Ledsen på komplett, Söker snyggt chassi med fönster

Permalänk
Medlem

Ledsen på komplett, Söker snyggt chassi med fönster

Jaha, tänkte beställa obisidan 800D nu denna måndag efter helgen då jag såg att det fanns 100 st i lager och att det stog tydligt att kampanjerna skulle räcka till 1a augusti, chill tänkte jag och väntade.
Idag så har de bytt till Obisidan 700D och dragit ned det till samma pris som obisidan 800d var på (ja exakt samma pris)
Och inte förvarnat eller något...
Ja visst är det kul att dem har kampanjer men jag tycker fortfarande att det är taskigt att skriva följande
Erbjudandena gäller endast så långt lagret räcker, dock längst t.o.m 1 augusti 2010.

Aja, nu söker jag ett snyggt chassi med fönster som gärna finns tillgänligt i europa,
Antar att Fractal design r3 med fönster är det bästa valet?
Har ej så stor koll på alla lian li modeller om någon snäll själ vill hjälpa mig
mvh

Permalänk

Hur kan det vara dåligt att "Erbjudandena gäller endast så långt lagret räcker, dock längst t.o.m 1 augusti 2010." så långt lagret räcker innebär ju tills chassit tar slut, vad förväntade du dig att de skulle köpa in nya och fortsätta kampanjen?

Permalänk
Medlem

Ursäkta? det fanns 100 i lager igår, tror knappast att någon impulsköpte 100 chassin över natten?
Handlar bara om principer, jag tycker att det är elakt att gå ut med en sak men sedan ändra det,

Permalänk
Hedersmedlem

Varför inte köpa ett 700D och skära och sedan modda in ett fönster?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Blev själv j*vligt besviken på detta, grymt besviken... Hade tänkt köpa ett nu idag men icke! Tyvärr..

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Hehe, litar inte på mig själv och plåtarbete, ska nog ta en rejäl funderare.
Jag gillar känslan av kvalité när det kommer till chassin, har aldrig känt på ett R2 (finns det någon affär med det ute så man kan pilla på det)
Därför var jag väldigt intreserad av 800d, fönstret vill jag ha för att jag har ganska så snygga komponenter..

Permalänk
Medlem
Skrivet av visa:

Jaha, tänkte beställa obisidan 800D nu denna måndag efter helgen då jag såg att det fanns 100 st i lager och att det stog tydligt att kampanjerna skulle räcka till 1a augusti, chill tänkte jag och väntade.
Idag så har de bytt till Obisidan 700D och dragit ned det till samma pris som obisidan 800d var på (ja exakt samma pris)
Ja visst är det kul att dem har kampanjer men jag tycker fortfarande att det är taskigt att skriva följande
Erbjudandena gäller endast så långt lagret räcker, dock längst t.o.m 1 augusti 2010.

Aja, nu söker jag ett snyggt chassi med fönster som gärna finns tillgänligt i europa,
Har ej så stor koll på alla lian li modeller om någon snäll själ vill hjälpa mig
mvh

Tja, så är det när det gäller kampanjer. Man bör inte vänta alltför länge. Förvisso står det att de har 100+ i lagret av 800D, men säkerligen var det så att de fick in ett specifikt parti av det chassit till ett lägre inköpspris, varför de då kunde sätta ett lägre utpris till kund. Nu är väl detta parti slut, och de är då schyssta och säljer 700D till samma pris istället. Ser inget att klaga på, mer än att du borde köpt det tidigare.
Däremot kan jag hålla med om att de kunde särskiljt detta parti och de övriga de hade på lager.

Jag skulle också köra på FD R3, verkar som ett riktigt trevligt chassi. Ska själv köpa ett vitt sådant när det släpps.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrKanin:

Blev själv j*vligt besviken på detta, grymt besviken... Hade tänkt köpa ett nu idag men icke! Tyvärr..

Känner precis som dig, visst det är jävligt schysst att dem går ut med erbjudandet, men för mig är det riktigt elakt att ändra något som står som garanterat..
Besviken..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Tja, så är det när det gäller kampanjer. Man bör inte vänta alltför länge. Förvisso står det att de har 100+ i lagret av 800D, men säkerligen var det så att de fick in ett specifikt parti av det chassit till ett lägre inköpspris, varför de då kunde sätta ett lägre utpris till kund. Nu är väl detta parti slut, och de är då schyssta och säljer 700D till samma pris istället. Ser inget att klaga på, mer än att du borde köpt det tidigare.
Däremot kan jag hålla med om att de kunde särskiljt detta parti och de övriga de hade på lager.

Jag skulle också köra på FD R3, verkar som ett riktigt trevligt chassi. Ska själv köpa ett vitt sådant när det släpps.

Jo till viss del kanske du har rätt, men då tycker jag att som vid deras tex 1337 deals att de ändrar lagersaldot till RÄTT så man ser hur många de vill sälja ut billigt, inte bara smygändra chassit och lägga den "sämre" versionen till exakt samma pris..
Något luktar skumt över det hela..
Alla deras tidigare kampanjer har lagersaldot varit korrekt

Permalänk
Medlem

Håller med , står ju fortf. 100+ i lager men ett mkt högre pris Igår innan jag somna stod det också 100+ vilket gjorde att jag tänkte beställa i lugn och ro imon då jag var lite piggare...!

Usch va tråkig denna måndagen blev..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av visa:

Ursäkta? det fanns 100 i lager igår, tror knappast att någon impulsköpte 100 chassin över natten?
Handlar bara om principer, jag tycker att det är elakt att gå ut med en sak men sedan ändra det,

Tänk att det har varit helg, dom kanske inte updaterar sin lagerstatus under helgen eller ?

Visa signatur

| AMD Phenom II x4 910e @ 3.45 Ghz | Scythe Grand Kama Cross cooler | ASUS Crosshair formula IV | Corsair VX 550W | Cooler Master HAF 922 | Samsung Spinpoint F3 1TB | Corsair XMS3 4gb 1600mhz | Samsung 22X DL SH-S223C | AMD Radeon 6870 XFX |

Permalänk
Medlem

Kanske värt att köpa ett 700D eller vad tycker ni?!

Angående posten , hur länge ligger paketen på posten innan dem skickas tillbaka , ska nämligen på semester... Och kan någon hämta åt mig om jag beställer? Tex. om jag tar postförskott så tar dem väl inte leg.?

MVH

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrKanin:

Angående posten , hur länge ligger paketen på posten innan dem skickas tillbaka , ska nämligen på semester... Och kan någon hämta åt mig om jag beställer? Tex. om jag tar postförskott så tar dem väl inte leg.?

MVH

2 veckor brukar det vara, och ja, vem som helst som har ditt leg kan hämta ut det.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3D | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RX 7900 XT | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M | Noctua NH-U12S PnP

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrKanin:

MVH

Legitimation - Posten.se

Permalänk

Annars om du VET att du inte ska hämta ut det själv kan du ju skriva din "packåsna" som alternativ leveransadress. Vet inte hur det blir med postförskott då, handlar själv bara med kort.

Permalänk
Medlem

Produktjämförelse hos Prisjakt
Där har du 2 bra chassin i 2 olika prisklasser. Alu, snygga, kvalitet och med fönster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Produktjämförelse hos Prisjakt
Där har du 2 bra chassin i 2 olika prisklasser. Alu, snygga, kvalitet och med fönster.

FT02 är ju fusk aluminium... Dom använder det till ramen men den väger lika mycket som en 800D... FT01 är dock aluminium igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av visa:

mvh

Hade du bott i skånetrakten så hade du kunnat ta över mitt 800D. Ångrar köpet men kommer nog att hämta ut det ändån.
Vet ni vad man åker på om man inte hämtar ut det?
Jag hittar bara detta.....
-3.3 I de fall kunden väljer att inte lösa ut beställd försändelse debiteras kunden kostnad för motsvarande frakt (tur och retur), postförskottsavgift samt hanteringsavgift på 187,50 kronor. Hanteringsavgiften skiljer sig vid beställning av Komplett PC-paket

Innebär det att jag endast blir skyldig 187,50kr eftersom jag skulle hämta i butik?

Visa signatur

Chassi: Antec P183 - Moderkort: Gigabyte GA-X58A-UD3R - PSU: Corsair VX 550w
CPU: Core i7 950, 3,06GHz - Kylare: Noctua NH-U9B - GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 OC
HDD: 1TB Samsung 7200RPM - SSD: Corsair SSD Force Series 120GB - Minne: Corsair 6GB DDR3 1600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

FT02 är ju fusk aluminium... Dom använder det till ramen men den väger lika mycket som en 800D... FT01 är dock aluminium igenom.

Fusk å fusk, utsidan är alu och insidan stål men det hymmlar dom inte om utan snarare jag som inte kollade upp det ordentligt. Jag antog det då det var fancy alu på utsidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av prijar:

Hade du bott i skånetrakten så hade du kunnat ta över mitt 800D. Ångrar köpet men kommer nog att hämta ut det ändån.
Vet ni vad man åker på om man inte hämtar ut det?
Jag hittar bara detta.....
-3.3 I de fall kunden väljer att inte lösa ut beställd försändelse debiteras kunden kostnad för motsvarande frakt (tur och retur), postförskottsavgift samt hanteringsavgift på 187,50 kronor. Hanteringsavgiften skiljer sig vid beställning av Komplett PC-paket

Innebär det att jag endast blir skyldig 187,50kr eftersom jag skulle hämta i butik?

Ja men det är ju bara att hämta ut den i butiken, sen direkt säga att du ångrar köpet och lämna tillbaka den på öppet köp. Inga avgifter (möjligtvis vill dom ha de 39kr som frakten kostade, antar jag).

Men om jag vore du skulle jag nog hålla i den och försöka sälja den för en liten vinst
Jag har funderat på att göra samma sak med mitt Komplett-800D, men jag hittar ju aldrig nåt jäklans trevligt chassi att ersätta det, alla är antingen för små, för dyra eller likadana. Synd att dom inte hade Lian Li rea, lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Ja men det är ju bara att hämta ut den i butiken, sen direkt säga att du ångrar köpet och lämna tillbaka den på öppet köp. Inga avgifter (möjligtvis vill dom ha de 39kr som frakten kostade, antar jag).

Men om jag vore du skulle jag nog hålla i den och försöka sälja den för en liten vinst
Jag har funderat på att göra samma sak med mitt Komplett-800D, men jag hittar ju aldrig nåt jäklans trevligt chassi att ersätta det, alla är antingen för små, för dyra eller likadana. Synd att dom inte hade Lian Li rea, lol.

Hehe ja det hade kanske varit en bra idé

Visa signatur

Chassi: Antec P183 - Moderkort: Gigabyte GA-X58A-UD3R - PSU: Corsair VX 550w
CPU: Core i7 950, 3,06GHz - Kylare: Noctua NH-U9B - GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 OC
HDD: 1TB Samsung 7200RPM - SSD: Corsair SSD Force Series 120GB - Minne: Corsair 6GB DDR3 1600MHz

Permalänk
Avstängd

Lian-Li med fönster och många fläktplatser...

Lian Li PC-P50R Red, utan nätdel - Inet.se

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Medlem

Hittade inget jag gillade på inet eller komplett, blir nog detta
Cooler Master ATCs 840 ATX Silver - Inet.se
Tycker det verkar ha det jag vill, är stort men ändå lätt som fasen och är fint tillverkad..
Kom gärna med fler förslag..

Permalänk
Skrivet av visa:

Tycker det verkar ha det jag vill, är stort men ändå lätt som fasen och är fint tillverkad..

Jag tycker plattan i fronten som sticker ut ser så konstig ut :/

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

den är löstagbar, sitter fläktfilter bakom.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem
Skrivet av visa:

Ett bra val, mycket bättre för luftkylning än 800D, hade varit mitt val om inte 800D var så billigt som det var.

Permalänk

Jag tänkte också vänta till måndag innan jag köpte 800D, men jag köpte det vid 23.30 på söndagskvällen, satan vilken tur man hade ^^