Problem med internet...

Permalänk

Problem med internet...

Hej! Jag har en dator med Windows VISTA.
Efter ett jävla virus kan jag inte ansluta till internet med den.
Har försökt med allt, men förstår inte vad felet är.

Viruset är borta, men jag kommer inte ut på internetet.
Nätverkskortet är inte avinstallerat.

Någon som vet något?
Viruset var iallafall ett sådant som "påstår" att allt du klickar på
är virus i din dator. Internetet var redan dött när jag hade fått viruset.
Det dödade internetet.

Hoppas jag kan få hjälp.

Permalänk

Har du prövat återställa datorn till ett datum då du vet att viruset inte befanns sig i systemet?
I värsta fall får du formatera om datorn och installera om hela Windows och alla dina program+spel (glöm inte att göra backup i såna fall).

Permalänk

Går tyvärr inte att göra en backup...;/

Permalänk
Skrivet av MegaMan-Zero:

Går tyvärr inte att göra en backup...;/

Vad menar du? Men pröva återställ först. Då behöver du inte göra någon backup eftersom det inte påverkar dina personliga filer (media, dokument etc.), bara systemets.

Permalänk
Medlem

Har du kollat vad du har för inställningar för IP/gateway osv?
Ser allt bra ut där eller, i status->information för nätverket (eller om du kör ipconfig och kikar)?

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem
Skrivet av id_hunter:

Vad menar du? Men pröva återställ först. Då behöver du inte göra någon backup eftersom det inte påverkar dina personliga filer (media, dokument etc.), bara systemets.

Har inga återställningspunkter då min systemdisk rasade i vintras så kör med en temporär 36gb nu så får inte plats.

Skrivet av ASBR:

Har du kollat vad du har för inställningar för IP/gateway osv?
Ser allt bra ut där eller, i status->information för nätverket (eller om du kör ipconfig och kikar)?

Jo allt ser bra ut. Har även sänt stora mängder filer och räknat checksummor mellan mig och en jag känner. Är bara just bilder som strular i webbläsare. Är troligen inget fel på min brandvägg eller mina switchar då både servrarna och mina andra datorer inte har några problem. Hårddiskarna och datorn i övrigt går stabilt och fint.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Här är lite exempel när jag kollar i fototråden.

Notera att samma sak händer även i andra webbläsare än firefox som jag skrivit tidigare, blir olika när man startar om osv, även olika mellan webbläsarna om jag tittar i opera eller ie tex samtidigt. Blir inte fel på alla bilder heller.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Nu verkar nån post hamnat i fel tråd eller?

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)