SweClockers drop!

Vem vill skapa en BC2 klan med mig? :D :D

Permalänk
Medlem

Sidan behöver "ansiktslyftning", inte med hjälp av Botox då utan bara så att den blir mer "seriös".
Ser ut som rena rama 90-talet när man besöker där inne.
Vem är kodaren?

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk

Detta beror ju på vem du frågar...
Men våran, vi använder oss utav Enjin's teman då ingen är kunnig inom det området med att fixa till snygga teman..

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

<-- Webbdesigner (dock ej kodare)

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Home - Electric Gaming - Clan site

Skicka en ansökan. under "Recruitment".

Har en fråga angående recruit saken, vad menar ni med account namn? vilket account?:P

Permalänk
Skrivet av Noobenu:

Har en fråga angående recruit saken, vad menar ni med account namn? vilket account?:P

Har hört det förrut, ska gå in och specifisera det en aningen.

Meningen är väl att "Soldat-nicket" ska komma där.

Tack för påpekan!

Edit:

Skrivet av UROG:

<-- Webbdesigner (dock ej kodare)

Ska lägga namnet på minne, men då måste jag höra om någon sitter med en server hemma hos sig, ( villket jag vet några har) Och be lite småsnällt om dom kan tänka sig att hosta en hemsida där.
Anledningen till att vi har som vi har, den enkla vägen helt enkelt.

Edit:
Såg även nu att jag har gjort en modul bredvid ansöknins-forumläret där det står vad accountnamn menas med.
Har för mig att jag gjorde så för att det var såpass krångligt.. Jaja, fixat om 5 minuter!

Visa signatur

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Lipar? Det är bara när det går extremt dåligt för mig när jag svär över alla public spelare som inte ser längre en näsan.

Men annars är det lugnt, det är mer skratta, ha kul en att sitta och lipa. Annars hade nog alla tröttnat efter 2-3 månader spelande med varandra.

bra, drar någon test med er någon gång då! har ni bestämda tider osv när ni "tränar" eller kör ni bara?

Permalänk
Skrivet av Quickzor:

bra, drar någon test med er någon gång då! har ni bestämda tider osv när ni "tränar" eller kör ni bara?

Träning tisdag och torsdag 20.00 om man vill vara med i den satsande sidan av klanen. Annars är det public och då är det bara att lira. Dom flesta gör bägge delarna om tillfälle finns.

Line-up första femman:

Superfu
Hjelmlll
Jaxxxes
Did I Hit You?
Tastyandy^^

----------------------
Vi kommer bygga flera lag för att få klanen synlig, tex Squad Rush lag ( 4on4 ) och kanske även ( 2on2 ) om intresse finns.
Blir du godkänd så kan du alltid skapa en tråd på vår hemsida och skriva tex. " Vem har lust att dra ett 4on4 med mig? ) sen när du har laget så säger du till mig/Superfu/Hjelmlll (NofuX) och ber om administationsmöjligheter i ESL etcetc.

Våra ambitioner är att ha 2 starka 8 mannar lag med reserver, alltså uppemot 20-24 medlemmar.

Visa signatur

Permalänk

Jättebra att ni är engagerade i BC2. Men om ni ska spela med Electric Gamers så får ni diskutera i en annan tråd.

Om ni vill spela med SweX så behöver ni bara ladda ner Mumble och joina vår server.
IP:195.90.99.195
Port:59840
Lösen:kktpb

Adda mig på skype så kan vi snacka där också.

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Jättebra att ni är engagerade i BC2. Men om ni ska spela med Electric Gamers så får ni diskutera i en annan tråd.

Om ni vill spela med SweX så behöver ni bara ladda ner Mumble och joina vår server.

Redan klart

Och ursäkta furuliden att vi höll din tråd vid liv så att ni fick gratis-reklam på köpet. Ska tänka på det till nästa gång. Och vi är inte intresserade utav matcher mot er längre btw. Förstår om ni är trötta/ har för få spelare online etc men detta med att ledaren säger "Jag vill inte". Då tappar vi också intresset. Så då följer vi ditt råd. Vi spelar mot andra klaner helt enkelt.

Hur är tanken med SweX i framtiden? Så jag vet om vi kan spela någon match Svenskt mot Svenskt någongång? Eller är det bara public som gäller?

Tack på förhand och Lycka till! Säg till om ni behöver hjälp ang hemsida eller liknande, vart man hittar bra och billiga gratishemsidor.
Två exempel:

Webs - Make a free website, get free hosting
Free website! N.nu

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Tastyandy:

Redan klart

Och ursäkta furuliden att vi höll din tråd vid liv så att ni fick gratis-reklam på köpet. Ska tänka på det till nästa gång. Och vi är inte intresserade utav matcher mot er längre btw. Förstår om ni är trötta/ har för få spelare online etc men detta med att ledaren säger "Jag vill inte". Då tappar vi också intresset. Så då följer vi ditt råd. Vi spelar mot andra klaner helt enkelt.

Hur är tanken med SweX i framtiden? Så jag vet om vi kan spela någon match Svenskt mot Svenskt någongång? Eller är det bara public som gäller?

Tack på förhand och Lycka till! Säg till om ni behöver hjälp ang hemsida eller liknande, vart man hittar bra och billiga gratishemsidor.
Två exempel:

Webs - Make a free website, get free hosting
Free website! N.nu

Ja visst, jätte schyst. Men vi behöver ingen reklam. Jag är inte trött. Och vi är inte för få i SweX. Det är bara att vi spelar för att ha roligt. Många av oss har jobb och vi har andra intressen, BC2 betyder inte allt. Så bara för att vi inte ville spela med dig så kallade du oss oseriösa och var otrevlig mot mig.
Om du går in på skype så kan vi kanske spela nån gång, men om jag säger att jag är trött och inte orkar så vill jag inte bli bemött otrevligt.

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Ja visst, jätte schyst. Men vi behöver ingen reklam. Jag är inte trött. Och vi är inte för få i SweX. Det är bara att vi spelar för att ha roligt. Många av oss har jobb och vi har andra intressen, BC2 betyder inte allt. Så bara för att vi inte ville spela med dig så kallade du oss oseriösa och var otrevlig mot mig.
Om du går in på skype så kan vi kanske spela nån gång, men om jag säger att jag är trött och inte orkar så vill jag inte bli bemött otrevligt.

Anser inte att jag var otrevlig på skype. Jag öppnade dörrar och du sa att ni var 2 online så skickade jag serverinfon till war servern och då fick jag tillsvars. "Vill inte".. Och jag bad dig säga till när ni blivit något mer seriösa i spelandet och mer intresserade utav matcher en vad ni är nu.
Tipsade även om esl.eu ..

Och sedan. "(jag spelar just nu så kan inte snacka )
Men somsakt. Tack sålänge.

Tänker inte sitta här och "gräla". Jag vet vad jag skrivit, jag vet även vad du skrivit. Tänker inte sitta och jämföra vad var och en suttit och skrivit och bedömma.

Btw, är alltid inne på skype, har bara status "Osynlig"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Ska lägga namnet på minne, men då måste jag höra om någon sitter med en server hemma hos sig, ( villket jag vet några har) Och be lite småsnällt om dom kan tänka sig att hosta en hemsida där.
Anledningen till att vi har som vi har, den enkla vägen helt enkelt.

Jag har dubbla servrar för hemsidor. Den ena kan hantera 30 domäner, men ack så är utrymmet för lite men den andra kan ha oändligt med domäner och kan uppgraderas lättare och kostar mindre.
Kommer inom sinom tid även skaffa lite mer servrar hem då jag har 100Mbps Fiberlina ut samt UPS:er som kan hålla systemen igång ifall det blir strömavbrott.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av UROG:

Jag har dubbla servrar för hemsidor. Den ena kan hantera 30 domäner, men ack så är utrymmet för lite men den andra kan ha oändligt med domäner och kan uppgraderas lättare och kostar mindre.
Kommer inom sinom tid även skaffa lite mer servrar hem då jag har 100Mbps Fiberlina ut samt UPS:er som kan hålla systemen igång ifall det blir strömavbrott.

Skicka ett PM med din e-mail så hör jag av mig.

Du har inga "demos" du kan visa? Tidigare exemplar eller nyligen gjorda etc.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Tjena!
Jag är intresserad av att lira med bra folk, frustrerande att lira ensam! haha
Kör inte gärna recon men allt annat går bra.

Jonas, 35år från Malmö
BC2 nick: Lagerkungen

Har lite problem med mumble, aldrig använt...så en liten guide kanske?

/Jonas

Visa signatur

Alltid är det nåt strul med burken.....

Permalänk

är det fritt o gå med i klanen, och kan vem som helst gå med... typ jag ?

Permalänk
Skrivet av Lagerkungen:

Tjena!
Jag är intresserad av att lira med bra folk, frustrerande att lira ensam! haha
Kör inte gärna recon men allt annat går bra.

Jonas, 35år från Malmö
BC2 nick: Lagerkungen

Har lite problem med mumble, aldrig använt...så en liten guide kanske?

/Jonas

Alltså,fan jag vet inte. Det räcker ju med att en heter Jonas i SweX. Neeh, jag skojjar. Såklart du får vara med Adda mig på skype bara.

Skrivet av mr.axelander:

är det fritt o gå med i klanen, och kan vem som helst gå med... typ jag ?

Ja visst, adda mig på Skype bara! All nödvändig information finns på första sidan av detta forum.
Jag har varit borta några dagar så därför har jag inte kunnat svara, men en viktig grej:
KAN NÅGON FIXA EN MUMBLE SERVER? FÖR DEN SOM VI HAR ANVÄNT TIDIGARE HAR SLUTAT ATT FUNGERA OCH AV NÅGON ANLEDNING SÅ FUNGERAR MURMUR INTE PÅ MIN DATOR. (Ärligt, vem som helst får vara schyst och fixa en mumble server)

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Alltså,fan jag vet inte. Det räcker ju med att en heter Jonas i SweX. Neeh, jag skojjar. Såklart du får vara med Adda mig på skype bara.

Ja visst, adda mig på Skype bara! All nödvändig information finns på första sidan av detta forum.
Jag har varit borta några dagar så därför har jag inte kunnat svara, men en viktig grej:
KAN NÅGON FIXA EN MUMBLE SERVER? FÖR DEN SOM VI HAR ANVÄNT TIDIGARE HAR SLUTAT ATT FUNGERA OCH AV NÅGON ANLEDNING SÅ FUNGERAR MURMUR INTE PÅ MIN DATOR. (Ärligt, vem som helst får vara schyst och fixa en mumble server)

Har en 10 slottare mumble server liggandes. Men vi tar det på skype/liknande. Ring upp mig, har som "osynlig" ständigt så det är bara att chansa på att jag är online. ^^

Hade gött!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den vi alltid använt verkar ju fungera bra? Jag kommer ju in utan problem.

Visa signatur

AMD X4 965 BE | Corsair 750w | Gigabyte 790XTA-UD4 | Sapphire 280X OC | DDR3 1333mhz 16gb | SSD:120gb + SSHD:1TB | CM HAF 932 | Bra & Billig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quickzor:

hur är åldern och mognaden? vill inte spela med folk som lipar så man hör det, men är det trevligt i chatten så kan jag tänka mig att spela lite.

Haha, kom direkt att tänka på en av mina kompisar som har ett visst temperament.. Finner det dock extremt kul att lyssna på när han sitter och skriker över allt och alla och när han slår sönder allt i sin väg.

Förlåt för offtopic men jag har inte ens BC2, inväntar BF3

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Låter nice, tyvärr inget lirande ikväll men hela fredagen hägrar!

Visa signatur

Alltid är det nåt strul med burken.....

Permalänk
Skrivet av HenkeOSD:

Den vi alltid använt verkar ju fungera bra? Jag kommer ju in utan problem.

Jag och flera andra kommer inte in. Är det du som har fixat Mumble serven åt oss kanske?

Permalänk

Nu har vi fått en fullt fungerande Mumble Server tack vare TastyAndy! Så nu kan vi spela för fullt igen, nu när det är jul och allt
Om ni vill spela någon match inom SweX eller mot andra så är det bara att skriva i denna tråd. Eller gå in på Skype/Steam/Mumble och snacka med mig och de andra i klanen!

Titta gärna på första sidan och första posten för att se listan med alla medlemmar och deras nick till BC2/Steam/Skype
Angående Mumble* När ni loggar in så är den första och den fjärde rutan valfri. Dvs namnet på serven bestämmer ni, och erat nick är också valfritt. Men allt annat måste ni skriva av så som på bilden nedan.

Permalänk
Medlem

ni spelar inte på ps3 också va?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Skrivet av juckeyy:

ni spelar inte på ps3 också va?

Tyvärr.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av erdraug:

FTL kan också tas som "for the lose/loss" den motsatsen till FTW (for the win)

Man kan tolka det som fuck the world!

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lipkin:

Vad hände?

Jag vet inte

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffyn:

Jag vet inte

Man är borta ett par dagar och när man kommer tillbaka är allt dött?

Permalänk

hur gamla är ni i clanen?

Visa signatur

GPU: XFX 7950 1100Mhz/1375Mhz | RAM: Corsair 1600Mhz 2x4GB | CPU: i5 4670K @4.5GHz 1.230v| Kylare: Corsair H80 | Lagring: Samsung 840 250Gb SSD + 1Tb Caviar HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskar5140:

hur gamla är ni i clanen?

Tillräckligt gamla för att köpa spelet iafl

Nee jag vet inte, jag är 20 vårar iafl. Vet inte riktigt med de andra. Vet inte ens vart de andra försvunnit