Permalänk
Proffsmobbare

Laine's Purple Haze

Hej Swec! Jag har länge hängt här och jobbat med mina många projekt, dock i skuggan i avdelningen "Modifikationer och egna konstruktioner".
Hela byggandet började med att MDPC-X öppnades och sleeving började gå hem i stugorna runt om i Europa, detta var sommaren 2009. Eftersom att det var så ovanligt här hemma så bestämde sig jag och Laxxen att för att börja med det, och hjälpte på så sätt till att skapa den stora sleeving-vågen över Sverige.
Jag har nu tänkt att komma ut ur mörkret och börja publicera lite även här, i galleriet.

Detta bygge började med att Fractal Design släppte sitt Array och det enda jag kunde få ur mig var; "Den där lådan måste jag ha", och det var så jag hamnade i mITX-träsket.
Fractal var snälla nog att ge mig en låda efter att ha hört mina planer, och bygget var igång.

Lite specifikationer:
CPU: Intel Q6600 med EK Supreme LT (Plexi/Nickel)
GPU: GTX460 med EK FC-GTX460 (Plexi/Nickel)
MB: Zotac 9300-ITX wifi med EK NB/SB 5 (Plexi/Nickel)
RAM: N/A med Aquacomputer Ramplex (Plexi/Nickel)
PSU: Silverstone SFX 450w med MDPC-X sleeving (Purple/White/Aquamarine)
HDD: 2,5" SSD eller mekanisk disk.
LC: EK Multioption 250, EK DCP 2.2, EK CS 120 och 240, Masterkleer-slang på Fatboys, Primochill lila premix.

För er som är sugna på hela byggloggen eller mer historia hänvisar jag er till:
http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=254839

Laine's Purple Haze

Permalänk
Medlem

Grymt bra jobbat Laine. Ser super nice ut. 5/5 !

Permalänk
Medlem

GRYMT SNYGGT! Bra jobbat! 5/5

Du borde va med på milliondollarpc!

Permalänk
Medlem

Nice, att du fick upp ett galleri här. keep upp the great work.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Kan inte säga mer än awesomeness på hög nivå and keep up the god work man.

Visa signatur

AMD phenom x4 965 BE | Gigabyte GA-790XTA-UD4 |4GB A-DATA Gaming series | XFX Radeon HD 5850 Black edition | Cougar 700W modulärt agg |Cooler Master HAF 922 RED| HAF 922 RED

Permalänk

Härligt att du fick upp ett galleri nu med!

Visa signatur

[B]965BE C3 @ 4018MHz | XFX HD5770 @ 1GHz

Permalänk
Medlem

Mums Du och sack är grymma på sånthär. Tänker på alla små detaljer. Blir altid lika awesome (om inte mer för varje bygge)

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Fyfan vad vackert!
Kommer det uppdateringar när du kopplat all slang och fyllt systemet?
Och vart sitter nätagget, tycker mig inte se det någonstans på bilderna.

Hursomhaver, detta är en klockren 5p!

Permalänk
Proffsmoddare

Fint man! 5p!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Skit snyggt!!! Hur många grader får du i den?

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk

Lite bilder med temps hade inte skadat mindre än 5p vore dock att ljuga grovt, sjukt snyggt men ärligt talat så är jag mest imponerad av bilderna
Förresten är det bara jag eller påminner inte kablarna om pepsodent tandkräm

Permalänk
Medlem

Lätt Sweclockers snyggaste sleeve!

Gillar även namnet Får ta det som inspiration och kalla min egen dator White Widow eller nåt

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Riktigt snyggt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D - Intel i7 920 + NH-D14 @ 4.0 GHz - Asus P6T deluxe V2 - OCZ XTC Platinum 6 GB 1600Mhz - Radeon HD5870 2GB - 2st 74GB Western Digital VelociRaptor (Raid0) - 3 stycken Samsung 2233rz (Eyefinity)

Permalänk
Medlem

fy fan va vackert man börjar gråta

Permalänk
Medlem

Otroooligt snyggt =D

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk

så sjukt snyggt

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Får fan nästan stånd så vackert det är!!!

Permalänk
Medlem

grymt snyggt men när du monterar in agget blire inte så mycket att se =/

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Ett väldigt fint bygge!

Om man hade pengar skulle jag lätt anställa dej för att bygga min dator

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Helt underbara byggen, keep up the good work!

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Äckligt måste jag säga! så äckligt snyggt!! Vad har du för kamera?

Permalänk
Medlem

Äntligen någon som kan hantera en kamera +10

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem

Var kan man köpa den lila primochill färgen?

[EDIT]
är de denna? Cooling Stuff, vattenkylning till datorer

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Var kan man köpa den lila primochill färgen?

[EDIT]
är de denna? Cooling Stuff, vattenkylning till datorer

Under vilken sektion ligger denna på Coolingstuffs hemsida? Kan bara söka efter det.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Kommer den säljas på coffeeshops i Amsterdam? Fint bygge.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Ser ju bra ut dock så tror jag det är lite för många olika färger

Svart vit och röd (lilla) hade nog varit bäst istället för blått som du börjat blanda in väntar spänt på mer bilder

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Proffsmobbare

Tack som fan grabbar, helt underbar respons!

Tänkte försöka att svara på så många frågor som möjligt.

Skrivet av huttala:

Fyfan vad vackert!
Kommer det uppdateringar när du kopplat all slang och fyllt systemet?
Och vart sitter nätagget, tycker mig inte se det någonstans på bilderna.

Hursomhaver, detta är en klockren 5p!

Yes det kommer kontinuerligt att uppdateras.
Nätagget ser du var det sitter på senaste updaten.

Skrivet av Palme_570:

grymt snyggt men när du monterar in agget blire inte så mycket att se =/

Man ser mer än vad man skulle kunna tro, jag tror att det blir riktigt bra ändå.

Skrivet av amante:

Äckligt måste jag säga! så äckligt snyggt!! Vad har du för kamera?

Har en gammal 400D med fast 50 och 18-55.

Skrivet av cat_fish_1:

Var kan man köpa den lila primochill färgen?

[EDIT]
är de denna? Cooling Stuff, vattenkylning till datorer

PrimoChill | keeping it COOl - Additives :: Performance Coolants :: PrimoChill Pure Performance Coolant (32 oz.) - UV Purple

Jag är osäker på om det är samma, men det bör vara det.
Har i alla fall beställt en dye bomb också, utifall att vattnet tar slut.

Skrivet av -=FULLMOON=-:

Ser ju bra ut dock så tror jag det är lite för många olika färger

Svart vit och röd (lilla) hade nog varit bäst istället för blått som du börjat blanda in väntar spänt på mer bilder

Tänkte göra det i början men det fattades något, helheten behövde mer djup så det fick bli lite isblå också.

Det försvårar att hålla ett tema, men det ger också mycket på helheten i min mening.

Permalänk

Det blir nog bra. som sagt väntar jag på mer bilder för att se ett mer färdigt resultat innan jag sätter poäng och bestämmer mig för helheten. kanske blir det bra med lite blått när allting är klart... vem vet

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Proffsmoddare

Pure perfection. Äckligt vacker färg på vattnet, blir mycket intressant att se hur den gör sig i datorn tillsammans med den lila sleeven. Har det samma ton?

Din sleeving är också perfektion. Vad mer finns det att önska än vad du gör med den. Färgvalen, att den inte bara är helt rak.. Ja, det är sånna små detaljer som du lägger märke till som gör ditt arbete någonting alldeles extra. Det du gör höjer standarden på den svenska moddningscenen.

Att du sedan lyckas trycka in inte en, utan två radiatorer och samtidigt behålla den rena känslan är för mig ett under. Det går bara inte. Det kommer att bli enormt spännande att se hur du smyckar denna låda med din PSU.

Jag bygger som du vet i en likadan låda och jag måste säga att jag är tacksam över att jag valt en annan riktning än dig. Det går helt enkelt inte att spela i samma liga som dig och sedan behålla sin värdighet. Tack för att du är en stor inspirationskälla och för att ordet lagom inte existerar i ditt vokabulär! Lycka till med ditt bygge och med den fan-skara du skaffar dig genom att äntligen våga dig ut ur forumet och in i galleriet där du får den publicitet du förtjänar.

/H

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Tycker detta är grymt fult!!

Eller inte :D:D
5/5!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |