Är inte Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB bra?

Permalänk
Medlem

Är inte Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB bra?

Tja! Frågat massor av gånger vilken ssd runt 1000kr som är bäst som systemdisk, fått svaret att sandforce-diskar är det. Kollat runt och sökt lite mer men blev tillslut en corsair F60. Nu ser jag dock Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB på prisjakt, och när jag tittar på tester så ser jag att den totalt spöar alla andra diskar i 4k random read, vilket är det enda viktiga hos en systemdisk.

Hur kommer det sig att ingen rekommenderar Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB, när den är billigare än de andra men betydligt snabbare? Är den dålig på något annat sätt eller varför rekommenderas dyrare sandforce när Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB är snabbar för billigare peng?

Ångrar att jag köpte en corsair nu..

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Tja! Frågat massor av gånger vilken ssd runt 1000kr som är bäst som systemdisk, fått svaret att sandforce-diskar är det. Kollat runt och sökt lite mer men blev tillslut en corsair F60. Nu ser jag dock Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB på prisjakt, och när jag tittar på tester så ser jag att den totalt spöar alla andra diskar i 4k random read, vilket är det enda viktiga hos en systemdisk.

Hur kommer det sig att ingen rekommenderar Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB, när den är billigare än de andra men betydligt snabbare? Är den dålig på något annat sätt eller varför rekommenderas dyrare sandforce när Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB är snabbar för billigare peng?

Jag kör med en F60, funkar hur bra som helst, snabb som bara den

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, 64GB DDR5 CL30 6000MT/s, MSI Mag X870 Tomahawk Wifi, XTX Merc 310 7900XTX 24Gb, 6Tb WD SN850X, NZXT 1200W GOLD, SAMSUNG ODYSSEY G9 G93SC 49" OLED, Corsair 7000D Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Inget att ångra, de tester där Crucial "totalt spöar" sandforce är tester med okomprimerbar data (CDM, As-ssd mm), eftersom sandforce komprimerar den data som skrivs så kommer den vid normal användning att prestera markant bättre än vad ovanstående testprogram visar. Oavsett så kommer en normal användare knappast att märka någon skillnad mellan dessa två då båda är snabba, bara att använda sin disk och vara glad att den är bra mycket snabbare är en mekanisk disk