Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephinator:

Åhhhh... Väntar på hey0... :/

http://ishmodupdated.com/
Hittade nyss den här sidan!

lol, fick mig att tänka på Has the Large Hadron Collider destroyed the world yet?

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

Köpte spelet nyligen, och då undrar jag om vad jag skall göra här näst?

Spela singelplayer eller online? Hur hittar jag en bra server? Jag kommer till en början att utforska lite själv och bygga min egna lilla bas att utgå ifrån på lämplig plats, och det är ju inte säkert att jag kommer att stöta på nån på servern då, kan ju lika gärna bli långt ute i vildmarken ungefär.

Vill ju inte gärna att servern kraschar mitt i alltihopa så allt försvinner, inte att nån snorunge kommer och stjäl eller förstör min "bas" heller.Samtidigt kanske det skulle vara kul att se andras byggen i spelet?

Därav funderar jag på om singel eller multiplayer är lämpligast?

Kör ni med några modifikationer?

En till fråga, om ni lämnar eran bas för en längre tur, hur hittar ni sedan tillbaka?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av saigon:

Spela singelplayer eller online? Hur hittar jag en bra server? Jag kommer till en början att utforska lite själv och bygga min egna lilla bas att utgå ifrån på lämplig plats, och det är ju inte säkert att jag kommer att stöta på nån på servern då, kan ju lika gärna bli långt ute i vildmarken ungefär.

Vill ju inte gärna att servern kraschar mitt i alltihopa så allt försvinner, inte att nån snorunge kommer och stjäl eller förstör min "bas" heller.Samtidigt kanske det skulle vara kul att se andras byggen i spelet?

En till fråga, om ni lämnar eran bas för en längre tur, hur hittar ni sedan tillbaka?

Okej. Jag tycker att MP är mycket roligare att kunna visa allt man byggt och sånt.
Kör servern med hMod (hey0) så finns ett /sethome command. Skriver man in det sparar man positionen man är på och kan återvända dit med /home.

Men du får nog vänta iaf till efter jul med att hitta en bra server.
hMod kommer uppdateras till 132 den 24:de. (Uppdateras till samma version som beta servern).

Det finns också sätt att "skydda" sin bas så att bara en eller flera personer kan bygga där.
Köpte du spelet innan betan eller efter den startat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Börja med singleplayer och testa hur långt du kommer. Min gissning är att du kommer sluta av frustration efter bara ett par spawns.

När det sker så ta en titt på Youtube efter en tutorial. Den här är rätt sjyst i min mening, men det finns hur många som helst att välja mellan. Du kan ju kolla så långt du vill på serien men bara du ser första delen borde du klara de första stegen iaf, överleva med andra ord.

Anledningen till att man i princip måste göra det är för att spelet i sig inte har någon tutorial eller ens hjälptext på föremålen. Inte för att det gör någon större skillnad då det finns såna mängder med info om Minecraft på Youtube.

Skrivet av saigon:

Finns många sätt, det vanligaste är väl att man slår upp läger nära någon form av naturlig formation. Ett berg eller något annat du kommer känna igen. Alternativt kan man bygga ett högt torn brevid och använda det som ett fyrtorn.

Man kan även crafta ett kompass som alltid pekar mot ens spawnpunkt, slår man upp läger i närheten av den så kan man använda det för att enkelt hitta hem.

Permalänk
Medlem

Tack för era tips!

Sephinator: köpte spelet igår, för runt hundringen.
Antar att det blev före betan?
Tycker du jag skall vänta med att spela seriöst tills servern uppdateras?

Cimlite: Satt faktiskt och slötittade på hans videos igår kväll. Är på avsnitt 4-5 nu. Skulle inte komma långt utan den infon, inte ens första natten skulle jag tro:)

Finns det någon form utav "fusklapp" där man ser vad som kan byggas, och hur man bygger objekten?

Vill gärna ha tips på bra och seriösa servar!:)

Blir till att spela lite singel player först.

Edit: Fler mods som kan vara bra att ha?

Edit2: Följer sakerna i min inventory med om jag byter server?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av saigon:

Tack för era tips!

Cimlite: Satt faktiskt och slötittade på hans videos igår kväll. Är på avsnitt 4-5 nu. Skulle inte komma långt utan den infon, inte ens första natten skulle jag tro:)

Finns det någon form utav "fusklapp" där man ser vad som kan byggas, och hur man bygger objekten?

Vill gärna ha tips på bra och seriösa servar!:)

Blir till att spela lite singel player först.

Edit: Fler mods som kan vara bra att ha?

Edit2: Följer sakerna i min inventory med om jag byter server?

Crafting - Minepedia - The Minecraft Wiki!

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Skrivet av saigon:

Tack för era tips!

Bra att det var före!
Ja, det är väldigt många coola servrar nere nu när hMod inte är uppdaterad.
Så jag rekommenderar att spela single player tills den är det.

Permalänk
Medlem

Vi kör vanilla nu på en tillfällig karta fram tills dess att hmod uppdaterats

minecraft.ceri.se

Permalänk

Är det några stora uppdateringar nu till betan?

Visa signatur

i7-6700K 4,8 GHz @ 1,350 V | ASUS Maximus VIII Ranger | Corsair LPX 4x8GB | Gigabyte 3070 Eagle | P2 850 W | Silverstone FT02 |

Permalänk
Medlem

hur fixar man minecraft gratis?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Det gör man inte.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Skrivet av juckeyy:

Minecraft Classic är gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephinator:

Minecraft Classic är gratis.

Jag antog rakt av att det inte är skitsvårt att surfa till hemsidan och läsa "Free". Så jag drog slutsatsen att det söktes hjälp med att piratkopiera.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk

hMod är uppdaterad till b132!
is hMod updated?

Permalänk
Medlem

Köpte spelet i förgår och är grymt imponerad! En så simpel idé, som det faktiskt har gjort försök till tidigare. Att det kan ha en sådan genomslagskraft. Killen som filat på det har ju pengar för livet efter det här.

Och att nu redan vid betan är så funktionspäckat är också det väldigt imponerande! Undrar vad framtiden har att ge oss i Minecraft.

Mätaren som visar hur många folk som köpt spelet tickar konstant uppåt. När tror ni att miljongränsen spräcks?

Permalänk

Det når nog miljongränsen ganska snart om tidningarna skriver mer och mer om spelet så.

Har en liten fråga till er som lirat det här längre än mig.. Finns det nåt sätt att få tag i eller producera isblock? Har sett flera som byggt hus osv med is, men jag har inte förstått hur man får tag i de. Det nämns om isblock på Minepedia, men inte hur man får tag i de. För som bekant, om man slår sönder en bit is så krossas den och försvinner som det gör med glas man krossar..

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raptor_ZyX:

Det når nog miljongränsen ganska snart om tidningarna skriver mer och mer om spelet så.

Har en liten fråga till er som lirat det här längre än mig.. Finns det nåt sätt att få tag i eller producera isblock? Har sett flera som byggt hus osv med is, men jag har inte förstått hur man får tag i de. Det nämns om isblock på Minepedia, men inte hur man får tag i de. För som bekant, om man slår sönder en bit is så krossas den och försvinner som det gör med glas man krossar..

Går inte utan att fuska, nej. Om du är admin på en server kan du skriva /give nick 79 64 så kommer personen som heter nick få 64 isblock. Självklart vill du byta ut nick mot vad du nu heter. Här finns en bild med alla block och värdena: http://www.minecraftwiki.net/images/1/1a/DataValuesV110.png

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Började spela Beta nyligen, dock singelplayer än så länge.

Nån som vet vad man skall göra med alla "restprodukter" som blir över, typ grus, sand och sten?
Har en stor kista full med sådant snart. Sten kan ju iofs vara bra att ha till ett framtida husbygge.

Skulle också vilja ha lite strategitips på hur man på bästa sätt tar över en grotta, är lite för feg för att storma in bara. Har 2st stora grottor nära marknivå inte alls långt ifrån min bas, som jag vill utforska, men jag vill ju inte komma oförberedd heller. Några tips? Typ placera ut facklor var 5e block eller nåt?

Har förstått att "monstren" inte spammar där det är ljust åtminstone.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av saigon:

Nån som vet vad man skall göra med alla "restprodukter" som blir över, typ grus, sand och sten?
Har en stor kista full med sådant snart. Sten kan ju iofs vara bra att ha till ett framtida husbygge.

Skulle också vilja ha lite strategitips på hur man på bästa sätt tar över en grotta, är lite för feg för att storma in bara. Har 2st stora grottor nära marknivå inte alls långt ifrån min bas, som jag vill utforska, men jag vill ju inte komma oförberedd heller. Några tips? Typ placera ut facklor var 5e block eller nåt?

Spammar?

Gå in i grottan under dagen så är det inte kolsvart, sätt ut facklor och ha ett svärd med dig så bör du klara dig, blir du jagad av nåt är det uj bara att springa ut och hålla för öronen!

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Skrivet av saigon:

Ta med svärd och pilbåge med en massa pilar. Gärna två delar järn/läder-armor. Facklorna behöver du inte vara så noga med så länge det inte är svart någonstans. Det är möjligt att du kan behöva ljusa upp ännu mer desto djupare du kommer, fast det kan ha ändrats efter Halloween. Notch experimenterade lite med monster-spawningen men jag har för mig han bytte tillbaka till det "gamla" systemet då det fuckade sig lite.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Går inte utan att fuska, nej. Om du är admin på en server kan du skriva /give nick 79 64 så kommer personen som heter nick få 64 isblock. Självklart vill du byta ut nick mot vad du nu heter. Här finns en bild med alla block och värdena: http://www.minecraftwiki.net/images/1/1a/DataValuesV110.png

Är ingen expert, men om ni som mig vill spela utan att fuska, och bara är ute efter vita byggklossar så får ni mellan 1-3 ull-klossar om ni slår ett får en gång Det tar tid att samla, men är mycket roligare sen när man väl är klar med sin byggnad!

Skrivet av saigon:

Angående det du kallar "restprodukter" så rekommenderar jag att spara, kistor är lätt att tillverka och det kommer alltid tillfällen när man kan behöva.
Grus: svårast att hitta någon bra användning för. I början innan jag lärt mig så mycket om Minecraft byggde jag saker med grus, men nu samlar jag mest på mig.
Sand: Kör dom i ugnen så blir det glas, glas är fint och kul att använda när man bygger.
Sten: Kör dom i ugnen så blir det "fin" sten, alltså likadan som den vanliga stenen man bryter i marken, jag använder både "ful" och "fin" sten till mina byggnader.

Visa signatur

*** Signaturen raderad på grund av för många rader. Läs forumreglerna. /xphaze

Permalänk

hej jag söker minecraft hac mod bot till minecraft kan ni nåt sånt det fins ju buidbot men vet ej var man kan lada ner det kan jag få hjälp och det sak va till mac

Permalänk
Medlem

Vad. Krävs för och lira minecraft i 3D?
En kille sa att det räckte me ett par röd-blåa 3D glasögon.
Behövs det ingen speciell skärm?

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Skrivet av Crafting:

Vad. Krävs för och lira minecraft i 3D?
En kille sa att det räckte me ett par röd-blåa 3D glasögon.
Behövs det ingen speciell skärm?

Nej, det är inte den "senaste" 3D:n vad jag vet. Det verkar vara den simpla röd-gröna versionen.

Permalänk
Medlem

Minecraft får "Game of the Year" av PC Gamer UK.

http://www.pcgamer.com/2010/12/31/pc-gamer-uks-game-of-the-ye...

Även nominerat för IGF pris i 3 klasser.
http://www.gamespot.com/news/6285850.html?tag=latestheadlines...

Permalänk

Och i en kommande uppdatering (om drygt en vecka) kommer vi få se en ny water mob och möjligtvis även färg (!)

http://notch.tumblr.com/

Permalänk
Skrivet av fisk1n:

Vill välkomna alla till min minecraft-server!

Adressen är http://fulafisken.no-ip.com
(Ja, det är en no-ip-adress, men servern drivs seriöst och har knappt haft någon nertid sen starten för några veckor sen. Växer den sig stor ordentligt så byter jag till "riktig" hosting, men i dagsläget fungerar det bra att köra den hemma.)

Så välkommen in och bygg eller utforska!

Jag kanske kikar in senare ikväll eller imorgon. Låter kul iaf att vara med och bygga. Börjar bli lite ensamt att sitta med single player nu. hehe. Har väl inte fått upp mina färdigheter riktigt med byggandet ännu, men det kommer nog eftersom. Gäller bara att damma av de gamla Lego skills man hade en gång i tiden.

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk
Skrivet av demon200097:

hej jag söker minecraft hac mod bot till minecraft kan ni nåt sånt det fins ju buidbot men vet ej var man kan lada ner det kan jag få hjälp och det sak va till mac

uhh... :/

Permalänk

#420 jag kommer

ingame namn : ganzist

Permalänk
Avstängd
Skrivet av source011:

Minecrafting.se driver både en server och en community.
Servern tar varmt emot 50 spelare just nu men gränsen ändras inom kort.

Vi växer ständigt i raska steg och är i dagsläget en av Sveriges största.
Mer info om servern finner ni på adressen nedan.

Välkomna!

WWW: www.minecrafting.se
IP: minecrafting.se

Ska du inte nämna att det kostar riktiga pengar för att spela på er server? Bygglov dvs.

Visa signatur