Söndrigt R2 chassi vid leverans

Permalänk

Söndrigt R2 chassi vid leverans

Hej

Hämtade nyss ut ett R2 chassi från Inet, som var sönder vid leverans, hela vänstra översta hörnet av chassit är helt sönderklämt.
Vem är det man skall kontakta och tror ni det går bra att montera datorn redan nu, och kanske få en frontpanel endast skickad till en? Så vi kan börja montaget redan nu?

tacksam för svar!

Här är bild på chassiet:

Visa signatur

Jga kna itne satva!

Permalänk

Ring inet och fråga?

Permalänk
Medlem

Felänmäl på hemsidan?

Permalänk
Medlem

Är själva paketet chassit leverarades i med posten deformerat? Det handlar delvis om det är posten eller inet som förstört eller skickat en trasig produkt. Hur som helst så bör inet ersätta dig då posten inte är helt ansvariga, det blir en dispyt dem emellan.

Juridiskt sett är jag tveksam till om mitt uttalande är korrekt.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Hedersmedlem

Vem du ska kontakta? Skatteverket, migrationsverket och regeringen såklart! Pressen vill nog veta, kolla om det ligger ett spädbarn i, blir extra smarrigt att läsa om. Jag var bara tvungen

Eller så kan du ringa Inet där du handlade varan. Men som sagt, de lär vilja veta om kartongen som chassit kom i visade tecken på skada.

Permalänk

Jag ringde Inet och de sa bara att jag skulle kontakta det ställe där jag hämtade varan så att de skulle kunna "utreda" och då ge mig ett "utredningsnummer" som jag sedan skulle ange i Felanmälan på deras hemsida. Väl där visade det sig dock att det inte var dem som skulle ta hand om det utan istället postens reklamationstjänst.
Men jag förstår dock ej att det står på Inets hemsida att man bara skall ringa och ange ordernummer och fakturanummer eller hur det nu var och då få en retursedel, men det går apparently not.

Värt att nämnas är att själva lådan inte är skadad överhuvudtaget, vad jag kan se endast chassi.

Och Shimonu, angående vem jag skulle kontakta så har jag ju snart nu kontaktat tre olika "alternativ", så frågan var kanske inte helt ofogad (:

Visa signatur

Jga kna itne satva!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindelmannen:

Jag ringde Inet och de sa bara att jag skulle kontakta det ställe där jag hämtade varan så att de skulle kunna "utreda" och då ge mig ett "utredningsnummer" som jag sedan skulle ange i Felanmälan på deras hemsida. Väl där visade det sig dock att det inte var dem som skulle ta hand om det utan istället postens reklamationstjänst.
Men jag förstår dock ej att det står på Inets hemsida att man bara skall ringa och ange ordernummer och fakturanummer eller hur det nu var och då få en retursedel, men det går apparently not.

Värt att nämnas är att själva lådan inte är skadad överhuvudtaget, vad jag kan se endast chassi.

Och Shimonu, angående vem jag skulle kontakta så har jag ju snart nu kontaktat tre olika "alternativ", så frågan var kanske inte helt ofogad (:

Ta ordentligt med bilder på allting. kartong som chassi! hoppas att du inte kastat kartongen

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Spindelmannen:

Nej, jag var nog kanske på lite sämre humör där. Jag ber om ursäkt.