Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

btw för alla som lirar med ATI kort. Alternate D3D9 performance fix at Fallout New Vegas Nexus - New Vegas mods and community
mycket bättre prestanda, kortet rapporteras som ett 8800 men det är bara en rad med text, ignorera det. Fungerar inte särskilt bra för nvidia användare dock. Den andra fixen är för nvidia kort. Den fixar stuttering etc med.

Prövade och spelet kraschar lite random med den fixen så jag fortsatte köra på den tidigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oak:

Bara jag som har något bugg där jag får 10-sekunders lagg när hårddisken laddar?
Det vill säga i loadingscreen och när man utforskar. Vad är det för del? Inte precis så att jag har dålig dator?

Har också fått samma problem, för mig tar det dock 1-2 minuter innan den laddat klart. Har dock bara hänt en gång, får väll hoppas att någon framtida patch fixar problemet.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TyphoonCC:

Prövade och spelet kraschar lite random med den fixen så jag fortsatte köra på den tidigare

Verkar som att det varierar från dator till dator, även om man kör med likadan hårdvara.

Permalänk

Någon som prövat att hä på lasersikte på 10mm pistolen ännu?
Checka hur det blev för mig...

Dold text
Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Pepper:

Någon som prövat att hä på lasersikte på 10mm pistolen ännu?
Checka hur det blev för mig...

working as intended!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Tänkte att vi som har Steam, kanske kan adda varandra så kan man chatta eller något under spelet så kanske man kan få råd eller något... nu vet jag inte hur det fungerar med steam, vad man addar?

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem

man addar andras steam namn. Och alla som har spelet har steam, går inte spela utan vad jag förstått...

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |

Permalänk

buggigare spel får man leta efter.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

buggigare spel får man leta efter.

Jag har spelat igenom det, och den enda bugg jag har stött på är grafikbuggen när man moddar sin pistol. Så, så farligt är det inte.

Permalänk

- Vid flera tillfällen får jag inte upp pipboyen när jag behöver den, kan stå och spamma knappen för att försöka få tag i några stimpaks men den vägrar komma upp.

- Ibland efter att jag använt v.a.t.s så kan jag varken sikta eller skjuta = die again

kan inte komma på fler på rak hand, ska fortsätta spela så kommer det nog mer. Älskar spelet dock, trodde inte det skulle vara så likt fo3 som det var. Skönt med variation och få se en lite "råare" del av the waste's

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Någon som fått felet att spelet hänger sig och sen craschar till desktop. Efter det så har ljudkortet försvunnit. Måste installera om drivrutinerna till ljudkortet för att få ljud. Har de senaste ljuddrivrutinerna.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS PRIME Z690-P D4 |
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC | Creative Sound BlasterX AE-5 | Corsair Corsair 32GB (4x8GB) | Corsair RM750X 750W v2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpkt:

Någon som fått felet att spelet hänger sig och sen craschar till desktop. Efter det så har ljudkortet försvunnit. Måste installera om drivrutinerna till ljudkortet för att få ljud. Har de senaste ljuddrivrutinerna.

Hände ungefär så för mig i Fallout 3, men det var pga att jag hade klockat lite.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem

Ah, okej. Har inte klockat eller så. Andra tips för att få det att fungera?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS PRIME Z690-P D4 |
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC | Creative Sound BlasterX AE-5 | Corsair Corsair 32GB (4x8GB) | Corsair RM750X 750W v2|

Permalänk
Medlem

Asså.. Jag är level 10 och har aldrig sett något annat sikte till vapnen? För man ska väll kunna byta ut vapen siktena? Kollat varenda snubbe som säljer grejjer, INGEN har andra sikten?

Och sen detta med crasher.. i början crashade spelet en gång i timmen typ, men när jag stängde av v-sync så har det inte crashat en enda gång hittils, och har lirat många timmar sedan dess.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Avstängd

Ni med FPS problem.
Fallout New Vegas PC Performance FIX!! 100% [Archive] - High Def Forum - Your High Definition Community & High Definition Resource
Tanka filen och lägg i spelets mapp och spela, rejäl boost i många områden.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CruiZin:

Asså.. Jag är level 10 och har aldrig sett något annat sikte till vapnen? För man ska väll kunna byta ut vapen siktena? Kollat varenda snubbe som säljer grejjer, INGEN har andra sikten?

Och sen detta med crasher.. i början crashade spelet en gång i timmen typ, men när jag stängde av v-sync så har det inte crashat en enda gång hittils, och har lirat många timmar sedan dess.

Har sett scope till 9mm redan i första affären jag besökte (den i goodsprings).

Skrivet av Hamzta:

Ni med FPS problem.
Fallout New Vegas PC Performance FIX!! 100% [Archive] - High Def Forum - Your High Definition Community & High Definition Resource
Tanka filen och lägg i spelets mapp och spela, rejäl boost i många områden.

Har tagits upp tidigare

Skrivet av Romuhousu:
Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Lvl 12 och förr hade man runt stabila 60fps utomhus men nu får man ju äckliga fps drops trots att jag använder dll filen.

Tog bort filen nu men ändå är det samma äckliga fps drops man får iblalnd :/ Men spela går ju till gränsen att det är oacceptabelt.

Sen en fråga ang. Winodows Live. Finns det inte i det här spelet eller har de tagit bort det.?

Jag vet att man får achievements genom steam nu men borde det inte Live funktionen fungera som vanligt i det här spelet?

Inte för jag använder den tråkiga Live tjänsten men det borde fungera tycker man.

Ang. Scopen till pistol så finns den med i DLC:n eller har jag missuppfattat det? Har retail varianten.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zaman:

Ang. Scopen till pistol så finns den med i DLC:n eller har jag missuppfattat det? Har retail varianten.

Diverse addons till vapnen finns i spelet i sig, inte beroende av någon DLC.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

"Modifications" kallas dessa scopes osv till vapnen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blev just 'klar' med spelet, men är lite bister för man får inte spela vidare och utforska världen efter det att man gjort klart vilket slutuppdrag man nu hamnar i. Fick ju så jävla mycket balla grejer som jag nu inte får leka med

Permalänk
Medlem

Blev grymt besviken på "Magazines" man läser. Tänkte "wow" 20 extra skills, vad mycket. Tagit perken så man får dubbel. Men så gäller det bara en viss tid :O. Bättre med 1-2 istället som varar för alltid! Grymt besviken om man är van vid Fallout 3.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimicro:

Blev grymt besviken på "Magazines" man läser. Tänkte "wow" 20 extra skills, vad mycket. Tagit perken så man får dubbel. Men så gäller det bara en viss tid :O. Bättre med 1-2 istället som varar för alltid! Grymt besviken om man är van vid Fallout 3.

Hehe, jo jag själv blev lite förvånad, hade samlat ihop några tidningar och tänkte kanon, då "läser" jag dem alla på en gång.. Sen tog det inte lång tid tills de var förbrukade

Visa signatur

-------------------------- Super Ultra Wide Hackintosh Pro --------------------------
Gigabyte Z390 Designare | Intel i9 9900k | RX6800XT 16GB | 64GB RAM
49" Samsung G9 OLED 240hz | Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric
2TB Corsair MP600 PRO med MacOS Sonoma för Videoredigering
1TB FireCuda 510 med Windows 11 för Spel & Vardagssurf

Permalänk
Medlem

vet någon vad man ska göra för att få positive ending? har testat factionerna NCR, New Negas och Mr House. tvivlar starkt på att Ceasar skulle ge positivt slut men det finns inget kvar. ideer?

ska köra Ceasar's Legion nu för att se vad den får för effekt på Boones historia.

frun är död. det är hundra. beroende hur mycket tid hade gått så kanske barnet lever

Dold text
Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimicro:

Det finns böcker kvar som ger +1 eller om det är +3 permanent också. De är mycket mer sällsynta men jag tror jag har hittat två. Tidningarna är ju bara en liten buff som kan vara rätt käck. Hade nytta av det i goodsprings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av monkeh:

Blev just 'klar' med spelet, men är lite bister för man får inte spela vidare och utforska världen efter det att man gjort klart vilket slutuppdrag man nu hamnar i. Fick ju så jävla mycket balla grejer som jag nu inte får leka med

Ladda en savepoint innan slutet och gå därifrån, så fick man göra i Fallout 3

För övrigt kommer troligen en DLC inom en snar framtid som tillåter en att fortsätta efter spelets slut, i stil med Brotherhood of Steel till Fallout 3

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Tror jag borde vinna en medalj, efter 10 timmars spelande så börjar loading screens ta ca. 2 min att ladda, går in och ska picklocka en dörr (hard) så ser jag inte nyckelhålet med skruvmejseln och bobby pinnen
drar pinnen lite åt höger utan att egentligen veta och får upp den på första försöket.
kul bugg

Permalänk

sj kan man inte spela längre...efter typ 4 timmars spelande så först nu slutar mina saves att fungera.. skit drygt...men alla min gammla saves funkar.. nån som vet vad man kan göra åt saken ? funkar inte med nån fix eller patch änn så länge..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Ladda en savepoint innan slutet och gå därifrån, så fick man göra i Fallout 3

För övrigt kommer troligen en DLC inom en snar framtid som tillåter en att fortsätta efter spelets slut, i stil med Brotherhood of Steel till Fallout 3

Jovisst stämmer det du säger, men jag vill ju leka med alla coola prylar jag fick under sista uppdraget nu!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av monkeh:

Ladda ner denna mod:
4shared.com - free file sharing and storage - download

Kan bekräfta att det fungerar

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Viktigt tips till er som tycker om Brotherhood of steel!

Tar ni Hardin som elder måste ni spränga hela basen i luften eller bli ovän med NCR innan slutet. McNamara kommer skicka Paladiner till fighten i slutet istället.

Synd att man måste rulla tillbaka 8 timmar nu

Dold text