Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorfisk:

Nej de har inte ersatt sina cinematics. Starcraft 2 campaignen kommer inte vara som starcraft 1 att man efter varje uppdrag kommer till en skärm där folk pratar och sen kommer nästa uppdrag. Utan man kommer vara på ett rymdskepp och kunna påverka och gå runt och prata med olika karaktärer och göra saker. Det är där den grafiken kommer in, skulle vara för avancerat och dyrt att göra cinematics trailer för minsta lilla sak där och skulle sett för billigt ut om man körde med starcraft 2 motorn som grafik mellan uppdragen. Därav ett mellanting. Cinematics kommer att vara kvar jag vet dock inte i vilken utsträckning.

Edit: YouTube - Starcraft 2 - Campaign Demo - Part 1/2

Där kommer den grafiken in som du såg i filmen

Finns det alltså två grafikmotorer i sc2?
Spännande om man kan använda båda i map editiorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Finns det alltså två grafikmotorer i sc2?
Spännande om man kan använda båda i map editiorn

Är det inte samma motor men den andra innehåller mer detaljer?
Påminner då om Warcraft 3 motorn som vi även ser i huvudmenyn i samma spel samt att det är samma motor som används i WoW (samma motor som används i WoW från WC3)

edit:

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

det låter lite ologiskt att de använder två motorer på ett spel, har ni nån länk så man kan läsa lite

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem
Skrivet av cope:

Är det inte samma motor men den andra innehåller mer detaljer?
Påminner då om Warcraft 3 motorn som vi även ser i huvudmenyn i samma spel samt att det är samma motor som används i WoW (samma motor som används i WoW från WC3)

edit:
http://img518.imageshack.us/img518/9859/screenshotpreviewhuma...

Aha! Alltid antagit att dom där varit lite slarivt prerendrat.

Men... såpass. Anyway, det gick väl inte att så använda detaljerade modeller i custom, map editiorn, eller? Om det var möjligt skulle ju sc2 med tillhörande customs vara enda spelet man behövde, någonsin Typ!

Permalänk
Medlem

körde förbi webhallen i sveavägen och såg att det börjar bli sc2 kö där

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

var lägger man custom maps nånstans? hittar ingen map dir för det...

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem
Skrivet av ARICE:

var lägger man custom maps nånstans? hittar ingen map dir för det...

För att citera mig själv "De kartorna som är skapade på US servern måste skaparen själv lägga upp på en hemsida så någon på EU servern kan ladda hem den för att sedan ladda upp den på EU bnet servern."

Det här betyder att alla kartor du laddar ner inte sparas lokalt på datorn som det var i WC3/SC1. Det är ju detta som gör bnet 2.0 så otroligt sämst.
Det du måste göra är alltså att tanka hem banan från en hemsida/server där han som har skapat banan laddat upp den. Därefter måste du öppna banan i map editorn för att därefter gå in i "arkiv/file" och välja "upload map to bnet" tror jag de står. Sen kommer den ligga upplagd på deras servrar tills du väljer att ta bort den.

Jag är glad att jag inte spelar mycket custom games, för er som gör de så kommer ni troligtvis bli besvikna då det är långt ifrån som de var i wc3/sc1.

Permalänk
Medlem

Sluta gnälla om att B.net 2.0 suger. Det är ju skit nice. Man kan väl inte förvänta sig att custom maps ska ha full support i början..

Blizzard vill väl att man ska spela deras kampanj och vanliga multiplayer ett tag??!! Är det så svårt att förstå