Televaruhuset ser rött – polisanmäler SweClockers

Permalänk
Medlem

Gogo Sweclockers!

Undra hur företaget tänker här... De får ju ännu sämre respons från oss på forumet nu :S

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Lite roligt är det.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

polisanmälan pfff.... snacka om att slå sig själv på tummen. Idioter!

Permalänk
Medlem

Lol.

Nej altså seriöst... Lol...

Permalänk
Medlem

Jevla Rassister man blir förpannad!!

Permalänk
Medlem

Bra reklam detta, ingen kommer ju köpa där ifrån nu (i alla fall inte från Sweclockers). Bra Televaruhuset nu har ni satt er i skiten

Permalänk
Medlem

Oseriösare företag får man väl leta efter eller? Herregud, Detta ger juh inte bättre reklam så att säga.

Permalänk
Medlem

En ny klassiker. Tråden är komplett med de obligatoriska helt nyregistrerade användarna med ett fåtal inlägg som bara handlar om att de "fick sina prylar snabbt och smidigt" och är supernöjda med att ha handlat på sajten. Fort, lassa över era kreditkortsnummer innan ni går miste om alla dessa erbjudanden. Eller inte.

Permalänk
Medlem

Bäst på länge <3
Vilket fint sätt att skämma ut sitt företag :>

Visa signatur

\0/

Permalänk

KK nästa? men nu försvinner nog runt hälften av alla köpare.

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Relik 📜

*tråd rensad*

Oavsett ämne, tänk på att vi inte postar personuppgifter i SweClockers forum. Som tidigare sagt är vi väl medvetna om att uppgifterna i fråga går att få tag på genom andra metoder, det innebär dock inte att de behöver förekomma i trådar. För enkelhetens skull får detta även gälla länkar till företagsinformation där personuppgifter framgår.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jahopp, där gick det företaget i graven.

Permalänk

Instämmer med flera andra bojikotta den här skitaffären!

Permalänk
Medlem

Anledningen att han ger sig på Sweclockers istället för oss användare heter, Ansvarig utgivare.
Samma sak som för tidningar och övriga medier. Om man tar tidningar som exempel är det oftast inte journalisten som skrivit en artikel som får ta på sig ansvaret utan den ansvarige utgivaren.
Det ligger nog inom ramen för varför forum/tidningar tar sig rätten att censurera artiklar/foruminlägg, typ.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

"jefla rädda rasister va" Swec medlemmars svar " Nä vi hatar alla företag som försöker blåsa oss och inte är hårdvaru vänliga "

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.

Permalänk
Medlem

Tror den här bilden säger det hela bäst.

Permalänk

SJÄLVKLART skall det vara tillåtet att kritisera ett företag, förtal mig veterligen "information" eller påståenden i syfte att svärta ner en annan part. Om så är fallet så är det såklart inte bra, men så länge kommentarerna sträcker sig till ifrågasättande om de är seriösa eller ej är det ju helt i sin ordning? Rasistiska påhopp? Vad har sagts?

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

haha.........

Permalänk
Medlem

haha, det företaget lär det inte gå så bra för i framtiden.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Så skall en slipsten dras! Bra jobbat televaruhuset...

Permalänk
Medlem

Ja där blev dom av med alla sina kunder på SweC iaf. Och för att inte nämna hur snabbt rykten sprids. :>

Permalänk
Medlem

Helt absurt.

Företaget som kallar oss för rasister stämmer Sweclockers för förtal...

Otroligt oproffsigt skött företag..

Permalänk

In Soviet Russia store picks you

Visa signatur

Fractal Design R3| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @3.2Ghz Stock| ZOTAC GeForce® GTX 480 AMP!| 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk
Medlem

Han har altså fått rådet av en JURIST att polisanmäla sweclockers för något som inte är olagligt?! Ja den går vi på

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NisseG91:

"och för att ni har gjort väldigt lite för att hjälpa dels mig och dels mitt företag."

Varför skulle Sweclockers hjälpa honom eller hans företag? Förstår inte det riktigt..
Nåja, löjligt iaf!

Ungefär så jag reagerade också. Han kanske kunde skriva det till något reklambolag han anlitat men en oberoende "webtidning" ... eh... jaha liksom.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Det är något som inte stämmer här. Det går inte förtala juridiska personer dvs säga företag etc. Verkar som dom bluffar med anmälan.

Permalänk
Medlem

Haha dom förlorade nyss mig som kund och antagligen flera. Patetiskt försök av denna "butik"!

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk
Medlem

Prisjakt måste då vara jävligt rasistiska. Där kan man verkligen läsa kritik mot företag...
Det här var första gången jag har hört något liknande... Skrattar på mig...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Detta var ju helt klart den mest sjuka och absurda jag har hört.
Varifrån kommer rasistdelen ifrån? och varför skall en admin kräva bevis för det? Det är en diskution med yttrandefrihet som grund.

Känns som detta visar lite hur ärliga dom är om dom tar åt sig så här mycket pga en tråd i ett forum -.-

Hoppas SweClockers kör över dom
Gogogo!!

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt