Thrustmaster Hotas Warthog – joystick med design från A-10

Permalänk

hehe de var typ ett sådant spel jag endast körde med denna joystick (har kvar spelet i någon låda).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Näe, flygplanstillverkaren som bygger planet heter Fairchild.
Fairchild Aircraft - Wikipedia, the free encyclopedia

Officiella namnet är A-10 Thunderbolt II såvitt jag vet, men den kallas väldigt ofta för Warthog.
Fairchild Republic A-10 Thunderbolt II - Wikipedia, the free encyclopedia

alright du har rätt, men farchild är ännu mer fel känns som vi gjort lite stor sak av det hela

Permalänk
Medlem

Riktigt tufft!

Fast jag vill ju helst ha ett komplett A-10, har alltid älskat det planet! Mycket brutal maskin.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Gi:

GHKR.. GKKR.. RKRKGKKGHLFFLELLF... MUUHHUU!!!!!! YATTAAAA!!!

*Ljudet av en gammal flygplansnörd som når nirvana, paradiset och hittar meningen med livet. Samtidigt*

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av backfeed:

GHKR.. GKKR.. RKRKGKKGHLFFLELLF... MUUHHUU!!!!!! YATTAAAA!!!

*Ljudet av en gammal flygplansnörd som når nirvana, paradiset och hittar meningen med livet. Samtidigt*

Hehehe, trodde det var ljudet av Jar Jar Binks från star wars.

Permalänk
Medlem

A10:an är för övrigt det fräckast flygplanet i världen

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

*rawr* ge mig!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Denna kommer passa perfekt till Il2 samt SoW.

Man kan aldrig lägga för mycket pengar på HOTAS.

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Inaktiv

Förbeställd sedan två veckor tillbaka ^^

Permalänk
Keeper of the Bamse

Det ingår ingen GAU-8, riktig showstopper

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har Thrustmasters T-16000M (~500kr) som har identiskt H.E.A.R.T (el. HAL-effect sensor).. och kan intyga att den läser av GRYMT (typ onödigt) noggrant XD.

Nackdelen: (finns då eventuellt i HOTAS också).

Jag vill bara varna om att man har lite dålig känsla för att styra fram och hålla/känna mittaxeln PERFEKT rakt. (men mitt-mitt-självcentreringen är 110% fetstabil/perfekt).
Detta är knappast ett problem i flygsimulatorer... MEN i bilsim blir det svårare att köra helt rakt, OM man även har gasen i handtaget.. (här är en billig "cyborg evo" överlägsen ;P fniss).

OBS!
T-16000M har inte samma axel system (1 stark fjäder istället för 5 iaff), så denna HOTAS KANSKE klarar det bättre.. men vill ändå upplysa om detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon32713:

Förbeställd sedan två veckor tillbaka ^^

Är själv sugen på att skaffa denna. Har precis installerat DCS Warthog (betaversion) och Thrustmasters nya HOTAS blir ett perfekt komplement till EagleDynamics nya sim.

@anon32713: Var har du förbeställt Thrustmasters nya HOTAS? Har letat efter en återförsäljare här i Sverige men kan inte hitta någon som redan nu har lagt in den i sitt sortiment.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reilar:

Är själv sugen på att skaffa denna. Har precis installerat DCS Warthog (betaversion) och Thrustmasters nya HOTAS blir ett perfekt komplement till EagleDynamics nya sim.

@roob: Var har du förbeställt Thrustmasters nya HOTAS? Har letat efter en återförsäljare här i Sverige men kan inte hitta någon som redan nu har lagt in den i sitt sortiment.

Man måste, än så länge förbeställa ifrån utlandet.
Jag beställde ifrån belgien,då blir det med frakt 434 euro 399+35= ca 4100 kr

SimWare Simulations - Your 360° Simulation Store

edit: Dom släpps den 20 okt
Så jag vet inte om jag har paket den 20 eller lite senare,man får väl hålla koll på kontot.
Dom drar inte föränn dom skickar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Det ingår ingen GAU-8, riktig showstopper

Kan inte annat än hålla med...

Tänk att komma med en sådan till skjutvallen en torsdagkväll, skjutledaren kommer hoppa av sin tron och springa och gömma sig skulle jag tro.

Hade varit kul att skruva i en sån i en flygsimulator hemma, nä jag flyger på "riktigt" i stället.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

Hehehe, trodde det var ljudet av Jar Jar Binks från star wars.

Grr.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Tänk att komma med en sådan till skjutvallen en torsdagkväll, skjutledaren kommer hoppa av sin tron och springa och gömma sig skulle jag tro.

Den är en smula bökig att baxa fram till vallen dock
http://www.456fis.org/MIS-4/GAU-8_meets_VW_Type_1%5B1%5D.jpg

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Den är en smula bökig att baxa fram till vallen dock
http://www.456fis.org/MIS-4/GAU-8_meets_VW_Type_1%5B1%5D.jpg

Pah! Man är väll ingen sillmjölke (eller nått)...!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Den är en smula bökig att baxa fram till vallen dock
http://www.456fis.org/MIS-4/GAU-8_meets_VW_Type_1%5B1%5D.jpg

HaHa den var liten

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv

Denna nyhet påminner mig om att det är dags att uppgradera joysticken. Min MS Sidewinder FF2 är något till åren. Något mer avancerat hade heller inte skadat.

Får tyvärr bli något billigare för min del, 4200kr var lite mer än min ekonomi pallar för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Den är en smula bökig att baxa fram till vallen dock
http://www.456fis.org/MIS-4/GAU-8_meets_VW_Type_1%5B1%5D.jpg

Ge... mig.... NU!

Om jag så ska måsta bygga mig ett saftigt exoskeleton (med stödhjul), så ger jag min högra stortå för att få bära runt en sådan till vardags (nej, inte bubblan).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av reilar:

Är själv sugen på att skaffa denna. Har precis installerat DCS Warthog (betaversion) och Thrustmasters nya HOTAS blir ett perfekt komplement till EagleDynamics nya sim.

@roob: Var har du förbeställt Thrustmasters nya HOTAS? Har letat efter en återförsäljare här i Sverige men kan inte hitta någon som redan nu har lagt in den i sitt sortiment.

Thrustmaster Hotas Warthog Joystick and Throttle for PC: Amazon.co.uk: PC & Video Games

Blir billigare än jag trodde

Permalänk
Medlem
Skrivet av petherf:

Man måste, än så länge förbeställa ifrån utlandet.
Jag beställde ifrån belgien,då blir det med frakt 434 euro 399+35= ca 4100 kr

SimWare Simulations - Your 360° Simulation Store

edit: Dom släpps den 20 okt
Så jag vet inte om jag har paket den 20 eller lite senare,man får väl hålla koll på kontot.
Dom drar inte föränn dom skickar

Tack både till roob och petherf. Jag körde på SimWare Simulations erbjudande eftersom de påstår att de kan leverera redan den 20:e. Får väl se om det blir så. Passade även på att beställa en MFD Cougar Pack. Totalt blev det ca. 150 kr dyrare att beställa från SimWare med frakt inräknat. Men det får det vara värt om jag får det några dagar tidigare.
Nu är det dags att återgå till DCS Warthog-manualen. Mycket att ta in

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bigsweede:

MFD Cougar Pack...
Fattar inte vad den tillför..?

MFD Cougar Pack består av 2 ramar med programmerbara knappar. Du kan alltså programmera knapparna till lämpliga tangentbordskommandon som stöds av simulatorn du använder. T.ex. om OSB-knapparna runt simulatorns MFD-er finns tillgängliga som tangentbordskommandon kan du programmera dessa till dina MFD Cougar. Detta skulle underlätta en del jämfört med alternativet att använda en muspekare för att klicka på OSB-knapparna i simulatorn eller försöka använda obskyra tangentbordskommandon för att göra samma sak. Dessutom bättrar det på realismen.
Om det är värt pengarna är däremot en annan fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reilar:

MFD Cougar Pack består av 2 ramar med programmerbara knappar. Du kan alltså programmera knapparna till lämpliga tangentbordskommandon som stöds av simulatorn du använder. T.ex. om OSB-knapparna runt simulatorns MFD-er finns tillgängliga som tangentbordskommandon kan du programmera dessa till dina MFD Cougar. Detta skulle underlätta en del jämfört med alternativet att använda en muspekare för att klicka på OSB-knapparna i simulatorn eller försöka använda obskyra tangentbordskommandon för att göra samma sak. Dessutom bättrar det på realismen.
Om det är värt pengarna är däremot en annan fråga.

Jag tror det är lite mer invecklat än så!
Thrustmaster MFD Cougar - Page 11 - ED Forums
Man kan köpa 2 st 7 tums tft och få upp MFCD på dom
Men det är nog lite högkurs att få till det bra!