Video: Snabbtitt på Bitfenix Survivor

Permalänk
Melding Plague

Video: Snabbtitt på Bitfenix Survivor

Tillverkaren Bitfenix rullar ut företagets andra chassimodell, LAN-vänliga Survivor. SweClockers tar en titt på resultatet och ringar in några nyckelfunktioner.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bästa "walk in" ever! "Nämen hej."

Permalänk

Snyggt! Billigare än R3:an också

Permalänk
Avstängd

Usch va fult...

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Tacy:

Bästa "walk in" ever! "Nämen hej."

Sjukt mysigt ju ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Best.
Walk in.
EVAR!

Permalänk
Medlem

Bra recension Jonas.... Kanske missbrukar du ordet "kexig" lite mycket

Edit:

Bara jag som vill att Jonas ska gå med en öl i början av recension då det ändå är fredag?

Permalänk
Medlem

Ha ha ha, kexigt. Vad är det för uttryck? Yttligare ett modeord från Fjollträsk.
Lustigt att man inte använder ord som pördigt mm i videon också.

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk

gillar lådan skarpt!
angående monteringen av sido plåtarna, kan det vara för att tex det inte ska vara så lätt att sno komponenter på större lan?
nått jag tänkt på flera gånger iaf då det är allt för mycket stölder på tex dreamhack, hur dom nu lyckas med de.

dessutom, varför ska man ha led fläktar som inte syns?xD gillar lådan i övrigt.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Dagens ord: Kexigt.

Bra recension.

Permalänk
Medlem

Jonas säger 200mm men det står 230mm i artikeln, vilket stämmer? :S

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

gillar lådan skarpt!
angående monteringen av sido plåtarna, kan det vara för att tex det inte ska vara så lätt att sno komponenter på större lan?
nått jag tänkt på flera gånger iaf då det är allt för mycket stölder på tex dreamhack, hur dom nu lyckas med de.

Med det där handtaget kan dom ju bara ta tag i datorn och gå iväg^^ istället för att öppna upp och rota efter grafikkort.

Permalänk

Gilla den svart matta färgen! Skulle vara epic om handtaget gick av på slutet

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Robiiins93:

Jonas säger 200mm men det står 230mm i artikeln, vilket stämmer? :S

200 mm. Hade smugit sig in lite fel i tabellen, åtgärdat nu.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

HAHAHA "Nämen hej!" låt som introt till en dålig porrfilm xD "Oh hey... Didn't see you there" xD
Annars verkar ju chassiet bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

HAHAHA "Nämen hej!" låt som introt till en dålig porrfilm xD "Oh hey... Didn't see you there" xD
Annars verkar ju chassiet bra

Haha tänkte precis samma sak x)

Visa signatur

Cause I'm a Dreamhacker yes I am
[ Gigabyte GTX460 @ 980 Mhz , 2500K @ 4,7 Ghz ]

Permalänk
Skrivet av Fedayi:

Med det där handtaget kan dom ju bara ta tag i datorn och gå iväg^^ istället för att öppna upp och rota efter grafikkort.

ja fast hur jobbigt är det att bara ta tag i lådan det är ju ett problem man inte kommer ifrån om man inte typ kedjar fast den eller gjuter betong i botten.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Det står att lägsta pris är 799:- men annonsen säger att lägsta bris är 849:- :S

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk

"Letar man efter ett chassi som är latt att transportera"
Hehe lät lite roligt fast det kanske har med dialekten att göra.

Bra recension.
Fint med videorecensioner och det är mycket bra att ni tar upp om vilka grafikkort som passar.

Permalänk
Medlem

Synd att det inte kommit ut några 6850 med refkylaren på marknaden som de använder här någon som vet om det kommer? Eller iallafall är möjligt?

Permalänk

Jonas är så go och lyssna på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fedayi:

Precis. Med andra chassin måste man ju ta tag under lådan och gå i väg. Det är mycket svårare och verkar säkert avskräckande på de flesta LAN-tjuvar.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

Fyll den med tunga komponenter (som du nämner kanske man är lite rädd för det) och hoppas lite med chassit i handen? (á handtaget ofc)

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Jonas är lätt bästa recensenten på swec, men nu jävlar tog han ett stort kliv framåt! (och uttalade frasen; Nämen hej!) Och ja, kexigt kanske är lite för dialektalt xD

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Riktigt gulligt chassi moste jag medge

Permalänk
Medlem

Survivior.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Jag är totalt ointresserad i chassit i sig, men tycker det var fantastiskt roligt att ni började klippet med en ingång från sidan följt av ett "nämen hej!".

Permalänk
Medlem

Jonas = nya Sverker? Bra recension!

Permalänk
Medlem

Vad väger chassit, hittar ingen information om det. Ganska avgörande om det är enkelt att släpa med sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille3002:

Jonas är lätt bästa recensenten på swec, men nu jävlar tog han ett stort kliv framåt! (och uttalade frasen; Nämen hej!) Och ja, kexigt kanske är lite för dialektalt xD

Lite farbror Bertil där Nästa värt att starta en paypal donation för att få Jonas att spela in ett avsnitt med "Bra eller Anus"