Call of Duty: Modern Warfare 2

Permalänk

Själv kör jag alterIWnet, med alterIWnet så kan man spela en mängd gamemodes som vanligtvis inte går att spela.

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta är den korrekta tråden för detta. Men är det någon som får svaret att man inte är inloggad till Steam när de ska spela MW2 online?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weijden:

Vet inte om detta är den korrekta tråden för detta. Men är det någon som får svaret att man inte är inloggad till Steam när de ska spela MW2 online?

Yup, steams "friends" servrar är nere, och då antar mw2 att man e i steam i offline mode bara å vänta.

Permalänk
Medlem

Fan va roligt då (inte). Joinade vanlig domination med en polare och vi blir inslängda på en hackad server med Domination på Rust. Båda två klarar då av alla Prestiges Challenges och får därmed alla Emblems/Titles. Vi blir också rank 70 (dock inte Prestige 10)...

Jag som faktiskt SPELAT mig upp hela vägen till prestige 8 och höll på att börja beta av ett antal Prestige Challenges... Känns jävla surt.

Svar från Steam Supporten iaf:

Citat:

Hello,

A staff member has replied to your question:

Hello Patrik, Thank you for contacting Steam Support. An update to Modern Warfare 2 was released that has reduced the possibility of being matched into a modified server. Unfortunately, any experience or rank gained from joining a modified match cannot be reverted. NOTE: Joining a modified match will not result in a VAC ban. If you require any further technical support for Modern Warfare 2, please contact Activision Support: https://activision.custhelp.com/cgi-bin/activision.cfg/php/en... If you have any further questions, please let us know - we will be happy to assist you.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Avstängd

Vilken tur att jag inte köpte detta spel utan fick det..

Har spelat ett tag nu och fy fan vad spelet förstörs av alla nabcakes som inte kan spela utan fusk.

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaE:

Fan va roligt då (inte). Joinade vanlig domination med en polare och vi blir inslängda på en hackad server med Domination på Rust. Båda två klarar då av alla Prestiges Challenges och får därmed alla Emblems/Titles. Vi blir också rank 70 (dock inte Prestige 10)...

Jag som faktiskt SPELAT mig upp hela vägen till prestige 8 och höll på att börja beta av ett antal Prestige Challenges... Känns jävla surt.

Svar från Steam Supporten iaf:

hände samma sak för mig på samma bana också resetade alla stats och är nu lvl 12 non-prestige:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaE:

Fan va roligt då (inte). Joinade vanlig domination med en polare och vi blir inslängda på en hackad server med Domination på Rust. Båda två klarar då av alla Prestiges Challenges och får därmed alla Emblems/Titles. Vi blir också rank 70 (dock inte Prestige 10)...

Jag som faktiskt SPELAT mig upp hela vägen till prestige 8 och höll på att börja beta av ett antal Prestige Challenges... Känns jävla surt.

Svar från Steam Supporten iaf:

Hände ungefär samma för mig, joinade en TDM Favela där dom hade ändrat gravity och xp rejält... Lite sur blev män väll men jag var ju inte i nån prestige så det var ju inte nån big deal. Men dåligt att man kan modda servrarna på det viset. :/

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Skrivet av mikatataku:

Själv kör jag alterIWnet, med alterIWnet så kan man spela en mängd gamemodes som vanligtvis inte går att spela.

Hur kmr man in på det ??

Är det bara jag som tycker att spelet har förstörts helt bara för att det inte finns några dedikerade servrar??

Så sjukt tråkigt att sitta och spela samma mods hela tiden med massa p12or som fuskar och hackade servrar som förstör spelet, NU också det här ny map packen som är lika värdelös som den första.

Permalänk
Medlem

jag kan faktiskt hålla med er, delvis! dock har jag inget emot moddade lobbys/servrar. Men de som håller på och fuskar m.m. fy fan asså. Så nice med alterIWnet så man kan kicka fuskare, men även köra mods! typ mina favoriter Sniper mod samt GunGame! MOST EPIC SHIT!

Sedan är det juh inte helt fel att modda lite själv. Har dock lärt mig att inte prova mina mods på en Public lobby, de brukar inte bli jätte glada!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zordor:

jag kan faktiskt hålla med er, delvis! dock har jag inget emot moddade lobbys/servrar. Men de som håller på och fuskar m.m. fy fan asså. Så nice med alterIWnet så man kan kicka fuskare, men även köra mods! typ mina favoriter Sniper mod samt GunGame! MOST EPIC SHIT!

Sedan är det juh inte helt fel att modda lite själv. Har dock lärt mig att inte prova mina mods på en Public lobby, de brukar inte bli jätte glada!

Är inte alteriwnet en piratklient där ni kör på en emulerad server?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Är inte alteriwnet en piratklient där ni kör på en emulerad server?

ja det kan man säga!
Dock så försöker de att ta sig an alla fuskare, de håller på att implementera anticheat m.m. även dedikerade servrar, eller så gott det går. samt även så man kan connecta via ip, friends system lite annat smått och gott

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

har spelat ngn vecka eller två, men igår när jag skulle lira Team Deathmatch Hardcore så fick jag felmeddelandet "cannot join/connect to steam lobby"!

Why?

Får inte samma problem när jag kör vanlig Team Deathmatch!

Har ej prövat andra speltyper efter detta så vet ej om det uppstår på annat, men tycker det är väldigt konstigt, några tipps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

har spelat ngn vecka eller två, men igår när jag skulle lira Team Deathmatch Hardcore så fick jag felmeddelandet "cannot join/connect to steam lobby"!

Why?

Får inte samma problem när jag kör vanlig Team Deathmatch!

Har ej prövat andra speltyper efter detta så vet ej om det uppstår på annat, men tycker det är väldigt konstigt, några tipps?

Om jag inte missminner mig så uppdaterade de spelet för inte så många dagar sedan! Kolla så att det inte bara är de som är problemet

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zordor:

Om jag inte missminner mig så uppdaterade de spelet för inte så många dagar sedan! Kolla så att det inte bara är de som är problemet

hmm, är det samma som med WaW, bara tanka hem nya patchen och installera eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

hmm, är det samma som med WaW, bara tanka hem nya patchen och installera eller?

Naah mw2 är på steam sp det borde uppdateras automatiskt.
Om inte testa att högerklicka på mw2 sen properties sen local files sen verify intergreti of game cache elelr något sådant då kollar den att du har alla filer som ska finnas i spelet

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Naah mw2 är på steam sp det borde uppdateras automatiskt.
Om inte testa att högerklicka på mw2 sen properties sen local files sen verify intergreti of game cache elelr något sådant då kollar den att du har alla filer som ska finnas i spelet

aa ok, får ta och kika på det när jag kommer hem! Börjar semester idag så man vill ju gärna att det funkar nu när man äntligen har tid att spela lite

tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

aa ok, får ta och kika på det när jag kommer hem! Börjar semester idag så man vill ju gärna att det funkar nu när man äntligen har tid att spela lite

tack för hjälpen!

det tycker jag! det borde nästan vara det, annars kolla (när du startat spelet) nere i högerhörnet, vilken version du har, har för mig senaste är 1.9.2 nånting

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zordor:

det tycker jag! det borde nästan vara det, annars kolla (när du startat spelet) nere i högerhörnet, vilken version du har, har för mig senaste är 1.9.2 nånting

kom på en sak, om uppdaten laddas ner automatiskt och jag inte har rätt version, hur gör jag då?

EDIT: Kom på en till sak, lirade med polaren för ngn dag sedan och han bjöd in mig till ett s.k "party".
Nu när jag går in och ska spela så står det att jag är i ett "party" men jag är ensam och kan inte gå ur det!
Om det nu kan ha ngt med saken att göra!?

Permalänk
Medlem

Tycker att steamcloude borde backuppa game statsen i en vecka bakåt så man gå maila steam och backa tillbaka till INNAN man joinade en hackad server

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk

Börjar blir mer och mer sugen på att köpa CoD4. Vilket verkar vara en bättre version av MW2

Permalänk
Medlem

Tjena, har spelat MW2 sedan kom ut. Men nu orkar jag inte med skiten mera, sitter och spelar med massa +30 år gamla ryssar. INTE roligt. Speciellt när nästan alla har rankhackat.

Tänker börja med CoD4 igen.

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Skrivet av IceY!:

Tjena, har spelat MW2 sedan kom ut. Men nu orkar jag inte med skiten mera, sitter och spelar med massa +30 år gamla ryssar. INTE roligt. Speciellt när nästan alla har rankhackat.

Tänker börja med CoD4 igen.

Trevligt! Ska köpa CoD 4 nu till veckan!

Någon som vet en aktiv promod server där vi svenska pingar bra?

Permalänk
Medlem

Öh, jag brukar köra på eXp servar. De har en Strike/Crash 24/7 och en random map server. Jag har bra ping där i alla fall!

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som saknar Capture The Flag?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av Konichiwa:

Någon mer än jag som saknar Capture The Flag?

Det finns väll på mw2, iaf på alteriwnet:)

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikatataku:

Det finns väll på mw2, iaf på alteriwnet:)

Dom har ersatt det med Barebones eller nåt, jävla IW...

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Barebones är mycket bättre/roligare.

Lightweight + marathon = CTF i MW2

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Börjar blir mer och mer sugen på att köpa CoD4. Vilket verkar vara en bättre version av MW2

Har spelar COD4 sen de kom ut tills igår. Har börjar tröttna en del. Du vet samma vapen samma rutin i alla banor. Tänkte "ah fan så farligt kan de väl inte va".
Har spelat Moderwarfare2 nu i 3 timmar och... Call of duty modernwarfare verkar va, låt mej förklara.

Säg att sdu utvecklar ett nytt spel, du kommer på en massa ideér, en del bra en del mindre bra å en del rent utsagt kassa. Modernwarfare 2 verkar va COD4:as soptunna. Allt man inte vill ha i ett spel (om man jämför COD4 och Modernwarfare2) finns i MW2.

* Inga dedikerade serverar (inget problem i sej,. mer än att om du hittar en skön "server" kommer du aldrig komma dit igen.

* Alla dessa jä.... rewards. De är rewards för allt

* NOOBTUBES!!!!!!!!!! (kommentar överflödig).

' Dessa jäkla vapen (MW2)

Tror du kommer fråga dej själv om du köper/köpt COD4 "va fasen spela jag Modernwarfare2 för egentligen???"

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Har kört MW2 sedan några veckor efter releasen nu. Har aldrig kört några andra Call of Duty spel online så på så sätt var det rätt så nytt för mig och jag tyckte det var väldigt kul att köra tex Hq med kompisar.

Började tröttna lite på att bara köra med de vanliga vapnena så jag började köra sniper och försöka quickscopa. Det tyckte jag var väldigt kul och tycker fortfarande att det är.

Visst är det jobbigt att det existerar en del cheaters och moddade servrar. Men nu på sistone har jag inte brytt mig så mycket , brukar bara lämna servern och joina en annan.

Något jag själv börjar irritera mig väldigt mycket på är att i varje game är det någon som hela tiden ska kalla folk cheaters, bara för de är bra eller har ett tur skott genom en vägg tex. När alla hela tiden tror folk cheater vill så klart inte de vara sämre och cheatar då själv vilket leder till ännu mer unfair game. Så jag tycker att alla kan ta en bättre titt på folk man tror cheatar innan man börjar spama chatten med det. Självklart så ser man ju ibland personer där siktet hoppar från huvud till huvud genom en vägg hehe

Har också på sistone börjat köra typ free for all eller SnD och då försöker få en fin winning kill vilket är extremt kul, när man då vet att alla få sitt verk i slooowmooootion

Också att göra montage är ju väldigt kul, och då känns det som att sina fina kills kommer till användning och är roliga under en längre tid istället för att bara vara roliga under rundan. Faktiskt sitta och redigera är ruskigt kul det med hehe

Mitt senaste montage med mig och mina kompisar om någon vill se : YouTube - HD | MW2 Montage | .::Dots::.

Näh nu får det räcka med text

Visa signatur

Ryzen 3900x | Gigabyte B550M Aorus Elite | RTX 2060 | 32GB 3200Mhz RAM | WD Black SN750 1TB | 3TB + 4TB HDD | Fractal Define 7 Compact -||- Macbook Air M1

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite konstigt att tycka att hela spelet förstörs av quickscopers. För det första är det ofta rätt så lätt byta om de inte är riktigt bra vilket inte så jätte många är. Och sen så visst det förekommer cheaters men det är faktiskt mer detta "ryckte" om att "alla cheatar i mw2" som gör att folk börjar cheata själva

Och själv bryr jag mig inte om spelen är så verklighets trogna haha jag menar det är ju inte så verklighets troget det där med final stand heller att man kan bli headshotat sen ligga ner ett tag och sen bara bli vanlig igen och springa vidare hehe

Visa signatur

Ryzen 3900x | Gigabyte B550M Aorus Elite | RTX 2060 | 32GB 3200Mhz RAM | WD Black SN750 1TB | 3TB + 4TB HDD | Fractal Define 7 Compact -||- Macbook Air M1