Jag betalar gärna mindre men tvivlar på att jag kan få prestandan jag vill ha då.
Vad jag redan har och tänkte använda är mitt chassi: CM Cosmos 1000, Corsair VX550, Noctua NF-12 kanske en hårddisk och en del chassifläktar.
Grafikkortet vill jag ska vara tyst men kraftfullt och det verkar som om Gigabytes 470 är det rätta valet då. Alla frågar om nätaggen de har räcker, jag tror mitt gör det men frågar också för säkerhets skull. SLI/crossfire är jag fortfarande inte intresserad av.
Klarar minnena jag valt av en hygglig överklock eller bör man köpa några bättre (Undviker gärna extrafläkt på minnen)? 6gb är nog lagom
En SSD nu och en till när intels G3 kommer. Någon har skrivit om en bugg I Force-serien, är det något som inte är fixat och som kommer kunna ställa till med problem? Jag har ofta min dator står på dygnet runt.
En skärm att köra tillsammans med min gamla 1600x1200. Kan man få butiker att öppna och kontrollera skärmen för att undvika döda pixlar och extrem white glow?
Listan har jag plockat ihop på prisjakt: Produktlista - Lista
Pris: 13k från 3 butiker jag litar på
Vad jag gör är spelande/surfande och kanske lite filmredigering. Är det något jag bör byta ut eller är paketet i princip klart för beställning?