Hjälp med att plocka ihop en dator.

Permalänk
Medlem

Hjälp med att plocka ihop en dator.

Har tänkt att köpa en ny dator nu till veckan, den gamla hänger inte med till de nyare spelen längre och jag har vart sugen på BC2 ändå sedan de kom ut.

Jag kan inte så mycket om datorer så jag är osäker på vissa delar o det är de jag vill ha hjälp med!

Har tänkt mig något i denna stilen:

Processor
Intel Core i5 760, 2.8GHz

Grafikkort
PowerColor Radeon HD5770 1GB

Modekort
Asus P7P55D
Rätt osäker på modekort.

Minne
Corsair 4GB (2x2GB) 1866MHz DOMINATOR GT DHX+

Hårddiskar
750GB Samsung Spinpoint F1 HD753LJ
Mekanisk, 3.5", Storlek: 750 GB, Buffertminne: 32 MB, SATA, SATA II, Rotationshastighet: 7200 rpm,

Hade tänkt att bara köpa en hårddisk och ta en ur min gamla dator och sen när jag har pengar ta bort den från min gamla dator och köpa en SSD disk som jag har som system+spel disk. De ska öka snabbheten rejält har jag hört.

Nätagg
Väldigt osäker på vad jag ska ha och hur mycket W jag behöver, hade tänkt att klocka processorn lite om det behövs för att spela BC2 maxat o smidigt.

Chassi
Rätt osäker, vill ha ett som kyler bra och är tyst för inte så mycket mer än 600 kr.

Men med de jag har plockat ihop bör jag väl klara BC2 maxat o smidigt? De är de jag vill få ut av den nya datorn.

Permalänk
Medlem

Efter en snabb översikt av dina delar så skulle jag säga att du behöver ett 550 W PSU Corsair är pålitliga och funkar fint. Vill du ha lite sladdar i chassit så är en HX variant att reckommendera. Det är bra att ta till det lite grann om du sedan vill skaffa flera komponenter som i sin tur drar ström. Vet du att du ej gör det så kanske ett 450 W kan räcka långt.

Permalänk
Medlem

Vad har du för budget? Om den är tajt, kör AMD! Minnen för 1600kr känns lite fel, räcker med 1600MHz (1333 om du kör AMD). Bättre lägga pengarna på bättre grafikkort...

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av pirpen:

Vad har du för budget? Om den är tajt, kör AMD! Minnen för 1600kr känns lite fel, räcker med 1600MHz (1333 om du kör AMD). Bättre lägga pengarna på bättre grafikkort...

Jag vill helst ha en INTEL har aldrig kört en AMD men jag vet att intel fungerar väldigt bra och av vad jag hört jobbar smidigare överlag än en AMD. Men det kanske är lite overprice på minnet.

Och jag har ungefär 8500 att lägga ut.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem

Jag har redan betällt nu så ni kan stänga tråden! Men jag plocka ihop de jag ville ha på Inet.se och upptäckte att det drog över min budget så jag gick till komplett.se där blev det också ungefär 500 kr för mycket. Men Dustin.se rädda mig fick det för precis 8500 kr med frakt + att jag fick med MW2 och Assassins Creed. Gratis är ju alltid gott.

Sen de grafik kortet du tipps om tycker jag inte om, köpte ett XFX radeon HD5770 för 1700 tror ja, med mer än 100 Mhz i. Annars var ju resten de desamma men geforcen var ju 300 kr dyrare så det känns som jag gjorde ett bra köp.

Permalänk
Medlem

460 presterar ca 20% bättre än 5770 och hade troligtvis varit den sista knuffen som gör att din dator orkar BC2 på höga settings. Menmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av jux2:

460 presterar ca 20% bättre än 5770 och hade troligtvis varit den sista knuffen som gör att din dator orkar BC2 på höga settings. Menmen

Hur vet du att det är bättre? Har inte sett en enda test på det någonstans. Så du får gärna visa mig de
Men jag vet att de grafik kortet klara BC2 maxat rätt lätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firsov:

Hur vet du att det är bättre? Har inte sett en enda test på det någonstans. Så du får gärna visa mig de

Jag har sett tester, prova att googla.

Skrivet av Firsov:

Men jag vet att de grafik kortet klara BC2 maxat rätt lätt

~60 FPS 1080p full AA och AF? No way Jose. Men 5770 är prisvärt så inget att klaga på, har ett själv