SweClockers drop!

Vem vill skapa en BC2 klan med mig? :D :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lipkin:

Jag ser inte hur man kan spela oschysst egentligen, om man bortser från baserape.
Alla vapen finns ju för att döda, sen hur man tar kål på någon spelar väl egentligen ingen roll enligt mig.
Finns nog få spel, med undantag från Wow(vad jag förstått) som är lika balanserade som BBC2

Blir jag dödad av en CG så får jag ju skylla mig själv att jag inte lyckades pricka honom innan han lyckades ta fram gamla Gurra.

Var du ironisk där eller? Bc2 är INTE balanserat.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lipkin:

Jag ser inte hur man kan spela oschysst egentligen, om man bortser från baserape.
Alla vapen finns ju för att döda, sen hur man tar kål på någon spelar väl egentligen ingen roll enligt mig.
Finns nog få spel, med undantag från Wow(vad jag förstått) som är lika balanserade som BBC2

Blir jag dödad av en CG så får jag ju skylla mig själv att jag inte lyckades pricka honom innan han lyckades ta fram gamla Gurra.

Det har du ju rätt i, men jag försvarade mig lite bara

Skrivet av ceogar:

Det blir inte mycket mer balanserat än såhär.

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

Ja är på, har inget speciellt ja kör me kör alla klasser, assault allt från f2000 till m14 me c4 beroende på bana och spelsätt, engineer kör ja me uzi och landmines lr cg me tracerdart, medic brukar vara mg3 mg36 m249 saw eller m60 om de är lite mer longrange, recon gol + mortar.

Spelet känns helt annorlunda efter patchen så ja mixar ihop de ja känner för.
Ibland kan ja känna för att lolla runt me bara pistol osv.

Är de bara jag som tycker de borde vart mer singleshot vapen? Alt man kan ändra firemode. Snipers räknas inte som singleshot. Vill ha mer än m1 grand och m14 :/

Brukar hänga på bfg hc och nickar Newguy me swec som prefix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

En bra mick stänger ute bakgrundsljud och ger ett klart och tydligt tal genom att ha en riktad mikrofon. Tex mina QPAD QH-1339 har utmärkt mick, då den inte snappar upp så mycket ljud från omgivningen, så jag kan sitta i vent och prata och lyssna på musik i högtalarna så länge utan att störa de andra i samma rum Det är en bra mick enligt mig.

Huvudet på spiken när det gäller Ventrilio, dock när det gäller Skype-förslaget så hör man bruset från den andres mic konstant. Och jag vill inte att alla ska höra när jag tar av mig lurar, nyser eller något annat.Likadant vill jag inte höra mina lagkompisar mer än när dom vill prata. Mumble punktslut för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lipkin:

Huvudet på spiken när det gäller Ventrilio, dock när det gäller Skype-förslaget så hör man bruset från den andres mic konstant. Och jag vill inte att alla ska höra när jag tar av mig lurar, nyser eller något annat.Likadant vill jag inte höra mina lagkompisar mer än när dom vill prata. Mumble punktslut för mig.

Vem ska då säga prosit? Viktiga grejer!

Sen sålänge cg är lika snabb som den är idag kommer den alltid vara op, spelar ingen roll hur snabb du är. På 20-30 m så når skottet dig innan du hinner hs:a honom, och inte en chans att du kan "ducka".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Inte ett dugg ironisk fatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Vem ska då säga prosit? Viktiga grejer!

Sen sålänge cg är lika snabb som den är idag kommer den alltid vara op, spelar ingen roll hur snabb du är. På 20-30 m så når skottet dig innan du hinner hs:a honom, och inte en chans att du kan "ducka".

Det tar ju ca 1,5-2 sek innan han får fram den i vissa fall.
Jag brukar hinna kasta mig iväg. Ducka känns som ett mindre bra alternativ. Sluta med det är ett råd (y)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lipkin:

Det tar ju ca 1,5-2 sek innan han får fram den i vissa fall.
Jag brukar hinna kasta mig iväg. Ducka känns som ett mindre bra alternativ. Sluta med det är ett råd (y)

Nu vet jag inte vad för cg du spelar med men jago ch en kompis testade på Arica harbor. Jag stog längst ner vid huset med lite bord och parasoller, min kompis stog längst upp på kullen vid "sniper" stenarna. upp DIT tar det 1-2 sec.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker att vi ska slutaprata om Skype/Vent och alla vapen.

Ontopic: Mitt nick är Slackface om någon har lust att adda en 15-årig skåning.

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

Adda mig gärna med Sålänge du inte spelar cg, shotgun/slugs revivar överallt och vägrar dö konstant i rush/attacker

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffyn:

Tycker att vi ska slutaprata om Skype/Vent och alla vapen.

Ontopic: Mitt nick är Slackface om någon har lust att adda en 15-årig skåning.

Tycker ifs voice- program är ganska väsentlig fråga.
Skulle vara enklare om man enades om någon sorts kanal,skype mumblekanal man kan joina och säga:
Tja, lira?

Och sen kom jag och tänka på Counter Strike tiden då man själv var 15-16 och skulle spela mix med 14-15 åriga skåningar (olika killar varje gång), brrrrrrrr. Inte att du är "sånn" men jag lyckades aldrig kommunicera med dem på ett vettigt sätt.
Väldigt hetsiga ofta. Men det kanske har ändrats nu på ett par år

Permalänk
Medlem

Jag brukar hålla mig lugn

Visa signatur

Lwl

Permalänk

Haha, du håller dig säkert lugn Dialekter ska man ha tycker jag, för det blir mycket mer nyanserat och roligare så. Lättare att hålla isär alla i klanen också om nån snackar skånska nån norrländska och såvidare
När jag kommer hem så startar jag en röstning om klannamnet.

Jag har hittills upfattat förslaget FTL och UNGSBKAD. skriv mer förslag så att jag kan göra en ordentlig röstning. BTW när jag är hemma så ska jag även börja adda steam konton. Om ni inte blir addade så skicka ett pm till mig på sweclockers eller adda mig på steam: permagnusson (ibland spelar min andra bror på samma konto som om jag inte svarar betyder det att Pelle spelar och inte att jag (Jonas) är arrogant)

Permalänk
Medlem

Hur man dödar etc spelar ju inte roll, som andra nämnt det så finns ju vapnen där för att användas på det effektivaste sättet eller det roligast, vad man själv tycker.

Lyckas du snipra med pistol så så varsågod gör det, eller om du kan döda alla med kniv och laget vinner gör det

Sedan angående ålder jag är över 20 men för min del är det helt okej om jag spelar med 15 åringar och 60 åringar så länge de är bra och vi alla är mogna och har samarbete.

Men sånt märks ju när man spelar så alla borde få en chans.

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Haha, du håller dig säkert lugn Dialekter ska man ha tycker jag, för det blir mycket mer nyanserat och roligare så. Lättare att hålla isär alla i klanen också om nån snackar skånska nån norrländska och såvidare
När jag kommer hem så startar jag en röstning om klannamnet.

Jag har hittills upfattat förslaget FTL och UNGSBKAD. skriv mer förslag så att jag kan göra en ordentlig röstning. BTW när jag är hemma så ska jag även börja adda steam konton. Om ni inte blir addade så skicka ett pm till mig på sweclockers eller adda mig på steam: permagnusson (ibland spelar min andra bror på samma konto som om jag inte svarar betyder det att Pelle spelar och inte att jag (Jonas) är arrogant)

Word angående dialekter.
Har inte Battlefield på steam, men det kanske bara är att lägga till det i spellistan så funkar det (?)

Förslag på "clan"namn:
Sweprick
Prickare
Pickadoll (Stavning) (Pi(c)kadoll=Pistol)

(Tycker det mer borde vara en "igenkänningstagg".)
(Sweprick var väl det mest seriösa jag kom på, tycker inte det är sååå viktigt. Spelar för att det är kul, men det blir roligare om man samarbeter och samarbetet hänger inte på clantagen.)
Btw, nickar Lipkin ingame. 20år

Permalänk
Medlem

Varför inte göra som många andra och helt enkelt spela med SweC?
Och såklart så spelar det roll hur man dödar, ingen match att få död på folk med atombomber när de andra använder ärtor. Lite känsla för en "fair" match bör man ha!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Varför inte göra som många andra och helt enkelt spela med SweC?
Och såklart så spelar det roll hur man dödar, ingen match att få död på folk med atombomber när de andra använder ärtor. Lite känsla för en "fair" match bör man ha!

Förstår inte riktigt var du menar.
Vapnen finns där för att användas. Hur man använder dem är väl upp till var och en.
I krig och kärlek är allt tillåtet.

(Nog snackat om vapen i denna tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lipkin:

Förstår inte riktigt var du menar.
Vapnen finns där för att användas. Hur man använder dem är väl upp till var och en.
I krig och kärlek är allt tillåtet.

(Nog snackat om vapen i denna tråd)

mm, men detta är ett krigs S P E L dvs ett SPEL. Klart att man i verkligheten vill ha ett övertag, men när det gäller spel blir det väldigt tråkigt att alltid ha ett övertag i varenda liten duell du går in i ( läs cg tex )

Men men vissa bryr väl sig inte om att vinna rättvist.

Im out.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

How shit works: Steam - icke-Steam

Det är precis likadant, bara att de som har icke-Steam inte har Steams chat.

Men eftersom att de flesta (?) voice-over program har även chat, så bör det inte vara något problem.

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffyn:

How shit works: Steam - icke-Steam

Det är precis likadant, bara att de som har icke-Steam inte har Steams chat.

Men eftersom att de flesta (?) voice-over program har även chat, så bör det inte vara något problem.

Då tycker jag vi enas om ett voice-over program?
Mumble faller min röst på.

Permalänk
Medlem

Kollar Mumble nu.

Tycker att Magnus (TS) ska ta och lägga upp en andra röstning med olika voice-overs

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffyn:

Kollar Mumble nu.

Tycker att Magnus (TS) ska ta och lägga upp en andra röstning med olika voice-overs

Lägg då märke till i Mumble att musiken/spelljudet sänks varje gång någon trycker in push to speak knappen. Även att allas namn står uppe i vänstra(högra?) hörnet inne i spelet och higlightas när någon trycjer på knappen. SImplare att hålla reda på folk finns inte.

Omröstning låter bra enligt mig.

Permalänk
Skrivet av muffyn:

Kollar Mumble nu.

Jag lägger upp två omröstningar när jag kommer hem (en för namnet och en för voice och chatt program), men jag heter Jonas (Magnus? )

Permalänk
Medlem

Mig kvittar vilket voice program då ja tycker alla är likvärdiga dock har jag ej testat mumble så kan ej uttala mig om det.

Vilken tid pangar vi? Slutar 5 är hemma runt 6 ska träna ca timme lite mer så vid 8 eller senare?

Btw har ej mitt spel på steam nickar somnsagt newguy och är 21 om de nu spelar sån stor roll sålänge folk inte skriker o flamsar överdrivet i micen så får alla vara med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Jag lägger upp två omröstningar när jag kommer hem (en för namnet och en för voice och chatt program), men jag heter Jonas (Magnus? )

På Skype visste jag att du hette nånting med magnus så jag chansade på det

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem
Skrivet av contra:

Mig kvittar vilket voice program då ja tycker alla är likvärdiga dock har jag ej testat mumble så kan ej uttala mig om det.

Vilken tid pangar vi? Slutar 5 är hemma runt 6 ska träna ca timme lite mer så vid 8 eller senare?

Btw har ej mitt spel på steam nickar somnsagt newguy och är 21 om de nu spelar sån stor roll sålänge folk inte skriker o flamsar överdrivet i micen så får alla vara med.

Jag håller med dig med tiden. Det kommer väl i värsta fall bli uppdelat att kidsen som går i skolan fortfarande och slutar vid 15 lirar först. Så tar vi lite äldre uvar över på kvällskvisten. Är vi många kommer det ju inte fattas folk i squadet/squaden.

Flams i micen går bort. Men lite skoj får man ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lipkin:

Jag håller med dig med tiden. Det kommer väl i värsta fall bli uppdelat att kidsen som går i skolan fortfarande och slutar vid 15 lirar först. Så tar vi lite äldre uvar över på kvällskvisten. Är vi många kommer det ju inte fattas folk i squadet/squaden.

Flams i micen går bort. Men lite skoj får man ha.

Skojja kan man få ha de är obligatoriskt och man ska gärna kunna klara av och bjuda på sig själv utan och lacka vilket gäller även om de går o skogen. Gärna inget gnäll från andra ifall nån bara dör och "förstör" då hjälper man personen ist

Permalänk
Medlem
Skrivet av contra:

Skojja kan man få ha de är obligatoriskt och man ska gärna kunna klara av och bjuda på sig själv utan och lacka vilket gäller även om de går o skogen. Gärna inget gnäll från andra ifall nån bara dör och "förstör" då hjälper man personen ist

+1

Permalänk
Skrivet av contra:

Kl 8 blir bra. För runt 9 måste jag sluta spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Kl 8 blir bra. För runt 9 måste jag sluta spela.

1h?
Då hinnar man ju med högst 2-3 maps om det är riktigt jämt. Aja, det är inte mycket att göra åt
Jag kommer ifs inte heller hänga i voice programmet (Mumble ) Hela tiden varje dag heller, har ju ett liv utanför BC också. lol

Omröstning om voice- program TS? Eller är Mumble redan avgjort?