga keybindings, jobbig "en-knapp-gör-allt-a'la-konsol",ingen crouch mm.

här är en (mycket) utförlig recension/"mina intryck" när det kom ut.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |