SweClockers drop!

"Datorn är seg, vill du byta till windows 95 tema" :S

Permalänk
Medlem

"Datorn är seg, vill du byta till windows 95 tema" :S

Tja, när jag gick ur battlefield bc2 för o stänga av datorn hade jag ett meddelande "Datorn är seg, vill du byta till windows 95 tema?". Lite konstigt tycker jag (se komponenter i signatur). För min dator är ny och klarar spelen.. wow osv på 1920 x 1080 med högsta inställningar utan lagg... Använder ESET NOD32 Smart security AV + Malwarebytes ..om de kanske segar ner datorn för mkt. Jag är lite orolig varför det stod såhär, men hursomhelst har jag personligen inte märkt att datorn är seg med windows 7 aero tema, och windows 95 tema är ingen höjdare till utseende, visst, datorn kanske går fortare och man kanske inte ser de ändå eftersom man spelar, men nr man ej sspelar är de inge kul känsla o ha ett gammalt windows 95 tema som får sig o känna tbaka till gamla äckliga windows 95 tider Tycker ni jag ska skita i meddelandet, har ni själva fått sånt här meddelande?

Visa signatur

[Fractal Design R3 Black ][ AMD Phenom II x4 965BE (Coolermaster Hyper 212 plus) ][ Asus M4N98TD EVO ][ Nvidia Gigabyte GTX460 OC version ][ 4gb Corsair RAM ][ Corsair VX 550w ][ Razer naga mus ][ Razer BlackWidow mechanical keyboard][ Corsair HS1 Headset ][ Steelseries QcK Worgen edition musmatta ][ LG TFT 22" WIDESCREEN W2261VP-PF]

Permalänk
Medlem

inget svar på över 7 dagar..?

Visa signatur

[Fractal Design R3 Black ][ AMD Phenom II x4 965BE (Coolermaster Hyper 212 plus) ][ Asus M4N98TD EVO ][ Nvidia Gigabyte GTX460 OC version ][ 4gb Corsair RAM ][ Corsair VX 550w ][ Razer naga mus ][ Razer BlackWidow mechanical keyboard][ Corsair HS1 Headset ][ Steelseries QcK Worgen edition musmatta ][ LG TFT 22" WIDESCREEN W2261VP-PF]

Permalänk
Medlem

Windows bara skyller på något annat, det är inget fel alls på din dator. Det meddelandet är vanligt om man använder Aero.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Står det så ordagrant? Låter som något virusliknande har drabbat dig.

Bumpa får man inte göra enligt forumets regler, bara så du vet

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: GeForce RTX 3070 | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteP0nte:

Står det så ordagrant? Låter som något virusliknande har drabbat dig.

Bumpa får man inte göra enligt forumets regler, bara så du vet

Virus? Datorn e ju inte seg ju, bara att jag får de meddelandet, vet inte vad du menar med ordagrant.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte_95:

Virus? Datorn e ju inte seg ju, bara att jag får de meddelandet, vet inte vad du menar med ordagrant.

Står det exakt "Datorn är seg, vill du byta till windows 95 tema"? Det låter som du blivit drabbat av något skräp som försöker jävlas med dig i så fall.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: GeForce RTX 3070 | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Avstängd

Om datorn inte är seg så bryr man seg inte...ungefär som tröga tangenter...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteP0nte:

Står det exakt "Datorn är seg, vill du byta till windows 95 tema"? Det låter som du blivit drabbat av något skräp som försöker jävlas med dig i så fall.

vettefan, datorn e cp ändå ska skicka in på lagning

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jösses, Så du skickar den på lagning bara för att du inte orka installera om Windows, drivrutinerna mm.

Permalänk
Medlem

Du kanske ska ta och kontakta Windows 7 företaget, med andra ord Windows.

Du kan även försöka nå Bill Gates på hans e-mail, tror han glatt hade försökt hjälpa till.

Permalänk
Medlem

Upplever liknande "problem" med min dator

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Jösses, Så du skickar den på lagning bara för att du inte orka installera om Windows, drivrutinerna mm.

Skrivet av partynikko:

Du kan även försöka nå Bill Gates på hans e-mail, tror han glatt hade försökt hjälpa till.

Nu har ni missförstått helt. Jag skickar inte tbax datorn bara för detta, utan av andra orsaker, om ni kollar mina andra trådar. T.e.x prime95 slutar efter 5 sec md meddelande "Fatal hardware error detected". Utan att jag överklockat lr n¨t. Har haft blåskärm på datorn efter att ha använt 3Dmark vantage, massa annat. Vi har installerat om datorninst 4ggr. Fullt uppdaterat BIOS, drivrutiner. Har t.o.m snackat med inet support i några veckor och vi blev tillsagda att skicka in datorn på felsökning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

hoppas du driver då företaget som gör windows heter microsoft och inte windows.

skicka in den på felsökning det är nog bäst om du får blåskärmar

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16