Permalänk
Medlem

Tangentbord tappar kontakt varflr ?

Mitt tangentbord Microsoft Wireless Laser Desktop 6000 V3 har en tendens till att tappa kontakten med USB:n ibland av någon anledning varför förstår jag inte, skiten är helt ny och vore ju trist om det vore så här även svårt att få kontakt om jag går runt ett hörn vilket försvårar när jag ska hålla på med tv:n.

Någon som vet ? Måndagsex eller bara värdelöst t-bord ? drygt i såna fall då det var dyrt för mig pengamässigt sett.

Permalänk
Medlem

Har själv kör en massa olika trådlösa möss/tagentbord. Funkar om man är ett par dm från sändaren men sen är det ingen höjdare. Har du dessutom en mobiltelefon, trådlösrouter eller trådlös telefon i närheten så kan dom störa. Lika så bluetooth prylar. Allt är ju trådlöst och kan störa varandra.

Visa signatur

Många datorer, routrar, anslutningar. Den som har flest prylar......

Permalänk
Inaktiv

Max 2-3m brukar wireless grejjer palla, lite mer ifall det är bluetooth grejjor. Om du sedan har mobiltelefoner, routrar, trådlösa telefoner och annat som inkräktar på radiovågorna så kan det störa ohyggligt. Räcker om du ställer in ölburk på ett olyckligt ställe framför tangentbordet så kan kontakten brytas.

Permalänk

Ska du ha någorlunda lång räck vidd behövs ett bluetooth tangentbord, men det låter som om du skulle behöva ännu längre räck vidd.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |