Permalänk
Medlem

Fråga ang. Primo Chills Dye Bomb

Hur många liter vatten ska jag ha för en "spruta" ?

Går inte att gå in på Primo Chills hemsida där det påstås stå. Och hittar ingen info någon annanstans.

Visa signatur

FD Era 2 | Asus B650E-I | AMD 78003DX | RTX 5080 FE |
Corsair 32GB | Samsung 990 Pro 2TB | Corsair SF850

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Rizzt:

Hur många liter vatten ska jag ha för en "spruta" ?

Går inte att gå in på Primo Chills hemsida där det påstås stå. Och hittar ingen info någon annanstans.

Är väl ungefär 1l/spruta. Men det går ju att spruta i så mycket du vill ha just då.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

ahh, oki. tack Sack.

Tänkte jag skulle blanda till lite och se hur det ser ut. Hörde lite nackdelar om Dye bombs också. Att dom kläggar ihop i blocken efter ca 6 månader. Någon som har någon erfarenhet?

Visa signatur

FD Era 2 | Asus B650E-I | AMD 78003DX | RTX 5080 FE |
Corsair 32GB | Samsung 990 Pro 2TB | Corsair SF850

Permalänk
Medlem

Min färg satte sig i slangen efter ett tag

Permalänk
Medlem
Skrivet av tannee:

Min färg satte sig i slangen efter ett tag

Vilket märke hade du på slangen? Jag hålelr själv på med ett bygge (bygglogg kommer) och jag funderar på att köra med genomskinlig slang och röd färg men vill inte att färgen sätter sig i slangarna om det går att undvika.

Permalänk
Proffsmoddare

Det går nog tyvärr inte att undvika. Det är sånt som händer när man använder färgat vatten.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Ahh okej. Vet ni/någon om sätter sig färgen i plexitanken också?

Permalänk
Medlem

Nackdelar
-Fastnar i slangar/block
-Avlagringar
-Kan separera från vattnet och bilda gryn/korn/flak
-Kan missfärga dina delar

Fördelar
+Det blir färg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imme:

Nackdelar
-Fastnar i slangar/block
-Avlagringar
-Kan separera från vattnet och bilda gryn/korn/flak
-Kan missfärga dina delar

Fördelar
+Det blir färg!

Haha när du lägger fram det så känns det ju sådär med färg i vattnet
Ack denna datorfåfänga!

Permalänk
Proffsmoddare

Färgade slangar fungerar ju. Men ja, färgat vatten är ju så sex.

Visa signatur