Ny företagstelefon, vad skall jag välja?

Permalänk
Medlem

Här har du en länk till nokias sida där har du specen på luren!
Nokia Sverige - Nokia N8 - Specifikationer

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Jag kan rekomendera N8, precis som alla säger,kamera mässigt är där ingen mobil som slår den på fingrarna.
Surf känslan behöver definitivt hotas upp, vilket ska ske i jan-feb något.
Själva systemet är stabilt. E-mail funkar lätt att synka.

Hade hemma en Htc Desire HD på prov,med android då. Väldigt besviken på kameran,skärmen känns som det saknar lite färgstuns. I min mening är 4,3" för stort generellt, utom när du surfar,då är det underbart.

Bästa skärmen i dagsläget har Samsungs Galaxy S med super amoled."android mobil"

Kör just nu med n8:an själv, gillar den mer och mer. När dom hottar upp gränsittet kommer den bli klokren.
Nackdelen är dock inte lika stort applikations utbud,inte ens i närheten med android eller apple iphone 4.

Som en tidigare nämnde, mejlar du mycket kan Desire Z med riktigt tangentbord vara intressant.
Kolla test och se hur kameran är på den, har själv ingen egen erfarenhet.

Hoppas det kan vara till någon nytta, har du frågor om N8:an ska jag försöka svara.

Visa signatur

Intel 4790k, gigabyte gaming 7,16gb ddr3 2400mhz,Sapphire rx470 oc 8gb.

Permalänk
Medlem

Instämmer med tidigare - med de önskemål du satt upp är N8an ett klockrent val - du kommer inte bli besviken! Kameran, Mail for Exchange, OVI maps, och kontakt-/telefonhanteringen gör den till en fröjd att använda. Och USB-otg är nånting man garanterat inte vill vara utan på en mobil när man väl vant sig vid det - då känns det så självklart att man ska kunna plugga in t.ex. ett usb-minne till telefonen för att föra över lite filer eller spela upp media från. Själv har jag använt HDMI-utgången massor också, men det beror väl mer på vad man vill använda telefonen till.

Permalänk
Medlem

iPhonen är jättefin vad det gäller mailhantering med ex. Exchange.
Snabbt, snyggt och enkelt. Bilagor öppnas rappt och kräver inga ytterligare program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viper33:

iPhonen är jättefin vad det gäller mailhantering med ex. Exchange.
Snabbt, snyggt och enkelt. Bilagor öppnas rappt och kräver inga ytterligare program.

På vilket sätt sklijer det sig mot någon av konkurrenterna?

Permalänk
Medlem

Har haft en N8 nu ett tag
-Grym batteritid, (kör WiFi hela tiden, och andvänder radion endel)
-Kameran är grym
-Låsknappen på sidan är super!

Anser själv att den är lättnavigerad och känns som en väldigt solid och hållbar telefon. Har inte provat dela 3G med Yukispot men det ska gå iaf

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Tycker du ska ge din in på WP7, inga stora skillnader mellan alla telefoner, Microsoft har satt krav på det mesta av hårdvaran till HTC, Samsung och LG. Bra Office klient, bra integrering mellan email och massa när man kollar på people hubben.

Kolla på ett antal youtube klipp ska du se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silver:

Har haft en N8 nu ett tag
-Grym batteritid, (kör WiFi hela tiden, och andvänder radion endel)
-Kameran är grym
-Låsknappen på sidan är super!

Anser själv att den är lättnavigerad och känns som en väldigt solid och hållbar telefon. Har inte provat dela 3G med Yukispot men det ska gå iaf

Haha, jag håller med!

En enkel grej som låsknappen på sidan är ju hur bra som helst i daglig användning.

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"