Så luras butiker på Prisjakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thxsen:

Jo jag vet vad Schenker och DHL tar ut för avgifter, som jag skrev i mitt tidigare inlägg så lyckades vi sänka våra leverans kostnader med 70% efter 1dags förhandling med Schenker,Posten och DHL.
Företagen underbjöd varandra på löpande band, eftersom alla ville få kontraktet och slippa köra runt i området med halvfulla bilar.
Bästa avtalet fick vi ifrån DHL, så vi bytte ut Schenker. Posten levererade sämsta priserna.
Vi fick även senare upphämtningstid, vilket gjorde att vi kunde leverera snabbare till flera kunder.

DHL t.ex. kunde leverera till 85% av våra kunder inom kommande dag, resterande 15% fick leverans med nästa bil som levererade inom ett par dagar.

Och vad har ni för transportbehov? Stor risk att du jämför äpplen med päron. Det är främst den genomsnittliga transportsträckan och den genomsnittliga vikten/volymen som avgör vad ni fick för prisförslag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 2takt:

Hur lyckades dom med det?
Då måste dom ju ha brytit förpackningen och dessutom öppnat telefonen eftersom telefonen levereras med ett 8GB minneskort isatt.

det står iallafall på prisjakt att det brukar ingå 8 GB men att det kan variera med olika återförsöljare, därför skall man kolla så att det står att 8 GB SD kort ingår.

HTC Desire HD - Htc - All-Teknik

där undrar man om man får med något minneskort..

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Och vad har ni för transportbehov? Stor risk att du jämför äpplen med päron. Det är främst den genomsnittliga transportsträckan och den genomsnittliga vikten/volymen som avgör vad ni fick för prisförslag.

Jag jobbade med kolonial torrgods, antar att samma gäller för datorföretag eftersom dom knappast behöver betala för extra tillägg.
Jag syftade på standard kartonger och jiffypåsar 1-20kg inom standard måtten.
Alltså ingen skrymmande storlek.
Vi sålde sällan pallgods.
Vi sålde gods till kunder inom hela Sverige.
Men eftersom vi lyckades förhandla fram bättre fraktpriser, så kunde vi sänka kostnaden till kund.
Pris sättningen gör man ju efter en medelkostnad för en normal månads fraktkostnader utslaget på antal leveranser, rätt enkelt att räkna ut ett snittpris och avrunda lite uppåt.
Så vi hade fast fraktpris som fakturerades direkt till kunderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adolf512:

det står iallafall på prisjakt att det brukar ingå 8 GB men att det kan variera med olika återförsöljare, därför skall man kolla så att det står att 8 GB SD kort ingår.

HTC Desire HD - Htc - All-Teknik

där undrar man om man får med något minneskort..

Helt rätt. Det kan skilja rejält vad du får med i kartongen eftersom olika återförsäljare har olika leverantörer, oftast är det bara operatörerna som har en svensk distributör som följer standardinnehållet som Prisjakt visar.
Har återförsäljaren t.ex. sin leverantör i Tyskland ser dels kartongen annorlunda ut och har oftast ett annat serienummer än de som säljs inhemskt. T.ex. gamla telefonen Sony Ericsson Aino hade ingen dockningsstation som följde med i den tyska varianten, medan den "svenska" hade det. Därför är det ibland rätt vilseledande att gå på lägsta pris och förvänta sig att få EXAKT samma vara oavsett återförsäljare, därför gör man klokast i att ringa återförsäljaren och be dem kolla vad som faktiskt ingår i kartongen, särskilt ÅF som importerar t.ex. mobiltelefoner.

Permalänk
Medlem

Kan man inte se vad som är OK eller inte, bör man antingen fråga om hjälp av en kompis alternativt skylla sig själv. Så svårt är det inte att se vilka som är skojjare. Men bra artikel för dem som inte redan visste!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Vad vissa gnäller på Komplett då?

För mig i S-holm kostar det alltid 30 spänn el liknande, alltså inga 400kr !!

Dessutom har dom drives på varor jag köper till ett lågt och bra pris ibland, Inet är lite som Asus, skall vara bäst av alla per automatik!
Nog för att jag också tycker Inet är nr: 1, ville bara påpeka!

Permalänk
Medlem

Jag fattar fan inte hur komplett.se kan ha så dyr frakt. kollade nu, 300 kr för hemfrakt för ett datachassi :s .. handlade ett komplett trumset med stativ, trumstol, dubbelpedaler osv från tyskland som flögs från tyskland och levererades till dörren, tog 3 dagar och priset ligger på: 15 € frakt hur mycket du än köper.

Inet är den absolut bästa dataaffären jag känner till. Trodde det var fel på mitt grafikkort så köper ett från dom, kom en dag senare och när jag sätter in det märkte jag att det var skärmen som var paj hehe, skriver ett brev till dom och förklarar att jag skulle vilja byta mot en skärm som kostade lika mycket och får en adress som jag ska skicka till, självklart så fixar dom så att paketet skickas för 0 kr från posten, skickade in det kl 12 och får skärmen kl 18 samma dag, självklart skickade dom skärmen GRATIS.

Kompletts retur är en mardröm. Har suttit och bråkat med deras support allt för mycket. Köpte en dator i delar till en polare, men moderkortet jag köpte var helt dött, jag ringer och det slutar med att jag skickar in moderkortet vilket kostade typ 150 kr från posten (komplett har krav på att man måste försäkra paketet dessutom på egen bekostnad), en vecka senare så säger dom att moderkortet faktiskt var trasigt sedan får jag betala 250 kr till för att dom ska skicka ett nytt.

Jämför mina historier från iNet respektive Komplett och avgör själva. Dessutom så skickar iNet alltid en godispåse i paketen

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

Jag brukar handla av något av de välkända företagen Inet, Webhallen, Dustin och i enstaka fall Komplett.
Alla dessa företag utom Inet har missat någon gång men också ordnat upp saken inom rimlig tid.
Komplett är varken bättre eller sämre än de övriga men frakten gör tyvärr att det sällan blir affär. Att deras lager ligger i Norge tillför inte något mervärde för mig och därför vill jag inte heller betala något extra för detta.

I vilket fall så är några tior i frakt eller ett lite högre pris inget att fundera över om man tänker på allt krångel och den irritation som vissa av "strulbutikerna" utsätter sina kunder för. Själv skulle jag aldrig handla från Sekvencia eller Pixmania oavsett pris. Lite självbevarelsedrift har man ju trots allt. Det tråkiga i sammanhanget är att det blir väldigt svårt för nya butiker att ta sig in på marknaden om alla bara vågar köpa av ett litet antal kända företag.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staropramen:

Jag brukar handla av något av de välkända företagen Inet, Webhallen, Dustin och i enstaka fall Komplett.
Alla dessa företag utom Inet har missat någon gång men också ordnat upp saken inom rimlig tid.
Komplett är varken bättre eller sämre än de övriga men frakten gör tyvärr att det sällan blir affär. Att deras lager ligger i Norge tillför inte något mervärde för mig och därför vill jag inte heller betala något extra för detta.

I vilket fall så är några tior i frakt eller ett lite högre pris inget att fundera över om man tänker på allt krångel och den irritation som vissa av "strulbutikerna" utsätter sina kunder för. Själv skulle jag aldrig handla från Sekvencia eller Pixmania oavsett pris. Lite självbevarelsedrift har man ju trots allt. Det tråkiga i sammanhanget är att det blir väldigt svårt för nya butiker att ta sig in på marknaden om alla bara vågar köpa av ett litet antal kända företag.

Påtalom, tror att det hade vart en bra idé för komplett att erbjuda gratis frakt som inet gör. Tror de hade tjänat på det med tanke på hur många glada nördar det finns. Nu handlar ju de flesta av nördarna på Inet känns det som, och inet är ju bra. Men man tycker ju att komplett kunde konkurrera lite

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Som tur är så bor man i Stockholm med en massa fysiska butiker dit man kan gå och få varan i handen samtidigt som man betalar.

Inet, Webbshop, Elektronikhuset, Siba, Elgiganten, OnOff, Expert mm mm mm mm mm.
Bor i Vänersborg med ca 21.000 invånare. har ca 15 minuters färdväg till Trollhättan med 46.000 invånare och ca 20 minuters bilfärd till Uddevalla med 51.000 invånare.
Vill jag kan jag lägga 50 minuters bildfärd för att komma till Göteborg... Då får jag rätt många mer.

Det är inte bara i Stockholm det finns affärer.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Alla som klagar på Kompletts fraktpriser...

Jag har köpt ett otal datorer via Komplett, dels till mig själv och dels till bekanta.
Är väldigt ofta det då är en komplett dator med låda och skärm.
Hamnar nästan uteslutande på 119 kr i frakt om jag inte minns fel. Då får tre lådor, en låda för datorlådan, en låda för alla komponenter som ska byggas ihop och en 3:e låda för skärmen.

Och allt hamnar på 119 kr frakt. Antingen måste dom ha höjt alldeles nyligen eller så har ni som klagar beställt hempaket utanför eran egen dörr.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Som sagt är det inga problem. Det är bara att ignorera dem. En whitelist var ju ett bra tips. Då skulle man slippa se alla skumma butiker.

Permalänk
Avstängd

iPhoneHouse

iPhoneHouse har dykt upp på en hel del av mina produktlistor på prisjakt. Har någon koll på dessa, erfarenhet?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Knashatt:

Alla som klagar på Kompletts fraktpriser...

Jag har köpt ett otal datorer via Komplett, dels till mig själv och dels till bekanta.
Är väldigt ofta det då är en komplett dator med låda och skärm.
Hamnar nästan uteslutande på 119 kr i frakt om jag inte minns fel. Då får tre lådor, en låda för datorlådan, en låda för alla komponenter som ska byggas ihop och en 3:e låda för skärmen.

Och allt hamnar på 119 kr frakt. Antingen måste dom ha höjt alldeles nyligen eller så har ni som klagar beställt hempaket utanför eran egen dörr.

Jag känner inte heller igen, vad dom skriver.
Ett jävla gnäll på Komplett som är en av de absolut bästa butikerna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

De här taktikerna kanske håller kanske i ett några månader, sen genomskådar konsumterna detta. Bara konsumenterna dela med sig av sina erfarnehter kan dessa bluffa genomskådas. I slutändan, vem köper från en butik med urusla användar betyg?

Jag tro hellre på att sakta bygga upp en butik och få kund förtroende än att fuska/mygla och göra en raket start.

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Det är väl lite att lura folk när man sätter ett GROVT överpris. Eller?

Jämför priserna:
Siba.se: Toshiba Camileo X100
Komplett.se: Komplett.se - TOSHIBA Camileo X100

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Jag skrev precis ett omdöme om Sekvencia på Prisjakt, och tänkte dela med det till er också. Har hittat en del intressant information om bolaget:

Citat:

Riktig skämtbutik. Beställde en så enkel sak som ett par förpackningar kylpasta, eftersom dom hade betydligt lägre pris än andra butiker. Jag visste redan innan att butiken var dålig, men chansade eftersom det inte handlade om några större pengar. Varan fanns "i lager" när jag lade ordern, men 15 dagar senare så får jag ett mail där det står: "Hej OCZ TECH Freeze Thermal Compound har utgott hos leverantöen. Vi har TITAN TITAN, kylpasta, nanoteknik, 4,5 W/mk, -50~240 grader (TTG-G30015) i butiken, om du vill ha 5 st såbna istället?. Då kan du komma och hämta de på en gång".

Jag svarade då att jag inte var intresserad av den produkten, och ifrågasatte samtidigt varför OCZ-pastan jag beställde fortfarande är listad som "I lager" på deras sida. Jag bad dom dessutom att annulera min order. En vecka senare, och ännu en påminnelse mailad, och ordern är fortfarande kvar samt att produkten fortfarande finns i lager. Nu är ordern dock struken, fast produkten finns fortfarande i lager konstigt nog, trots att den har "utgott" ur leverantörens sortiment.

Har inte fått svar på något utav de tre mail jag skickade. Jag ser att ägaren nu har bytt namn på butiken till "PC Superstore". Dåligt knep för att rentvå sitt namn.

Ordernummer: 36932

UPPDATERING:
Jag har forskat lite om företaget och kommit fram till lite intressant information. Bolaget Sekvencia AB är registrerat som ett Byggbolag, med adress på Vasagatan 27 i Stockholm. Detta är samma adress som PC Superstore använder till sin hämtbutik. Bolaget som verkar driva datorbutiken heter "PC Superstore Sverige filial till Sekvencia Suomi Oy". Detta är registrerat som en filial, och går därför inte att få fram någod särskild information. Det enda jag kan se är att Sekvencia AB och PC Superstore-filialen, är registrerade på två olika personer med samma efternamn. Förmodligen pappa och son eller två bröder. Sätter en tjuga på att bolaget i Finland är registrerat på en person med samma efternamn också. Det finns även ett bolag vid namn "SEKVENCIA Ltd UK Filial" samt "Cafe Sekvencia". Alla drivs av personer med samma efternamn. Det verkar som att bolagen bedriver någon organiserad bedrägeriverksamhet.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av PreacherMan:

Jag skrev precis ett omdöme om Sekvencia på Prisjakt, och tänkte dela med det till er också. Har hittat en del intressant information om bolaget:

Angående PC Superstore...

Vad var det för namn som företaget var registrerat på???

di.se

Citat:

Uppdaterad 2006-06-02 10:19
PC Superstores svenska filial är försatt i konkurs. Också ägaren Hussein Ammouri är i personlig konkurs. Samtidigt utreds han för ekonomisk brottslighet som maximalt kan ge sex års fängelse.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knashatt:

Angående PC Superstore...

Vad var det för namn som företaget var registrerat på???

di.se

Precis det företaget ja. Förvånar mig inte det minsta!

Amouri, Youssef Jawad

och

Ammouri, Hussein Jawad

Ta en titt på bolagen där.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av PreacherMan:

Precis det företaget ja. Förvånar mig inte det minsta!

Amouri, Youssef Jawad

och

Ammouri, Hussein Jawad

Östergötland - Corren.se - Östergötlands största nyhetssajt

Detta står om han 2005-09-08 i Corren.se:

Citat:

Koncernchef häktad för grova ekobrott
Llinköping. Publicerad 8 sep 00:00 ( 2005-09-08) Uppdaterad

42-årige koncernchefen Hussein Ammouri häktades i fredags misstänkt för grov ekonomisk brottslighet i företagskonkurser runt om i Sverige. Han är farbror till den mördade pojken Mohammed Ammouri och har drivit två databutiker i Linköping.

Det var i förra veckan som koncernchefen för PC-Superstore, Hussein Ammouri, hämtades i Stockholm av polis. Samtidigt ägde husrannsakningar rum på olika platser. Exakt vilka är inte offentligt.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimmp:

Fel Giganten kör ju med detta, kommer ihåg när dom annonserade om dvd boxen band of brothers och 10:15 den dagen den skulle släppas fanns den inte i dom tre butiker som jag ringde till. Blev rätt pissed och väntade två veckor på att min beställning skulle komma innan jag ringde upp chefen för en butik och hotade med att gå till kvällspressen då dök det upp ett ex till mig. Troligen hade han köpt boxen privat bara för att jag skulle vara tyst.

Inte helt ovanligt att Elgiganten också kör med idiotkampanjer och bedriver lurendrejerier.

Jag kallar de tre butikerna - Elgiganten - Siba - Onoff - för satans triangel.
De tre butikerna tänker ENDAST på sin image, att sälja mycket till ett ganska högt pris, och en i närmast obefintlig kundtjänst, de bryr sig endast om butiken, kunderna ligger i så fan i deras tanke när de säljer något.

Egentligen så kan det snart bli en pyramid, om Mediamarkt ska räknas in, de har börjat ta efter de andra butikernas koncept om pengar är allt - kunder ett bihang.
Mer blåsta än Mediamakt får man leta efter ,till sin invigning av Malmöbutiken så hade de varit på Elgiganten och köpt ett dussintal tv apparater, för att sedan sälja det dyrare i egen butik,
de blev dock jävligt snopna när de upptäckte Aftonbladets rapporterar med kameror och allt.

Därav så väljer jag endast bra butiker såsom Komplett.se och Netonnet.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har koll på när ett bolag inte har någon F-skattsedel? Vad innebär det rent praktiskt?
Verksamhet & Status - PC Superstore Sverige filial till Sekvencia Suomi Oy

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Inaktiv

Alltså, man söker ju produkten och sedan köper på lägsta välkända butik. Har man nåt sorts förnuft till sinneslag så räcker det ju i regel med att kolla på de s.k. butikernas namn. Dock, skall sägas, händer det att man kan hitta sjukt bra deals hos små aktörer som normalt inte syns/nämns på prisjakt.

Permalänk
Medlem

Rädsla, osäkerhet och tvivel

Skrivet av Staropramen:

[...] Det tråkiga i sammanhanget är att det blir väldigt svårt för nya butiker att ta sig in på marknaden om alla bara vågar köpa av ett litet antal kända företag.

Sweclockers inkomstkälla är reklam. Här bredvid ser jag nu reklam från Dustin och Komplett. Jag är övertygad om att Sweclockers ibland också har närmare samarbeten med stora kedjor. Någon nämner i kommentarerna att medlemmar i Sweclockers får gratis frakt hos Inet.

Jag vill minnas att det flera gånger varit uppe att gratistidningar som Metro och City har sålt reklam i form av positivt inriktade artiklar. Att det händer i skrivet media borde vara ett varningstecken att det kanske också händer i andra media, särskilt på Internet!

Den korta artikeln i fråga listar en hel radda hemskheter man kan råka ut för och säger indirekt att det kommer hända dig om du köper från någon liten butik... till exempel en liten butik som inte har råd att köpa reklamplatser på ens Sweclockers.

Men visst är det sant att det finns bluffmakare här i världen. Frågan är kanske hur många och hur vanligt. Sweclockers nämner inte en enda i sin artikel, därför perkar de fingret på alla. Eftersom de inte nämner en enda behöver de heller inte dela med sig av något bevis eller troliggörande om skuld.

Att sprida rädsla, osäkerhet och tvivel på det här viset är en gammal beprövad teknik och den kallas FUD efter de motsvarande initialerna på engelska. Det används hela tiden av stora företag eftersom det är effektivt och ofarligt för dem själva.

Var noggranna när ni köper men var också noggranna när ni läser!

Permalänk
Skrivet av PreacherMan:

Jag skrev precis ett omdöme om Sekvencia på Prisjakt, och tänkte dela med det till er också. Har hittat en del intressant information om bolaget:

Sekvencia är ett typexempel på förtag i artikeln, ligger alltid lägst i pris och de är duktiga på att ge sig sjävla fejkade betyg.

Att folk får vänta 6 månader på en vara som vid beställningen är billigare än alla andra gör ju att priset oftast hinner sjunka till den nivån. om man ens får sin vara. Nä tacka för ogilla knappen på prisjakt och kunna sortera bort dem från lägsta prisbevakningar.

Permalänk
Medlem

PC City

Den här artikeln fick mig att tänka på PC City. De sänkte priset på sitt Di Novo Edge till ett par hundringar under de andra. Varan fanns inte i lager men skulle komma in. Jag hade inte särkilt brottom, och betalade inte i förväg. Datumet sköts upp från 11/11 till 25/11. När jag läste artikeln och tyckte att en av punkterna stämde bra gick jag in på sidan. Och tamefan, de har TAGIT BORT artikeln ur sitt sortiment. Inte bara skrivit att den är slut eller skjutit upp datumet. Den finns inte ens kvar.

Dock har de klantat till sig lite. Den 11/11 när den egentligen skulle ha kommit in fick jag ett kvitto som en PDF från PC City. Så jag har ett bevis på att jag har köpt varan. Det borde väl räcka långt om jag går till Kosumentombudsmannen? Pris, leveranssätt, datum, vara. Allt står med. Var tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Det är väl lite att lura folk när man sätter ett GROVT överpris. Eller?

Jämför priserna:
Siba.se: Toshiba Camileo X100
Komplett.se: Komplett.se - TOSHIBA Camileo X100

Hahaha. Siba har alltid varit helt bort åt skogen när det gäller priserna. Det värsta är att jag hela tiden hör ifrån folk som ändå har varit där och köpt någonting. Så de lyckas tydligen trots allt :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av SubUria:

Den här artikeln fick mig att tänka på PC City. De sänkte priset på sitt Di Novo Edge till ett par hundringar under de andra. Varan fanns inte i lager men skulle komma in. Jag hade inte särkilt brottom, och betalade inte i förväg. Datumet sköts upp från 11/11 till 25/11. När jag läste artikeln och tyckte att en av punkterna stämde bra gick jag in på sidan. Och tamefan, de har TAGIT BORT artikeln ur sitt sortiment. Inte bara skrivit att den är slut eller skjutit upp datumet. Den finns inte ens kvar.

Dock har de klantat till sig lite. Den 11/11 när den egentligen skulle ha kommit in fick jag ett kvitto som en PDF från PC City. Så jag har ett bevis på att jag har köpt varan. Det borde väl räcka långt om jag går till Kosumentombudsmannen? Pris, leveranssätt, datum, vara. Allt står med. Var tror ni?

STÄM DOM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PreacherMan:

Är det någon som har koll på när ett bolag inte har någon F-skattsedel? Vad innebär det rent praktiskt?
Verksamhet & Status - PC Superstore Sverige filial till Sekvencia Suomi Oy

När de säljer varor så är det generellt sett ingen betydelse, köper du däremot tjänster så kan du få betala arbetsgivaravgifter och skit, så det kan snabbt bli dyrt i så fall.

I det här fallet så föranleder det ju en att titta på moderbolaget och se om det inte finns något mysko där, och enligt finska myndigheter så gick Sekvencia Suomi Oy i konkurs under 2005 och konkursboet var färdigavvecklat 2007.

FODS - Företags- och organisationsdatasystem — Informationstjänst - Sök efter företag (hoppas länken fortsätter funka)

Permalänk
Medlem

Jisses vad off-topic det är här

Lite on då....
Avhämtning is tha shit som det så populärt kallas.
Inet har ju fördelen att man vet ju vilka vissa är....lagom pinsamtatt vara på förnamnsbasis med ngr...
Komplett blir avhämntning de få ggr jag handlar av dem.
Kör jag med även då det gäller stereoprylar...
Betalar online till butiken i Växjö och hämtar hos importören här kring Gbg.
Aldrig ngt tjafs eller ngr fel/problem.

Är dock en butik det blir frakt från.....men där vet jag vem som ligger bakom den.

Vad jag menar är...sluta att bry er om Prisslakt och se till support/kundtjänst.
Det ÄR viktigare i längden än att få tag i det billigt.