Surrar i mitt Nya Logitech Z-5500

Permalänk

Surrar i mitt Nya Logitech Z-5500

Det surrar i högtalarna när man stänger av musiken! Vet ej vad detta kan vara. Kopplade precis in de!

Jag har kopplat in det rätt också!

Hjälp uppskattas

//Gurra

Permalänk
Avstängd

Kör jag med inbyggda ljudkortet får jag samma sak..

fast mer brummande ljud..Köpte ett creative och allt missljud försvann.

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Skrivet av Catman:

Kör jag med inbyggda ljudkortet får jag samma sak..

fast mer brummande ljud..Köpte ett creative och allt missljud försvann.

Okej! Får kolla om jag hittar nått bra då (H)

Tack för hjälpen

Permalänk
Avstängd

Lycka till

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk

Protip. Nu för tiden är det inte bara Creative som är bra.
Creative kan t.o.m. vara sämre än andra i vissa fall.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

hade ett creativ som surrade när det var på men fortsatte när det var avstängt, man var tvungen att dra ut sladden varje gång:/ så köpte mig ett logitech som jag hade i 2år ungefär sedan började de med brumma bara jag startade det.. så nu har jag köpt en denon förstäkare + högtalare från hifiklubben, mycket bättre och klarare ljud och absolut inget missljud eller brumm=) har även ett riktigt ljudkort för den som undrar..

men om du drar ut sladden från ljudkortet och brummet slutar så är det ju ifrån ljudkortet men fortsätter det ändå så är det fel på högtalarna/förstäkaren i högtalarna, men det kan även vara störningar från elnätet.

hoppas det ordnar sig.. jag hatar brumm om nått!!

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Protip. Nu för tiden är det inte bara Creative som är bra.
Creative kan t.o.m. vara sämre än andra i vissa fall.

Okej, Men det spelar iallafall bättre än mitt andra kort som jag hade i nu! Satte i en creativ 7.1, kommer inte ihog namnet, köpte de av en polare!

Skrivet av zlim_zune:

hade ett creativ som surrade när det var på men fortsatte när det var avstängt, man var tvungen att dra ut sladden varje gång:/ så köpte mig ett logitech som jag hade i 2år ungefär sedan började de med brumma bara jag startade det.. så nu har jag köpt en denon förstäkare + högtalare från hifiklubben, mycket bättre och klarare ljud och absolut inget missljud eller brumm=) har även ett riktigt ljudkort för den som undrar..

men om du drar ut sladden från ljudkortet och brummet slutar så är det ju ifrån ljudkortet men fortsätter det ändå så är det fel på högtalarna/förstäkaren i högtalarna, men det kan även vara störningar från elnätet.

hoppas det ordnar sig.. jag hatar brumm om nått!!

Okej. Jag bara sätter på Mute så försvinner det. Undrar om det kan vara nått med kablarna. Okeeeej.
Nice de!

Okej,ska kolla detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ILO_Gurra:

Okej. Jag bara sätter på Mute så försvinner det.

Då bör det vara från ljudkortet.
Eller andra komponenter i datorn som stör ljudkortet.
Har du spread spectrum av eller på i bios?
Det ska minska emi (electromagnetic interference)

Permalänk
Medlem

Om du har jättelåg volym i windows så att du behöver höja på högtalarna brukar det ju brusa. Förmodligen inte det men har själv varit med om konstiga problem som inte försvinner. Men rätt var det e så råkar du sänka och surret försvinner. Bara så att du inte slösar ut en massa pengar i onödan.

Permalänk
Skrivet av storsnusaren:

Då bör det vara från ljudkortet.
Eller andra komponenter i datorn som stör ljudkortet.
Har du spread spectrum av eller på i bios?
Det ska minska emi (electromagnetic interference)

Okej. Får kolla lite, kan typ inge om datorer så (A)

Skrivet av Racka:

Om du har jättelåg volym i windows så att du behöver höja på högtalarna brukar det ju brusa. Förmodligen inte det men har själv varit med om konstiga problem som inte försvinner. Men rätt var det e så råkar du sänka och surret försvinner. Bara så att du inte slösar ut en massa pengar i onödan.

Inte därför, Det brusar hela tiden.

Edit* testa precis att koppla ur allt ur ljudkortet, det slutade inte surra, så då måste det vara "jord" nån stanns eller ljudet som är sönder

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anton_mjor:

Protip. Nu för tiden är det inte bara Creative som är bra.
Creative kan t.o.m. vara sämre än andra i vissa fall.

Va väl ingen som sa att han skulle köpa ett creative.Skrev bara vad jag gjorde för att fixa mitt problem..

Själv är jag väldigt nöjd med mitt ljudkort+ högtalare..

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Kan väl vara att ljudkabeln till högtalarna går nära tex nätaggets kabel och att det blir störningar av det, det problemet hade jag med min mikrofon iaf och drog jag bort kabeln från nätadaptrar och sånt så försvann bruset. Dålig skärmning helt enkelt.

Sedan kan det vara ljudkortet också, det är helt klart värt att köpa ett nytt för runt 1000-1500 om man lyssnar på musik mycket. Jag har inte ångrat mitt köp iaf, och då är det absolut inte det vassaste på marknaden, men en stor skillnad mot de integrerade jag kört genom åren.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

z5500 har ju TOSLINK-anslutning. Koppla med det istället så får du nog inga störningar eftersom det är ljus och inte ström.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Skrivet av Catman:

Va väl ingen som sa att han skulle köpa ett creative.Skrev bara vad jag gjorde för att fixa mitt problem..

Själv är jag väldigt nöjd med mitt ljudkort+ högtalare..

Okej, men det blev de (A)

Skrivet av aMp:

Kan väl vara att ljudkabeln till högtalarna går nära tex nätaggets kabel och att det blir störningar av det, det problemet hade jag med min mikrofon iaf och drog jag bort kabeln från nätadaptrar och sånt så försvann bruset. Dålig skärmning helt enkelt.

Sedan kan det vara ljudkortet också, det är helt klart värt att köpa ett nytt för runt 1000-1500 om man lyssnar på musik mycket. Jag har inte ångrat mitt köp iaf, och då är det absolut inte det vassaste på marknaden, men en stor skillnad mot de integrerade jag kört genom åren.

Okej, men testa att dra kabeln långt från datorn å så, gjorde ingen skillnad!

Men ljudkortet är de inte! för jag bytte till ett bättre å de blev ingen skillnad + om jag drar ur sladdarna så brusar det fortfarande!

Skrivet av Asaska:

z5500 har ju TOSLINK-anslutning. Koppla med det istället så får du nog inga störningar eftersom det är ljus och inte ström.

TOSLINK? Vad är de? Som sagt är lite noob (H)

Permalänk
Medlem

Optisk

Menade du mute på logitch kontrollen? Fattade som det var i windows.. Lägg då ingen vikt vid vad jag skrev tidigare.

Det brumma utan kabel i ljudkortet?
Testa flytta systemet till köket eller någon annan stans du har jordade uttag. Se om det brummar då också.

Permalänk
Skrivet av storsnusaren:

Optisk

Menade du mute på logitch kontrollen? Fattade som det var i windows.. Lägg då ingen vikt vid vad jag skrev tidigare.

Det brumma utan kabel i ljudkortet?
Testa flytta systemet till köket eller någon annan stans du har jordade uttag. Se om det brummar då också.

Aha

Yes, det menar jag!

Jaa, det gör de!

Okej, får testa nått sånt