Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crillie90:

Haha va? Klart jag har spelet
Vad dillar du om?

Aha, nvm!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Smygaren:

Redan fuskare ute...

Och?

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk

För er med FPS-dropp i singleplayer, testa Catalyst 10.3 om ni har ATI. Fixade mina problem

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Så hur connectar man till sin egen server man hyrt?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Sitter nu och kör igenom singleplayer delen riktigt härligt måste jag säga!

Permalänk

Vi har nu bestämt oss för att dra upp ytterligare 5 servrar!

Ni kan hitta våra servrar här - Lokalen Game Host • View topic - Welcome to Webhallen.com's Call of Duty: Black Ops servers

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem

Stort tack till den person som skrev att man skulle ändra download region i Steam. Det hjälpte för mig att installera från skiva!

Permalänk
Medlem

Har hittat ett fix för fps drops och lite annat.
Detta funkade skitbra för mig iallafall och är värt ett test för dem som har problem med lagspikes/fpsdrops.

1. Start Black Ops Multiplayer,
2. Оpen your Ctrl+Alt+Delete and get in Task Manager! (Ctrl+Shift+Esc as shortcut)
3. Go to processes tab, then select Steam.exe
4. Go down to Set priority and set to Low.
5. You can do the same to BlackOpsMP.exe but rather set it to High – that bit is up to you!
6. Switch back to game…
7. Profit!

Här är forumet som jag hämtade denna fina information ifrån : TEMPORARY FIX for Multiplayer lag! - Page 4 - Steam Users' Forums

Permalänk
Medlem

Någon skrev något om update, finns det redan?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

ASSÅ grafiken fan vad besviken jag är? , har allt på maxx ftw, fett ledsen, hade så höga förväntningar, alltså anisotropoic filtering ska vara orange? så jag inte stänger av den :S ? fattar noll..

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnExxT:

Har hittat ett fix för fps drops och lite annat.
Detta funkade skitbra för mig iallafall och är värt ett test för dem som har problem med lagspikes/fpsdrops.

1. Start Black Ops Multiplayer,
2. Оpen your Ctrl+Alt+Delete and get in Task Manager! (Ctrl+Shift+Esc as shortcut)
3. Go to processes tab, then select Steam.exe
4. Go down to Set priority and set to Low.
5. You can do the same to BlackOpsMP.exe but rather set it to High – that bit is up to you!
6. Switch back to game…
7. Profit!

Här är forumet som jag hämtade denna fina information ifrån : TEMPORARY FIX for Multiplayer lag! - Page 4 - Steam Users' Forums

Funkade inte för mig tror jag.

Någon mer än mig som tappar connection efter 2 minuters spelande, på varje server?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Entusiast

Någon som sitter på en dator liknande min och kan säga mig ifall det kommer gå bra på snygg grafik utan lagg eller ej?

Processorn är klockad till 3.4ghz, försökte få nå svar tidigare i tråden imorse men var kanske för tidigt.

Tack på förhand.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpi:

Hur ligger ni FPS mässigt? Spelar i 1280*720 med absolut sämsta inställningarna och har pillat runt i configen med diverse FPS kommandon. Landar ändå runt 30-40 FPS. Nog för att jag inte har bästa datorn men MW2 flöt på i 91 FPS i 1680*1050. Hur är det för er?

kör med vsnyc men sitter stadigt på 60fps, 1680x1050 allt så högt de går

de är mycket server lag just nu så de kanske inte alltid är eran dator som lagger heller (om ni spelar online dvs) bara tanka fraps å kolla vilken fps ni har, ser ni dirre om de är servern eller du som laggar, kört på flera servrar som är som att spela matrix, dvs slow motion, jävla kul men de hackar till så, går normalt ett tag, ett x antal pers börjar skjuta och poff matrix slowmotion!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 99-99:

Fan har man cdromen till om man ändå måste tanka spelet? :S

Verkar fungera att installera från skivan (som är en DVD för övrigt ^^) för rätt så många, inklusive mig.

Skrivet av ddaniel91:

Är det bara mitt spel som fungerar prima? Jag har inte haft några som helst problem, förutom att andra människor laggar när man ska spela online

Nepp du är inte ensam. Har inte haft några som helst problem heller. Inga problem med installationen från skiva, inga problem i steam, inga problem med start av spelet, inget lagg i menyer eller i SP som vissa andra rapporterat.

Gillat det från första stund, fick en härlig "SAW-känsla" av menyn och spelet i SP har fungerat perfekt som sagt och har hittills varit underbart imo! Helt klart över förväntningarna för min del.

MP, viktigaste biten, har jag dock inte provat än. Ska njuta ett tag till av SP först

Skrivet av Hamzta:

Vadå och? Det är väl förjävligt rent ut sagt. <_<

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Någon som sitter på en dator liknande min och kan säga mig ifall det kommer gå bra på snygg grafik utan lagg eller ej?

Processorn är klockad till 3.4ghz, försökte få nå svar tidigare i tråden imorse men var kanske för tidigt.

Tack på förhand.

Inte för att jag har en liknande dator men det ska inte vara några problem att spela detta spel med din setup.
Dock så lär du få fps-dropps hursomhelst, alla får det just nu.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Verkar fungera att installera från skivan

Hur?
DirectX installeras, och sedan öppnas steam och den börjar tanka.

Permalänk
Medlem

Varför funkar inte theater mode < . >

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KKay:

Någon mer än mig som tappar connection efter 2 minuters spelande, på varje server?

Jag har samma problem. Något om att den tappar connection till Steams servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Funkade inte för mig tror jag.

Jag får connection problems hela tiden, hinner inte med 2 minuters spelande ens.
Världens lagg hela tiden, kanske min dator som sackar ihop, men vad vet jag.

Sitter på en
Q6600
Geforce 8800GT 512mb
2gb ram

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 99-99:

Hur?
DirectX installeras, och sedan öppnas steam och den börjar tanka.

För mig lallade den lite först, sedan öppnade den steam -> ~installing from disc. Rakt av, gjorde inget speciellt.

Skrivet av enG:

Jag får connection problems hela tiden, hinner inte med 2 minuters spelande ens.
Världens lagg hela tiden, kanske min dator som sackar ihop, men vad vet jag.

Sitter på en
Q6600
Geforce 8800GT 512mb
2gb ram

Dags att uppgradera ^^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Kunde inte heller fixa så det installerades från skivan. Får dra ner det från Steam.
Om du måste ladda ner det från steam. Ett tips är att ändra nerladdningsregionen till Ukraina.
Nerladdningshastigheten ökade dramatiskt.

Permalänk
Medlem

efter typ 7 försök fick jag det att funka att installera via dvd'n SJÄLVKLART så startar datorn om sig helt random då.... försöker 3 gånger till utan någon framgång och nu sitter man och laddar ner från ukraina med en hastighet som går mellan 700kb/s och 3,8mb/s

blir fett sur snart.. skulle egentligen inte köpa spelet men tänkte att bara för att dom har med zombies igen så kanske det är värt att köpa skiten.. men sen får man inte ens spela det =(

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Börjar bli fundersam på om min processor verkligen klarar av det här spelet:( Amd athlon x2 6000+ 3,1ghz

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4/Athlon II X3 3,2GHz/Corsair TWIN2X 8GB 800MHz/Sparkle Geforce GTX260 216Core/Corsair TX650W/Coolermaster Centurion 534+/Win7 64-Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av 99-99:

Fan har man cdromen till om man ändå måste tanka spelet? :S

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=5357-FSQM...

Install from disk.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk

Någon som har lyckats spela någon wager match? alla servrar den försöker autojoina mig med är fulla.

Visa signatur

I5-3570K@4,4Ghz| KFA2 GTX 1070 Ti | ASRock Z77 ExtreaM4 | Corsair 8GB 1600MHz Vengance | Corsair HX 750W | Samsung 840 250GB

Permalänk
Skrivet av Grönberg:

Någon som har lyckats spela någon wager match? alla servrar den försöker autojoina mig med är fulla.

Har exakt samma problem. hittar inga i browsern heller :S

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Avstängd

Någon här som köpt från g2play och fått sin nyckel?

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

jag har lyckats spela Wager match och det var riktigt kul! Prova Onr Bullet in The chamber!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem

kan man dra hem spelet via steam nu Å installera för att göra "förarbetet" nu ikväll får med största sannolikhet hem spelet i morgon i brevlådan så bara smälla dit cdkeyn å hugga på enter ?..

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem

En sak är säker steams servrar är p***ade just nu 29 kb/s ligger jag på i download och massa kvar att få hem trots att man hade skivor men men datorn får väl stå på över natten så får man se vad som har hänt imorgon...

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 