Permalänk

Speldator runt 8 000:-

Här sitter man på en 5 år gammal Dell i BTX modell och tycker det är dags för en ny dator!

Spelar:
World of Warcraft (snart cataclysm så vore fint om det rullade på fint med rätt så hög grafik)
Heroes of Newerth
StarCraft II

Inte så jättekrävande spel och jag är ingen person som konstant spelar de nyaste spelen då det enligt mig är tråkigt med spel som går att klara ut. Så jag tycker runt 8 000 låter rimligt för en dator jag spelar och slösurfar mest på. Men smärtgränsen ligger på 10 000, lat som jag är (även om jag byggt flera datorer) tänker jag ta förmontering samt att fixa win7 som ligger på tusenlappen så 8000 är ungefär vad jag vill spendera på datorn.

Kommer aldrig klocka och säkert inte uppgradera denna dator de närmaste fem åren men tror min tid med datorspelandet är snart vid sitt slut.

Permalänk
Medlem

Nåt sånt här kanske? Antog att du redan har en skärm.

Slängde med en processorkylare samt två 120mm fläktar att smacka dit i fronten. AMD's stockkylare ska tydligen väsnas en del. Snålade lite på moderkortet, saknar tyvärr USB3.0. Nån hundring till så finns det kort med dom specarna. Annars finns det USB3.0 kontrollerkort för några hundringar Kontrollerkort PCIe USB 3.0 - Inet.se.

Processorn är 6-kärning och är väl något mer framtidssäker än en 4-kärning dito. Grafikkortet kanske är det mest prisvärda på marknaden idag. Kommer fixa de flesta spel på max.

Om du skippar processorkylaren och DVDn (ta från förra datorn?) så kanske du kan klämma in en Intel 40gb SSD också! Kommer göra stor skillnad.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Skrivet av Julkatten:

Nåt sånt här kanske? Antog att du redan har en skärm.

Slängde med en processorkylare samt två 120mm fläktar att smacka dit i fronten. AMD's stockkylare ska tydligen väsnas en del.

Yes har redan en samsumg 23" skärm.

Kommer extra kylning verkligen behövas då jag aldrig kommer överklocka datorn, förutom processorkylarn för att minska ljudet?

Permalänk
Medlem

Jag tycker du borde ta med fläktarna, har själv en sån fastsatt med stripes i 5.25 platserna för att kyla lite extra iom brist på fläktplatser. Det får ner ljudnivån något eftersom CPU och övriga fläktar slipper jobba lika hårt.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3