Permalänk
Medlem

Uppgradering av dator 10-15k

Jag betalar gärna mindre men tvivlar på att jag kan få prestandan jag vill ha då.
Vad jag redan har och tänkte använda är mitt chassi: CM Cosmos 1000, Corsair VX550, Noctua NF-12 kanske en hårddisk och en del chassifläktar.

Grafikkortet vill jag ska vara tyst men kraftfullt och det verkar som om Gigabytes 470 är det rätta valet då. Alla frågar om nätaggen de har räcker, jag tror mitt gör det men frågar också för säkerhets skull. SLI/crossfire är jag fortfarande inte intresserad av.

Klarar minnena jag valt av en hygglig överklock eller bör man köpa några bättre (Undviker gärna extrafläkt på minnen)? 6gb är nog lagom

En SSD nu och en till när intels G3 kommer. Någon har skrivit om en bugg I Force-serien, är det något som inte är fixat och som kommer kunna ställa till med problem? Jag har ofta min dator står på dygnet runt.

En skärm att köra tillsammans med min gamla 1600x1200. Kan man få butiker att öppna och kontrollera skärmen för att undvika döda pixlar och extrem white glow?

Listan har jag plockat ihop på prisjakt: Produktlista - Lista
Pris: 13k från 3 butiker jag litar på

Vad jag gör är spelande/surfande och kanske lite filmredigering. Är det något jag bör byta ut eller är paketet i princip klart för beställning?

Permalänk
Medlem

Tjenare, ser bra ut. Hade dock dönat en Egenskaper för Asus VW246H istället för den dyra hp:n du hade valt. Jag har en sådan och är mer än nöjd!

Visa signatur

Låda: Chieftec Aegis Midi. Prolle: intel core 2 E6750 2,67. Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2. Hårddiskar: WDC 320 gb, Samsung Spinpoint 1TB. Grafik: GeCube HD3870x2 1gb.
Såld!

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en skärm som är 1200 pixlar hög så den matchar min gamla skärm bättre. Sen tycker jag också att IPS är trevligt. Beställer antagligen delarna imorgon.

Permalänk

Ser mycket bra ut tycker jag!

Dock är kanske inte GTX470 ett jättebra val om man vill ha ett tyst grafikkort. Av vad jag har hört så ska det kunna låta rätt rejält under belastning.

Skärmen är grym, så byt absolut inte ut den!

Permalänk
Medlem

Det har inte blivit någon beställning än då Komplett preliminärt får in Force 60gb på fredag. Om jag vill få delarna innan helgen finns det något bra alternativ i prestanda/pris i SSD-väg? Force 120gb känns mer prisvärd än tex 80gb eftersom att just 60gb är så billig på komplett. Ser ingenting så prisvärt varken i Vertex 2 eller X25-M G2 -serierna.

Sen kom jag på monteringskit för min Noctua-kylare. Det ser ut som Misco är bäst för att komma så billigt och smidigt undan som möjligt, de verkar ha väldigt bra omdömen på prisjakt iaf.

Permalänk
Medlem

Om inte annat har jag det överblivna monteringskitet för Intelprocessorer för min NH-D14 som du kan få gratis. Om det är kompatibelt med NF-12 vill säga.