Permalänk
Medlem

problem med BFBC2

hej nu har jag fan snart tröttnat på detta spelet

jag har köpt ett nytt Asus GeForce ENGTX470/2DI/1280MD5 1280MB men ändå fryser spelet vad ska man göra ?? snälla hjälp anting mail the_thing624@hotmail.com

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Medlem

Alla drivers uppdaterade?

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk

Hej!

Jag köpte Battlefield Bad Company 2 igår via "www.CDON.com PC - Download".
Jag har en AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3 GHz prolle och ett nytt ATI Radeon 5770 HD.
Jag kör på högsta upplösningen.

När jag kommer in på ett game så väljer jag klass o sparvar.
Men efter ca 10 sek så fryser sig hela spelet i cirka 20-30 sekunder.
Ljudet fortsätter dock att spelas upp i Real-tid i gamet.

Detta händer varje gång som ett nytt game startas på BC2.
Det händer bara första gången som jag spawnar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceY!:

Alla drivers uppdaterade?

hej ja jag har alla senaste drivers grafik kortet gå upp 100 grader med sen slocknar skärmen vet fan ej vad som är fel ----

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeXon:

hej ja jag har alla senaste drivers grafik kortet gå upp 100 grader med sen slocknar skärmen vet fan ej vad som är fel ----

Låter som om du har problem med kylningen. Kontrollera att fläkten på graffakortet funkar. Eventuellt har du dam i datorn som gör att kortet blir överhettat. När detta händer stänger datorn ner grafikkortsfunktionerna..

Visa signatur

[DATOR 1] i7 930, 2,8 GHz | Corsair H50 | Corsair 6 GB DDR3, 1333 MHz | ATI Radeon Sapphire HD5870 | Dell U2311H 23" | Zalman 750 W | Fractal Design R2

[DATOR 2] P4 3.0 GHz | 2,87 GB DDR2 | ATI Radeon Sapphire X1900XT 512MB DDR3 | Samsung Syncmaster 710MP 17"

Permalänk
Medlem
Skrivet av JewelNite:

Hej!

Jag köpte Battlefield Bad Company 2 igår via "www.CDON.com PC - Download".
Jag har en AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3 GHz prolle och ett nytt ATI Radeon 5770 HD.
Jag kör på högsta upplösningen.

När jag kommer in på ett game så väljer jag klass o sparvar.
Men efter ca 10 sek så fryser sig hela spelet i cirka 20-30 sekunder.
Ljudet fortsätter dock att spelas upp i Real-tid i gamet.

Detta händer varje gång som ett nytt game startas på BC2.
Det händer bara första gången som jag spawnar.

Testa att lägga till BFBC2-mappen i antivirusprogrammets undantagslista.

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk

Har också problem med att det laggar till i typ 5 sekunder varje gång en ny runda startas sedan flyter det på galant.

Jag kör med F-secure och hur ska man lösa det då?

Permalänk
Skrivet av hundratakt:

Har också problem med att det laggar till i typ 5 sekunder varje gång en ny runda startas sedan flyter det på galant.

leta efter en guide till ditt virusprogram

Visa signatur

Vista 32, Crossair 650 w, Asus M4A77, Radeon 5770. Cpu AMD Phenom ll x4 955, 3 mb ram.
Tack för du försöker hjälpa mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liefvergren:

Skrivet av hundratakt:

Ja kanske bättre ta AVG då jag har inte problem med den spela . kanske du kan byta till den AVG då ?

det är free hela år och kostar inte .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Skrivet av Liefvergren:

Ska leta upp det

Skrivet av Quadcore:

Ja kanske bättre ta AVG då jag har inte problem med den spela . kanske du kan byta till den AVG då ?

det är free hela år och kostar inte .

Köpte nyss F-secure så vill inte byta;/

Permalänk
Skrivet av hundratakt:

Jag kör också med F-Secure.
1. Du öppnar F-Secure via loggan nere vid klockan i högra hörnet.
2. Sedan väljer du "Inställningar"
3. Sedan under Dator-fliken väljer du "Virus- och Spionprogramgenomsökning"
3a. När du har klickat på den kategorin så ska du välja "Öppna listan över undantagna objekt".
3b. Välj objekt-fliken och tryck sedan på "Lägg till" knappen.
4. Välj då hela Bad Company 2 mappen

Jag har själv gjort det och minskat tiden som spelet fryser. Det fryser dock bara första gången som jag spawnar på ett nytt game.
Men som sagt var, jag har fortfarande kvar att det fryser i början av varje game :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndCon:

Jag vet inte om detta kan lösa mitt problem - jag kan inte spela online alls - spelet laddar bana o dyl , sedan disconnectas jag...

Hade exakt samma fel ! Hittade tips att man skulle ladda hem punkbuster manuellt och installera det ! Funkade för mig, testa först att joina en server utan punkbuster ?!

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 7 5700X3D 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

Jag är också intresserad av vad fixen innebär. Stänger den av ljud i spelet? Utan ljud kan man väl inte spela? Jag laggar i multiplayer med högsta upplösningen (1680x1050) vilket suger, min dator borde räcka till för det här spelet tycker jag väl ändå. CODMW2 har jag högsta upplösningen på och alla inställningar på max (v-sync off alltid dock), det laggar inte någonstans någonsin.

Alltså seriöst, hur bra dator ska man behöva ha för att spela det här spelet? Vill dem att man ska köra med allt på low i 640x480, för det är det enda alternativet som verkar vara spelbart, om man är en gamer och vill kunna röra musen utan att grafiken laggar efter. Systemkraven är väldigt low när man läser på baksidan av förpackningen, med det som dom säger där; Core 2 duo på 2ghz, 2 gb ram, video card ati x1900/geforce 7800gt... det kan inte stämma, hur LOW måste man inte köra då? 1x1 pixel?

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz OC / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem

Fixen stänger inte av ljudet för er som tror det utan den stänger av en helt meningslös funktion (som jag uppfattar det) som buffrar ljud vilket som verkar suga en massa cpu kraft på 2kärniga cpu:er framför allt. Mitt spel var ospelbart på min dator och sen fick jag ett tips om att detta kunde lösa det. Laggfritt efter det )

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4/Athlon II X3 3,2GHz/Corsair TWIN2X 8GB 800MHz/Sparkle Geforce GTX260 216Core/Corsair TX650W/Coolermaster Centurion 534+/Win7 64-Bit

Permalänk
Skrivet av hundratakt:

Det är nog pb bara.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.