Win7 kraschar vid inloggning till Skype.

Permalänk
Medlem

Win7 kraschar vid inloggning till Skype.

jag tog den lättaste utvägen och installerade om Win 7. Minst problem:)

Hej!

Har problem med mitt Skype. När jag ska logga in så låser sig hela datorn och man måste stänga av med "knappen". Installerade om Win 7 igår men det fungerade i förmiddags och igår. tror jag gjorde en omstart och sen ville det inte längre.
Programmet startar som vanligt men när jag skrivit in lösenordet och tryckt på "logga in" så snurrar animationen igång och sen låser sig datorn totalt.
Jag har gjort allt som Skypes support säger att jag ska göra, nyaste drivarna, installerat skype osv. Att köra programmet som Admin. hjälper inte heller.

Så någon som har någon idé va det kan vara? Händelseloggen visar massa intressant men jag förstår knappt hälften. Skriv vad ni behöver så får ni de delarna.

Tack på förhand, Victor

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Vila i frid

När du skriver "Installerade om Win 7 igår"... har du uppdaterat W7 med ALLA patchar som släppts det senast året, inklusive alla valfria drivrutiner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

När du skriver "Installerade om Win 7 igår"... har du uppdaterat W7 med ALLA patchar som släppts det senast året, inklusive alla valfria drivrutiner?

Alla som Windows update tycker jag ska ha. Har en licens från MSDN som jag tror kan vara ganska bra up to date.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk

Pröva ladda ner en äldre version av skype.

Jag har iaf haft mycket problem med de nyaste versionerna.

Visa signatur

***Datorn du försöker lägga upp i signaturen är för dålig för att få synas***

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för att du kontaktade oss om den här tråden. Jag är dock rädd att vi inte låser eller tar bort trådar på begäran. Mitt förslag är att du i stället skriver här hur du löste problemet. Det kanske kan hjälpa någon annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

Tack för att du kontaktade oss om den här tråden. Jag är dock rädd att vi inte låser eller tar bort trådar på begäran. Mitt förslag är att du i stället skriver här hur du löste problemet. Det kanske kan hjälpa någon annan.

jag tog helt enkelt och installerade om Windows Jag hade ändå inget att spara då jag knappt kommit igång:) Nu funkar det.

/S

Visa signatur