Permalänk
Medlem
Skrivet av radaradam:

Tack! Jo det var ju typ så det var längs vägarna i Alaska. Fick bilden av att det är ett jävla elände att leva där. http://farm5.static.flickr.com/4085/4959833331_508eb566ef_b.j...

Stämning! Släpar du fortfarande runt på 5D och 35/1.4L?

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem

är det bara jag eller börjar det våras för vår nu? ;P

Edit: oj shit vad jag måste ha varit trött, menar ju höst!

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Skrivet av Boo:

Stämning! Släpar du fortfarande runt på 5D och 35/1.4L?

Yes, 5D och 35L. Dock så ligger 35an ute för försäljning.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KnaSLjUd:

BILD

är det bara jag eller börjar det våras för vår nu? ;P

Jag tycker det ser ut som vinter

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Grymma bilder Dc3R^!

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk

Hej, måste bara fråga. Är de här bilderna redigerade? och isåfall vad har du gjort med dem, skulle vilja använda mig av nån sån här effekt i en longboardfilm

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Hej, måste bara fråga. Är de här bilderna redigerade? och isåfall vad har du gjort med dem, skulle vilja använda mig av nån sån här effekt i en longboardfilm

Visst är dom det! Bilderna är tagna i sent kvällsljus, precis innan solen gick ner, vilket ger en ganska speciell effekt i sig, mjukt ljus med lite gula och röda toner. Jag har sen ändrat färgbalansen en aning (mer cyan och gult i högdagrarna och även mer cyan, blått och en aning magenta i lågdagrarna). För att få den kraftiga kontrasten har jag lagt på ett adjustment layer med gradient map från svart till vitt och satt blending mode på det till overlay. Det ger en ganska rejäl kontrastökning, så du kan dra lite i opacitetreglaget på det lagret tills du är nöjd.

Några promobilder för ett band, som jag tog i bland annat samma lokaler dagen efter:

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Medlem

Nästintill helt vindstilla. Vilken härlig vecka det har varit.

Men om man bortser från vädret denna vecka. Är det ingen som tycker att en hösttråd borde startas? Löven börjar bli gula och det blir kyligare o kyligare ute.

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack

Permalänk
Medlem

Teddybears mfl.

Här finns några till Flickr: Simon Blommegård's Photostream

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Skrivet av Zax:

Visst är dom det! Bilderna är tagna i sent kvällsljus, precis innan solen gick ner, vilket ger en ganska speciell effekt i sig, mjukt ljus med lite gula och röda toner. Jag har sen ändrat färgbalansen en aning (mer cyan och gult i högdagrarna och även mer cyan, blått och en aning magenta i lågdagrarna). För att få den kraftiga kontrasten har jag lagt på ett adjustment layer med gradient map från svart till vitt och satt blending mode på det till overlay. Det ger en ganska rejäl kontrastökning, så du kan dra lite i opacitetreglaget på det lagret tills du är nöjd.

Man tackar, man tackar, den här infon kommer jag få användning av

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Fotade MarcusDaze's (här på forumet) bil. Kommer mer foton, inte laddat upp mer än!

Det är en s40 T4 med steg 3 BSR chip, genererar 260HP på bakhjulet.
3,5" BSR rostfritt avgassystem och H&R Sport stötdämpare runt om!

Funderar på att redigera färgtonerna mer, den är lite tråkig imo.. Lite varmare färger vore inte fel.
Får bli en omgång i Lightroom när jag kommer hem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nae0:

Fotade MarcusDaze's (här på forumet) bil. Kommer mer foton, inte laddat upp mer än!

Det är en s40 T4 med steg 3 BSR chip, genererar 260HP på bakhjulet.
3,5" BSR rostfritt avgassystem och H&R Sport stötdämpare runt om!

Funderar på att redigera färgtonerna mer, den är lite tråkig imo.. Lite varmare färger vore inte fel.
Får bli en omgång i Lightroom när jag kommer hem!

Mindre bländare och längre slutartid så du får med hela bilen!

Och så är väl S40, framhjulsdrivna ?

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av ThomaZ84:

Mindre bländare och längre slutartid så du får med hela bilen!

Utan att veta säkert tror jag det korta skärpedjupet är en medveten effekt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomaZ84:

Mindre bländare och längre slutartid så du får med hela bilen!

Och så är väl S40, framhjulsdrivna ?

HAHA, ja det kanske dom är? Jag är inte så jävla haj på bilar..

Skärpdjupet var medvetet som sagt! Ville ha den effekten

Permalänk
Medlem

Med det där korta skärpedjupet ser det nästan ut som en leksaksbil Och ja. Jag hoppas att dom där 260HP var uppmätta på framhjulen Annars är det nog mera någon rallycrossbil eller liknande

Annars var det ju ett härligt ljus i bilden. Det jag skulle vilja klaga på är egentligen på bilen. Den ser väldigt hög ut fram faktiskt

Edit: Apropå bilen, 3,5" låter lite som stuprörsvarning. Behöver man verkligen så grovt för 260hp?

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack

Permalänk
Medlem

Efter lång frånvaro kan jag nu äntligen få upp något från sommarens fina dagar

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zax:

Några promobilder för ett band, som jag tog i bland annat samma lokaler dagen efter:

Union Square, coolt!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

---

Lite mingelbilder från Spotlifes Most Wanted

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danneboy:

Med det där korta skärpedjupet ser det nästan ut som en leksaksbil Och ja. Jag hoppas att dom där 260HP var uppmätta på framhjulen Annars är det nog mera någon rallycrossbil eller liknande

Annars var det ju ett härligt ljus i bilden. Det jag skulle vilja klaga på är egentligen på bilen. Den ser väldigt hög ut fram faktiskt

Edit: Apropå bilen, 3,5" låter lite som stuprörsvarning. Behöver man verkligen så grovt för 260hp?

Haha, Ja.. I vilket fall så genererar den 260BHP (259BHP) på drivhjulen.

På den grusvägen vi fotade hade den ca 20cm spelrum i höjd, så vi fick köra rätt lugnt!

jadu, 3,5" gör mest att den mullrar lite gött (om man nu gillar det) En smaksak mest, men det var det som satt på när han köpte bilen.. Jag fotar han kör och har hand om bilen!

Permalänk
Vila i frid

Tackar!

Fick ett litet ryck och fotade.

Btw, nice motljusbild.

Visa signatur
Permalänk

Mina verk

Hejsan,

Tänkte lägga upp ett par av mina bilder som jag är nöjd med

Visa signatur

En mikrofon förstärker rösten men inte argumenten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bljardkungen:

Många foton

Fina, många av dem. Men blir svårt att kommentera när det är så många

Permalänk
Skrivet av urr:

Fina, många av dem. Men blir svårt att kommentera när det är så många

Tackar tackar
Jo det vart ett antal, kunde inte riktigt bestämma mig vilka jag skulle skicka in
Var glad att min backup disk med i princip ALLA mina bilder gått sönder
(Ligger hemma på mitt skrivbord och väntar på att jag ska få tid att operera )

//BK

Visa signatur

En mikrofon förstärker rösten men inte argumenten!

Permalänk
Medlem

---

Jag på bilden, kompisen tog fotot..

Mer finns på bloggen (se signatur)

Mvh, benji

Permalänk
Hedersmedlem

Jo, det är dags för en hösttråd. Kommer inom kort

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Fortsättning här: http://www.sweclockers.com/forum/103-foto/952230-fototrad-hos...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||