Permalänk
Medlem

Bra custom bärbar dator?

Tjo internet.

Jag har kollat på Asus G73JH på väldigt många modeller, och jag fastnade rätt mycket för deras lösning med kylning samt prestandan man kunde få om man lade ned lite pengar.

En annan sak jag verkligen gillade var att man kunde bygga ihop sin dator själv, så att säga, på nätet och sen få precis det man ville ha. Detta tyckte jag var så bra och tyckte att det låg så bra i tiden att jag antog att det var normen för hur insatta personer köper datorer idag.

Dock märkte jag till min stora frustration att detta tydligen inte alls var normen, i alla fall i Sverige. Detta tycker jag är rent uruselt och jag hoppas att någon fin människa här ska kunna skratta högt åt mig och visa hur fel jag har. Och vad jag vet kan man inte beställa svenskt tangentbord från utlandet, vilket kan göra mina studier ännu drygare om jag nu skulle beställa utifrån landet.

Permalänk
Medlem

Det hade varit nice med en sida likt shg.biz som fanns för några år sen..
Man valde själv delarna..

Det närmsta jag hittat liknande på senare tid är alienware via dell.. Där kan man upp/nergradera saker lite men priset är rätt överdrivet..

Själv väntar jag nog på Asus G73JW som ska vara upppföljaren(?) till G73JH, G73JW dröjer till november dock..
Om nu inte prisskillnaden blir för stor...

Visa signatur

meep meep

Permalänk

Det finns andra märken, Det finns ex Rock, Sager, mm, de använder sig av CLEVO som de rebrandar till sina egna,
Clevo tillverkar extremt fina High End Maksiner av mkt hög kvalitet & finnish,
Googla lite om Clevo en butik som tar hem dem i sverige är GGS data (har bara grymt bra erfarenhet av dem)
, samt en relativt ny butik datakonsulterna, de är lite verksamma på swecl forumet bla, men dem har jag ingen erfarenhet av tyvärr.

Permalänk

Jag hadde reckomenderat antingen sidan Custom Laptops by PowerNotebooks.com™ - Custom Built Gaming Laptop Computers eller Eurocom Corporation - Number 1 in Desktop Replacement Notebook Technology kopte skalv en Sager NP 7280 eller pa eurocom heter den Panther 2.0
med 980X CPU , 12gb 1333mzh ram , 2 GTX 480m 2gb, 160gb ssd ,2 500gb 7200rpm hdd
Fall du koper fran eurocom kan du fa med svenskt tangentbord men den sidan ar lite dyrare en powernotebooks men dar far man ej med svenskt bord .

Visa signatur

Moderkort:Asus X79Deluxe,CPU:Intel 4820K@4.8Ghz,Corsair H110 kylning,GPU:Sapphire R9-290X @1200Mhz 6000Mhz EK-FC vatten Block,RAM:16gb Corsair Vengeance Pro@2133Mhz
,Samsung 840Evo 250Gb,Seagate 2Tb,Corsair Link,PSU:Corsair AX1200i,12 Noctua 140mm Pwm,Vatten:XSPC X20 750 Pump/Res ,Rad:2xalphacool 80mmx280mm CHASSI:NZXT Switch 810, Vatten under utbyggnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoogieMan:

Det finns andra märken, Det finns ex Rock, Sager, mm, de använder sig av CLEVO som de rebrandar till sina egna,
Clevo tillverkar extremt fina High End Maksiner av mkt hög kvalitet & finnish,
Googla lite om Clevo en butik som tar hem dem i sverige är GGS data (har bara grymt bra erfarenhet av dem)
, samt en relativt ny butik datakonsulterna, de är lite verksamma på swecl forumet bla, men dem har jag ingen erfarenhet av tyvärr.

Jag har en clevo w860cu och tycker inte den har bättre kvalite eller finnish än vad tex en MSI gx 740 har
väldigt plastig faktiskt.

Permalänk
Medlem

Du har ju även Gamer Laptop: Gaming Laptops und Notebooks bei Notebookguru.de Dom har riktigt trevliga modeller, där du även kan välja svensk tangentbord.

Permalänk
Skrivet av migu1971:

Jag har en clevo w860cu och tycker inte den har bättre kvalite eller finnish än vad tex en MSI gx 740 har
väldigt plastig faktiskt.

Kanske inte den, men deras D90x serie är skitina, kör med en sådan själv (2.5år),
Lackat chassie, mkt fin byggkvalitet mm, inte alls plastig känsla.
nu finns ju inte D serien kvar men deras F bygger på samma chassie.
Tydligen så har det kommit nyare modeller.

Jag kommer helt klart köpa en ny Clevo när min gamla går i pension, (nångång 2011)
Kikade precis på Clevo X7200 & x8100 på tuben.

Permalänk
Skrivet av Camel-en:

Du har ju även Gamer Laptop: Gaming Laptops und Notebooks bei Notebookguru.de Dom har riktigt trevliga modeller, där du även kan välja svensk tangentbord.

De maskinerna är Clevo, men rebrandade.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar.
Jag fastnade lite för några burkar på laptopguru, men sen kom nyaste PC-Gamer hem till mig, med en recension av nya ASUS G73JW, och jag kom ihåg varför jag gillade JH.

Kort och gott har jag en ny laptop ny som jag kan rekommendera alla gamers att skaffa.

Nu återstår bara att se om jag lyckas sätta "problem löst" eller nåt på tråden.