Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mike.a:

Okej då vet jag Är inte helt med alltid

Det behöver man inte alltid vara! ^^,

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Theory | By Hannes

Sponsorer!

Lian Li har bidragit med ett Lian Li PC-8NB, PCB distribution AB bistår med en Zalman Hotswap PCB och med hjälp att ta kontakt med Lian Li. Asus Powers the build med inte mindre än ett Asus ROG Crosshair IV.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Asus va trevligt Kör ASUS på vissa produkter och de funkar. De låter som ett nytt bygge detta eller är de själva delarna till de pågående?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mike.a:

Asus va trevligt Kör ASUS på vissa produkter och de funkar. De låter som ett nytt bygge detta eller är de själva delarna till de pågående?

Det är till Theory, bygget vars bilder är lite annorlunda mot andra. Satta över varandra osv. Jag skriver i rubriken till inläggen vilka byggen som inläggen hör till vid uppdateringar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

AMD, känns inte som något jag förknippar med dig.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Ovard:

AMD, känns inte som något jag förknippar med dig.

Inte pysslat med ett AMD system sedan AM2 4200+ så jag förstår varför du inte förknippar mig med det. Men det ska bli redigt kul att prova på vad AMD har att bjuda på. Asus crosshair IV är åtminstone ett av de absolut snyggaste moderkorten jag har sett.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Det är till Theory, bygget vars bilder är lite annorlunda mot andra. Satta över varandra osv. Jag skriver i rubriken till inläggen vilka byggen som inläggen hör till vid uppdateringar.

AAAA börjar bli förrvirad Men de löser sig.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mike.a:

AAAA börjar bli förrvirad Men de löser sig.

Jag känner själv att det börjar bli lite otydligt. Gör nog så att jag fixar flera trådar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Jag känner själv att det börjar bli lite otydligt. Gör nog så att jag fixar flera trådar.

MMMM, Men vem har sagt att man ska ha ordning

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mike.a:

MMMM, Men vem har sagt att man ska ha ordning

Jadu.. Ingen iof. ^^,

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Börjar bli ett tag sedan som jag nämnde mina sponsorer i den här tråden. Lite tråkigt om de glöms bort. Jag väljer ändå sponsorer efter vad jag själv tycker att jag vill representera. Väljer företag med trevlig attityd och som gör det lite extra. Jag väljer företag som har de bästa och snyggaste grejerna. Företag som lyssnar på vad entusiasterna behöver. Företag som gör sitt bästa för communityt.

För CL[M]EAN-MACHINE har vi Enermax, som sponsrade med 8st Enermax Magma fläktar som höll min highend rig välkyld. Och Coolingstuff får man väl ändå nämna, Artur som skickade en Enermax Magma för att han tyckte att jag skulle prova den för att den i hans ögon skulle passa bygget skit bra. Vilket den också gjorde.

Enermax
Enermax Technology Corporation

Coolingstuff
Cooling Stuff, vattenkylning till datorer

[/b]

Till Echo blev det några fler, och ett viss utrymme finns fortfarande då bygget inte är helt komplett än. Men den första var också denna gången Enermax som denna gången skickade iväg tre stycken TB - Silence fläktar till mig. EkWaterblocks kom tätt därpå som sponsrade med samtlig vattenkylning till bygget, inte illa. Det sparade mig ett par, kanske två tusenlappar. Misco var heller inte sena in i gänget, Erik Hjelm hade kollat in mitt bygge och hade några erbjudanden till mig om vattenkylning (Just det, kolla in deras växande sortiment av EkWb komponenter), men det var då ingenting som inte jag redan löst. Vissa saker fattades och dessa saker hade Misco.se, vad sägs om t.ex ett Be-Quiet 350w SFX nätagg och en EK DCP 2.2 Pump? Ja, det hjälpte verkligen mig att fortsätta vidare på bygget. Coolingstuff var redo när det behövdes, ur sitt sortiment med bitspower matte black delar sponsrade Artur bygget med 2st 45 graders adaptrar, 3st 90 graders adaptrar, 6st stop pluggar. Sen även 2liter feser orange coolingfluid samt coils som jag ännu inte haft användning för. Även Fractal-Design har sponsrat med ett Array R2. Ja, sponsorerna har verkligen hållt mig om ryggen i mitt Echo | By Hannes.

Fractal-Design
News - Fractal Design

EkWaterblocks
Home | EkWaterBlocks

Enermax
Enermax Technology Corporation

Misco
Välkommen till Misco.se!

Coolingstuff
Cooling Stuff, vattenkylning till datorer

I mitt nyss påbörjade Theory | By Hannes så har stora aktörer som Lian Li som sponsrat med ett Lian Li PC-8NB och Asus med sitt Asus Crosshair IV, men också PCB distribution visar upp sitt breda sortiment genom att bjuda på en hotswap enhet till ett Zalman Chassi.

Jag är oerhört tacksam för all den hjälp jag får. Tack vare den så ges jag utrymme att göra arbeten utan kompromisser.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inga bilder alls på singularity? jag hittar iaf inga Lite hjälp? ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Jag sa ju det För oss minde begåvade
Och sedan undrar jag vad ASUS ska sponsra med För det hade varit awesome att se ett sabertooth mobo i ett bygge

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Goo5e:

Inga bilder alls på singularity? jag hittar iaf inga Lite hjälp? ^^

Nä, den finns endast i teorin än sålänge. No pun intended.

Skrivet av Goo5e:

Jag sa ju det För oss minde begåvade
Och sedan undrar jag vad ASUS ska sponsra med För det hade varit awesome att se ett sabertooth mobo i ett bygge

Haha, ja. Men samtidigt så orkar jag inte sköta om fler trådar. Asus sponsrade med ett Asus Crosshair IV formula

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Nä, den finns endast i teorin än sålänge. No pun intended.

Haha, ja. Men samtidigt så orkar jag inte sköta om fler trådar. Asus sponsrade med ett Asus Crosshair IV formula

Happ... Sluta teorira då (det var menat som ett skämt, uppenbarligen)

Jo det gör du Kom igen ^^
Okej. Dom är fina, men det sög ju lite att dom aldrig ger "roliga" komponenter. Alltid samma visa

Permalänk
Medlem

Skulle man kunna få be om skisser eller liknande på framtida projekt?
Hade vart roligt att se ursprungsiden på nya byggen också
Om det finns planer och skisser, eller du kanske jobbar ur huvudet hela vägen?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Goo5e:

Happ... Sluta teorira då (det var menat som ett skämt, uppenbarligen)

Jo det gör du Kom igen ^^
Okej. Dom är fina, men det sög ju lite att dom aldrig ger "roliga" komponenter. Alltid samma visa

Ger samma lika? Nu är det väl i princip bara jag som sponsrats av asus på det här sättet i Sverige? Också så att jag och marknadsansvarige på ASUS träffades och snackade lite idéer och just crosshair IV passar perfekt till bygget. Han frågade mig vad jag var intresserad av och vår deal utgick ifrån det. Mycke var på mina villkor och jag utgår helt ur ett estetiskt perspektiv. Att de sen blir ett AMD system är bara ett stort plus. Kommer att bli kul som bara den att prova på. Var väldigt längesedan jag körde AMD.

Bygget ska gå i rött, vitt och svart. En blandning som när den är välbalanserad är oslagbar.

Skrivet av RainesX:

Skulle man kunna få be om skisser eller liknande på framtida projekt?
Hade vart roligt att se ursprungsiden på nya byggen också
Om det finns planer och skisser, eller du kanske jobbar ur huvudet hela vägen?

Jag kör ur huvudet om jag ska vara helt ärlig. Jag kan inte använda mjukvaran som krävs och att skissa för hand känns lite mesigt och överambitiöst. Mina byggen blir olika för att de speglar mig och hur kan de spegla mig om jag planerar dem i förväg? Jag brukar ha en tanke, en grund ide som jag utgår ifrån och arbetar med. Sen kan vissa saker förändras medan jag bygger. Echo blev vit för att jag misshandlat chassit, och så var jag nyfiken på hur en vit dator skulle se ut. Jag hade en tanke om att måla lite på chassit, men det blev mer och mer för att det var så kul.

jag i ett nötskal.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Jag kör ur huvudet om jag ska vara helt ärlig. Jag kan inte använda mjukvaran som krävs och att skissa för hand känns lite mesigt och överambitiöst. Mina byggen blir olika för att de speglar mig och hur kan de spegla mig om jag planerar dem i förväg? Jag brukar ha en tanke, en grund ide som jag utgår ifrån och arbetar med. Sen kan vissa saker förändras medan jag bygger. Echo blev vit för att jag misshandlat chassit, och så var jag nyfiken på hur en vit dator skulle se ut. Jag hade en tanke om att måla lite på chassit, men det blev mer och mer för att det var så kul.

jag i ett nötskal.

Som jag trodde då ^^;
Hehe, hade lite roligt åt anledningen till färgval på Echo XD
Men slutresultatet blev kanon så

Lycka till med nästa bygge, aptitretare i form av hårdvara kanske :F

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Ger samma lika? Nu är det väl i princip bara jag som sponsrats av asus på det här sättet i Sverige? Också så att jag och marknadsansvarige på ASUS träffades och snackade lite idéer och just crosshair IV passar perfekt till bygget. Han frågade mig vad jag var intresserad av och vår deal utgick ifrån det. Mycke var på mina villkor och jag utgår helt ur ett estetiskt perspektiv. Att de sen blir ett AMD system är bara ett stort plus. Kommer att bli kul som bara den att prova på. Var väldigt längesedan jag körde AMD.

Bygget ska gå i rött, vitt och svart. En blandning som när den är välbalanserad är oslagbar.

Okej Sant, det temat är jävligt fint, men det skulle fortfarande vara kul att se vad någon som dig skulle kunna skapa med det färgtemat från sabertooth

Permalänk
Medlem

Såg rätt ok ut måste jag säga. TS du får komma och snygga till min dator lite

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av RainesX:

Som jag trodde då ^^;
Hehe, hade lite roligt åt anledningen till färgval på Echo XD
Men slutresultatet blev kanon så

Lycka till med nästa bygge, aptitretare i form av hårdvara kanske :F

Haha ja. Skadade den lite med dremeln. Inte mycket men tillräckligt för att jag ska irritera mig på det. Att få chassit puderlackat gratis lockade en del också.

Det finns bilder på theory på sida 20 tror jag. Kan vara 21 också. Det blir antagligen den här hårdvaran:

ASUS Crosshair IV Formula
AMD 1090T BE(finns den ute? Bästa som finns ute iaf.)
Corsair Dominator 4x2GB
6980 crossfire eller 6990. Eventuellt 5870 för att jag har ett sånt.
Enermax revolution PSU
Svart puderlackering av insidan
SSD, kanske 3 annars blir det nog 2st större 2.5" diskar. Ska göra en level10 inspirerad hddbur
Coolermaster excaliberfläktar
Coolermaster V8 CPU kylare

Ingenting utom just moderkortet är bestämt. Jag vet dock att jag ska göra två revisioner och vattenkylning är den andra revisionens fokus. Chassit ska dock göras redo redan ifrån början för vattenkylning. Jag kommer inte att använda datorn förän den är klar. Detta är första gången och det ger mig möjlighet att göra saker man kanske annars inte gör och att bryta warranty klisterlappar är ingenting jag är rädd för.

Ska lägga en beställning hos MDPC-X på nästan 1000kr och då är det inte sleeving vi pratar om. Jag skämtar inte när jag säger att det här kommer att vara ett bygge utan kompromisser.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Goo5e:

Okej Sant, det temat är jävligt fint, men det skulle fortfarande vara kul att se vad någon som dig skulle kunna skapa med det färgtemat från sabertooth

Nu börjar min iphone gå varm Av allt skrivande. Behöver en iphone 4. Min 3G hinner inte med.

Jag hade funderat på sabertooth tidigare men den passar inte i vad jag vill göra. Ett bygge med saabertooth ska ha mycket textil, läder. Ja, det kräver lite annat dom jag inte har lust att göra just nu.

Skrivet av aMpari:

Såg rätt ok ut måste jag säga. TS du får komma och snygga till min dator lite

Haha, ja. 100k så gör jag det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Haha ja. Skadade den lite med dremeln. Inte mycket men tillräckligt för att jag ska irritera mig på det. Att få chassit puderlackat gratis lockade en del också.

Det finns bilder på theory på sida 20 tror jag. Kan vara 21 också. Det blir antagligen den här hårdvaran:

ASUS Crosshair IV Formula
AMD 1090T BE(finns den ute? Bästa som finns ute iaf.)
Corsair Dominator 4x2GB
6980 crossfire eller 6990. Eventuellt 5870 för att jag har ett sånt.
Enermax revolution PSU
Svart puderlackering av insidan
SSD, kanske 3 annars blir det nog 2st större 2.5" diskar. Ska göra en level10 inspirerad hddbur
Coolermaster excaliberfläktar
Coolermaster V8 CPU kylare

Ingenting utom just moderkortet är bestämt. Jag vet dock att jag ska göra två revisioner och vattenkylning är den andra revisionens fokus. Chassit ska dock göras redo redan ifrån början för vattenkylning. Jag kommer inte att använda datorn förän den är klar. Detta är första gången och det ger mig möjlighet att göra saker man kanske annars inte gör och att bryta warranty klisterlappar är ingenting jag är rädd för.

Ska lägga en beställning hos MDPC-X på nästan 1000kr och då är det inte sleeving vi pratar om. Jag skämtar inte när jag säger att det här kommer att vara ett bygge utan kompromisser.

Det var mig ingen dålig aptitretare :F*

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av RainesX:

Det var mig ingen dålig aptitretare :F*

Jag hoppas att det smakar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mycket bra sack! Gillar din "moodboard" du har gjort för projektet, kan nästan bygga upp en egen bild av hur det kommer att se ut "Min egen då".
Hoppas det går bra, och ett stort grattis till sponsorerna

Det här kommer att följas!

100% "Thumbsup"!

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av DuRac3ll:

Mycket bra sack! Gillar din "moodboard" du har gjort för projektet, kan nästan bygga upp en egen bild av hur det kommer att se ut "Min egen då".
Hoppas det går bra, och ett stort grattis till sponsorerna

Det här kommer att följas!

100% "Thumbsup"!

Haha, tack så mycket DuRac3ll! Jag har nu kapat allt jag kan i chassit, köpt plexi och kapat till några kåpor. Väntar nu på att moderkortet ska levereras så att jag kan kapa lite efter dess layout också. Sen är det iväg på puderlackning. Medans den lackas så sätter jag igång och moddar moderkortet och mina andra kretskort.

Visa signatur

Permalänk

är lite skeptistk till V8an. gillar inte hur den ser ut. men om du kanske snyggar till den me nya alu kåpor så kanske jag kan godkänna den

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

är lite skeptistk till V8an. gillar inte hur den ser ut. men om du kanske snyggar till den me nya alu kåpor så kanske jag kan godkänna den

V8?! VART?! Jag har missat ngt!

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

V8?! VART?! Jag har missat ngt!

menar ju inte en V8 motor utan en cpu kylare som heter så

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

menar ju inte en V8 motor utan en cpu kylare som heter så

well duh xD Det förstod jag... men var ser du den?