Spel för 64 mb grafik minne

Permalänk
Medlem

Spel för 64 mb grafik minne

Hallå där sitter atm på en data med 2.1 ghz Processor 64Mb grafik minne 4gb ram minne
Och behöver lite spel som jag kan spela någon som kan ge något bra tips?

Permalänk
Medlem

Command and Conquer: Red Alert

Lätt bäst

Diablo 2 funkade på min gamla bärbara med 32mb grafik, så det bör ju inte vara några problem

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Gamla strategispel borde funka perfekt antar jag?

Permalänk

cs 1.6

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem

Starcraft 1 borde fungera vet ine specsen men det borde fungera

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Sötast
Skrivet av nfskillen:

Starcraft 1 borde fungera vet ine specsen men det borde fungera

Tippar på att Starcraft fungerade med 1MB grafikminne

Permalänk
Medlem

Okey tackar för dom snabba svaren då blir det att åka till affären

Permalänk
Medlem

Age Of Empires 2. Favorit strategi spel från när jag var liten

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

Age Of Empires 2. Favorit strategi spel från när jag var liten

Jag myser när jag läser Age 2...

Visa signatur

HTPC

Permalänk

AoE 1 o 2. Bäst! Quake, doom, microsoft madness x) Geometry Wars Retro

Visa signatur

Book 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Command and Conquer: Red Alert

Lätt bäst

Diablo 2 funkade på min gamla bärbara med 32mb grafik, så det bör ju inte vara några problem

Diablo 2 fungerar på en 233mhz pentium 2. Med andra ord är det svårt att hitta en dator som det inte fungerar på

GTA 1/2 borde också fungera utan problem. Finns på rockstars sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peo.b:

Diablo 2 fungerar på en 233mhz pentium 2. Med andra ord är det svårt att hitta en dator som det inte fungerar på

GTA 1/2 borde också fungera utan problem. Finns på rockstars sida.

GTA 3 funkar också.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Tippar på att Starcraft fungerade med 1MB grafikminne

Jag har faktisk testat detta, då på en 486 dx2 66Mhz med 8MB ram. Och det segade aset, men jag tror att det var cpun som flaskade.

Nå som svar så säger grafikminne väldigt lite om grafikkortet. Angående åka till affären så åk till en retrobutik och kolla in gamla godingar, annars finns det nya spel som plants vs zombies, world of goa etc. (testa demo före och se så att de flyter)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Age of Empires 2 ftw!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Jag har faktisk testat detta, då på en 486 dx2 66Mhz med 8MB ram. Och det segade aset, men jag tror att det var cpun som flaskade.

Nå som svar så säger grafikminne väldigt lite om grafikkortet. Angående åka till affären så åk till en retrobutik och kolla in gamla godingar, annars finns det nya spel som plants vs zombies, world of goa etc. (testa demo före och se så att de flyter)

funkade alldeles utmärkt på min gamla petium 120 Mhz med 1Mb grafikminne.

annars finns ju heroes of might & magic 1-3, kanske även 4:an funkar, half life, warcraft 3, civilisation3 mm mm.... finns hur mycket gamla godingar som helst

Permalänk
Medlem

Paradox har gjort en hel del kul spel låga systemkrav. Kan vara snäll och varna dig för inlärningskurvan

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem

Heroes of Might and Magic 3

Permalänk
Sötast
Skrivet av insane88:

funkade alldeles utmärkt på min gamla petium 120 Mhz med 1Mb grafikminne.

annars finns ju heroes of might & magic 1-3, kanske även 4:an funkar, half life, warcraft 3, civilisation3 mm mm.... finns hur mycket gamla godingar som helst

Det var dock en enorm skillnad på 486 och en Pentium!

Själv hade jag en 486DX med en 100Mhz processor, polaren hade en 133Mhz Pentium processor och den kickade ass Lätt dubbla hastigheten!

Permalänk
Inaktiv

Half-Life 2 borde fungera

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Half-Life 2 borde fungera

Source motorn må va bra optimerad och så, men tror varken att hans processor eller grafikkort orkar dra det.

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Heroes of Might and Magic 3

haha epic! mitt favospel för typ 5-6 år sen

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Medlem
Skrivet av peo.b:

Diablo 2 fungerar på en 233mhz pentium 2. Med andra ord är det svårt att hitta en dator som det inte fungerar på

GTA 1/2 borde också fungera utan problem. Finns på rockstars sida.

när jag kör Diablo II LoD så ligger mitt graffe i 2D läge och cpu'n ligger i idle klock [ EIST ]. ^^

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pewtah:

Source motorn må va bra optimerad och så, men tror varken att hans processor eller grafikkort orkar dra det.

Det tror jag nog, åtminstone originalspelet, så att säga...hur det är med Ep1 och 2 vågar jag inte uttala mig om dock

EDIT: Enligt steam:
Minimum: 1.7 GHz Processor, 512MB RAM, DirectX® 8.1 level Graphics Card (Requires support for SSE), Windows® Vista/XP/2000, Mouse, Keyboard, Internet Connection

Recommended: Pentium 4 processor (3.0GHz, or better), 1GB RAM, DirectX® 9 level Graphics Card, Windows® Vista/XP/2000, Mouse, Keyboard, Internet Connection

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Det tror jag nog, åtminstone originalspelet, så att säga...hur det är med Ep1 och 2 vågar jag inte uttala mig om dock

EDIT: Enligt steam:
Minimum: 1.7 GHz Processor, 512MB RAM, DirectX® 8.1 level Graphics Card (Requires support for SSE), Windows® Vista/XP/2000, Mouse, Keyboard, Internet Connection

Recommended: Pentium 4 processor (3.0GHz, or better), 1GB RAM, DirectX® 9 level Graphics Card, Windows® Vista/XP/2000, Mouse, Keyboard, Internet Connection

hah, min p4a på 2.8 laggar i xp med hd3600 och 1.5 gb ram

Ts! Testa! ;D

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pewtah:

hah, min p4a på 2.8 laggar i xp med hd3600 och 1.5 gb ram

Ts! Testa! ;D

Då lär det ju vara nåt stort fel på den
Beror på vilka inställningar man gör iofs.

Permalänk
Medlem

Spel från 2000-2002(2003) borde du kunna spela.
Return to castle wolfenstein
Unreal 2
Unreal Tournament 2003
NFS hot pursuit II
Max Payne
GTA III & Vice City
Deus Ex
Soldier of Fortune
Aliens Vs Predator 2

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Världens roligaste spel är Altitude! Multiplayerspel med möjlighet att starta egna servrar och bygga banor. Fler här borde spela

Systemkrav Windows:
* Operating System: XP, Vista, or 7
* Processor: 700-Mhz
* Video Card: 32-MB Video RAM
* Hard Disk Space: 300-MB

Det går bra att ladda ner och provspela Altitude

Är det någon som kan komma på ett multiplayerspel som har en bättre kombination av beroendeframkallande, lättsamt, action från första stund, korta spelomgångar?

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gonkypete:

Världens roligaste spel är Altitude! Multiplayerspel med möjlighet att starta egna servrar och bygga banor. Fler här borde spela

Systemkrav Windows:
* Operating System: XP, Vista, or 7
* Processor: 700-Mhz
* Video Card: 32-MB Video RAM
* Hard Disk Space: 300-MB

Det går bra att ladda ner och provspela Altitude

Är det någon som kan komma på ett multiplayerspel som har en bättre kombination av beroendeframkallande, lättsamt, action från första stund, korta spelomgångar?

Var det inte nån här på forumet som gjorde nåt sånt spel med små gubbar, typ?

Altitude finns på steam, btw, för €8.99