Hur mycket kan man ta betald för en sån här webbsida?

Permalänk
Medlem

Hur mycket kan man ta betald för en sån här webbsida?

Tjo! Ska bygga en hemsida åt ett medelstort aktiebolag där de vill presentera företaget med bilder o text.
En ganska enkel sida med fokus på informationen och design, inga speciella funktioner.
Hur mycket tycker ni man ska ta betalt för det? Jag har byggt många sidor i mina dar men aldrig så seriösa som aktiebolag, och man vill ju såklart få betalt så mycket som möjligt. Tack på förhand.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

De som bygger plattformar, dvs mer än bara en hemsida, åt företag, kan ta upp emot 1000 kr/timme. Företaget jag jobbade hos förut köpte en komplett plattform från Litium Affärskommunikation - Leverantör av webb och e-handel lösningar och det kostade väl i runda slängar en halv miljon. Men du kan nog iaf ta 2-300 kr/timme och du bör ju skicka en offert till detta aktiebolag och framföra hur många timmar arbetet kan tänkas ta samt vilket pris de får. Har du någon "produktportfölj" dvs referenser sedan tidigare och kan publicera dem på din egen hemsida eller iaf skicka arbetsprover tror jag nog att du har mer kött på benen om du ska begära högre kostnader.

Permalänk
Medlem

Om du är "duktig", 200 kr/h?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

allabolag.se - Företagsinformation om alla Sveriges bolag säg en 100ing per 100,000kr dom omsätter (+moms).

5mille = 5,000kr

Kan inte så mycket om att göra sidor eller hur lång tid det kan ta. Men en hel dag = 5 lax känns rätt ok. Bra pengar iaf ^^

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Inaktiv

kanske bättre att få betalt i prylar.. de drar momsen, du får vad du vill ha.. skattmasen inte inkopplad.. alla glada..

Permalänk

Du måste väl ha ett företag, vem ska dom annars fakturera... 200h/tim var taget rätt ur luften va nMe?... om du har företag...10tim á 600kr + moms är en ganska vettig början.

Visa signatur

IT-farbror 53år från Gävle, driver IT-bolag sen 2010 på heltid. Jobbar mycket med Unifi.
--
www.phs-itservice.se

Permalänk

Ska du sköta uppdateringar? Ska du lira ihop bara hemsidan eller måste du fixa domännamn till dom och hotell?
Vad behövs av dig?, behöver du köpa in program, har du omkostnader? Helt beroende på hur grafiskt avancerad den är innan man kan lämna pris. Men som genet1c sa är ca 100/100000 ganska vettig början skulle jag tro.
Företaget jag jobbar på tror jag la ner ca. 1000/h på 2 pers, dom höll på i 3 månader. Ca 900 kakor då. Så det är helt olika.
Fixar du allt på en dag, ja 5000 är nog lagom.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Timpris eller fastpris?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607