Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Erfarenhet om Dells laptops?

Goddagens!

Det är så att min gamla Lenovo börjar bli lite trött efter över tre års trogen tjänst och därför har jag börjat leta efter en ersättare.

Jag vill gärna ha något som är stabilt och framtidssäkert och det bör gärna klara av dagens spel hyfsat bra.

Är inte helt säker på prisklass men absolut inte över 15 000 riksdaler. Skulle föredra 10 000-12 000.

Föredrar 17,1'' skärmar men 15,6'' funkar också. Gärna fyrkärnig i7 processor.

Efter att ha kollat runt på diverse webbutiker så har jag hittat en hel del som ser trevligt ut men efter mycket om och men så snubblade jag in på dells hemsida. Jag hade absolut inte tänkt köpa en dell. men sen såg jag att deras laptops verkar (teoretiskt sett) vara ganska prisvärda.

Jag har bara hört dåliga saker om dell, men är det jag hört sant eller är det bara tomma rykten. Är det någon här som har erfarenhet av deras laptops?

Permalänk
Medlem

Har en gammal ~3 år Dell laptop, som fortfarande tuffar på. Har haft ett hårdisk haveri och en trasig knapp på tangentbordet. Men Dell upporten har varit över förväntan, med andra ord har grejerna blivit fixade utan strul. Dell skickade en ny tangent och hårdisk med DHL på några dagar, och stod för tellefon support i hur reparationerna skulle gå till.

Min erfarenhet är faktiskt över förväntan, skulle aldrig köpa en stationär dell, på grund av att alla special lösningar, men när det kommer till bärbara så är det ju special special oavsett märke.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk

Njae, skulle personligen inte lita på Dell, pga vissa händelser...

Permalänk
Medlem

Min Dell har också tuffat på utan problem i tre år.

Förutom det faktum att jag trampade på den med trasig skärm och deformerat chassi som följd. But still going strong! Använder den med extern skärm nu så det är ju ingen bärbar längre direkt.

Dell Vostro 1500 för övrigt. Om alla Dells modeller är såhär så tycker jag att Dell håller utmärkt kvalité.

Permalänk
Medlem

Tack för att ni delat med er av era erfarenheter. Jag kommer antagligen vänta ett tag innan jag köper en ny. Men jag ska tänka på detta när det blir aktuellt.

Permalänk
Medlem

Kan säga att alla gånger jag varit i kontakt med deras support har den varit mycket bra. Skickat reserv delar snabbt och enkelt skickat in en laptop som behövde ett skärm byte efter att vår katt välte en kruka på den, det tog bara några få dagar.

Visa signatur

P8P67 Deluxe | i5 2500K @ 4,4 GHz (H70) | 4x4GB Corsair PC12800 | 2x 6950 @ (1536 Shaders) 880 MHz/1375Mhz | 480GB Intel 520 | OCZ Silencer MKIII 750W | 800D
Det heter effekten och spänningen, inte watten och volten.

Permalänk
Avstängd

Har en 4år gammal DELL som fortfarande brummar utan problem och deras support har vart hur bra som helst, dom kom och laga den även fast garantin hade gått ut, så det går inte att klaga på den inte!