Borde jag inte få ut mer prestanda? 14,8k 3DMarks med GTX480

Permalänk

Borde jag inte få ut mer prestanda? 14,8k 3DMarks med GTX480

Jag köpte ett nytt grafikkort i helgen och undrar om jag verkligen inte borde få ut mer prestanda ur min dator.

3DMark benchmark:
3DMark Score P14865 3DMarks
CPU Score 25841
Graphics Score 13022

Starcraft 2: ca 30-40 fps med allting på Ultra i 4vs4. 1920x1080

Datorns hårdvara:
Asus P5K/EPU, P35, Socket-775, DDR2 - Komplett.se - Asus P5K/EPU, P35, Socket-775, DDR2,
Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz - Komplett.se - Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz
Corsair TWIN2X PC6400C4DHX DDR2 4GB KIT - Komplett.se - Corsair TWIN2X PC6400C4DHX DDR2 4GB KIT
Asus GeForce GTX 480 1536MB (ENGTX480/2DI/1536MD5) - WEBHALLEN.com - Asus GeForce GTX 480 1536MB (ENGTX480/2DI/1536MD5) - PCI-E / DVI / Mini HDMI inkl. Mafia 2
Intel 80GB X25-M Gen 2 SSD
Till detta har jag även 2x2 GB Corsair DDR2 minnen som jag inte har artikelnummer för

På detta kör jag Windows 7 64 bit, har optimerat SSD inställningar i Windows enligt guiderna i SSD forumet här på Sweclockers.

Jag är medveten om att största flaskhalsen i systemet borde vara moderkortet, cpu och minnen. Måste jag köpa Core i7, DDR3 ram och ett nytt moderkort för att få ut mer fart än så här? Alla förslag och funderingar uppskattas!

Permalänk
Hedersmedlem

Klocka din prolle till iaf 3.0GHz, så lär den kunna hänga med en stund till

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Japp, klocka prollen som annars kan vara den stora boven (flaskhalsen) i dramat. Räcker nog med att höja spänningen till processorn ca. 2-3 snäpp för att få den stabil i 3.0 GHz. Guider hur du gör finns i forumet. Övervaka temperaturen med CoreTemp och testa stabiliteten med Orthos eller Prime95. Ha ~70c som riktmärke för högsta temperatur.

Permalänk
Medlem

Håller med Jalle64, din CPU flaskar. Har du ett nätagg som pallar det ska du absolut klocka den.

Permalänk
Avstängd

Tycker det är så komiskt och tragiskt att folk köper värstingkort av nya tekniken till urgamla riggar för att sedan göra en tråd om
mitt nya kort presterar inte så bra är det nåt fel?... ja din okunskap är det fel på..

och nej jag är inte bitter utan bara förvånad över okunskapen som ungdomen besitter i dag i denna datorvärld.

Köp ny rigg i7 lr nåt så har du den prestandan du förväntade dej

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av biffen_OC:

Tycker det är så komiskt och tragiskt att folk köper värstingkort av nya tekniken till urgamla riggar för att sedan göra en tråd om
mitt nya kort presterar inte så bra är det nåt fel?... ja din okunskap är det fel på..

och nej jag är inte bitter utan bara förvånad över okunskapen som ungdomen besitter i dag i denna datorvärld.

Köp ny rigg i7 lr nåt så har du den prestandan du förväntade dej

Jovisst, det ligger något i det du skriver, men var kan man annars fråga om inte på sådana här forum?!

Att det är fel på hans okunskap vet jag inte, möjligtvis på hans bristande kunskap

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd

Körde min Q6600 stabilt på 3GHz utan att öka ström.
Satte bara 333 fsb istället för 266 orginal..

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jalle64:

Jovisst, det ligger något i det du skriver, men var kan man annars fråga om inte på sådana här forum?!

Att det är fel på hans okunskap vet jag inte, möjligtvis på hans bristande kunskap

men sak samma som kunskap och okunskap!